• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • efg

Hoppar gärna in här också! Plussade i tisdags och har fått stegrande test varje dag sen :) bf är nu 28/11 och har inskrivning 10 april!

• HCS
    HCS skrev 2015-03-20 18:22:51 följande:

Hej! 

Hoppar in här! Plussade idag Har bf 29/11 enligt fl. Men blir snitt så 7-10 dagar tidigare. Har bim i helgen.

Detta blir fjärde barnet. Har tre killar på 9, 7 och 1 år! Är 31 själv
  • sjl89
    HCS skrev 2015-03-20 18:24:56 följande:
    Detta blir fjärde barnet. Har tre killar på 9, 7 och 1 år! Är 31 själv smile1.gif
    Vad kul grattis :D vilka månader fyller dina barn i som du har innan?:)
  • HCS
    sjl89 skrev 2015-03-20 19:43:16 följande:
    Vad kul grattis :D vilka månader fyller dina barn i som du har innan?:)
    Tack! Minsta i oktober, mellanpojken hade vi kalas för i tisdags och älsta fyller 10 år en dag innan bf
  • Amazinglife
    Hejhejhejilc skrev 2015-03-20 17:53:31 följande:
    Samma här, detta var ett av mitt första symtom, även innan BIM, har det minst 4 ggr dagligen. Min barnmorska sa att detta var helt normalt och ett bra tecken på att livmodern växer som den ska :)
    Va skönt att det är normalt! Jag hoppas dock att det blir mildare snart, man blir så ofokuserad av den smärtan och vill bara lägga sig ner och sova/gnälla tills värktabletter hjälper..
  • Daniela1983
    Amazinglife skrev 2015-03-20 17:08:47 följande:

Hej tjejer! Så kul att vi är så många som ska få utöka eller starta familj i november!

Jag undrar om fler har kraftig molvärk varje dag? Jag har haft de i över en vecka nu (7+1 idag) och har så ont att jag får ta värktablett (paracetamol såklart ;) ) två och ibland tre gånger om dagen.. Är nästan jobbigare än både tröttheten och illamåendet.. Jag blir faktiskt lite orolig över att det gör så ont.. Är inte utomkvedes, de har uteslutits vid tidigt vul pga att jag hade jätteont..

Ah!Jag med! På morgonen är det ofta lugnt och fint men till eftermiddagen och kvällen river det och sliter, molar och bökar om vart annat. Nya känningar varje dag så man får verkligen öva sitt tålamod och testa sina nerver.

Är så sjukt orolig för missfall. Orkar inte med ett till.
    Skönt att höra att andra också har mystisk värk i magen.

Lycka till allihop!Hjärta
  • Miiia84

Jag har också lite molvärk nästan dagligen och ibland små stick och hugg som strålar till. Dock ingenting som varken oroar mig eller som jag tycker det behövs några piller för, jag tänker att det är normalt med liknande mensvärk när livmodern växer. Har haft betydligt värre mensvärk förr än den här känslan så jag är rätt härdad =P

• Amazinglife
    Miiia84 skrev 2015-03-20 21:24:42 följande:

Jag har också lite molvärk nästan dagligen och ibland små stick och hugg som strålar till. Dock ingenting som varken oroar mig eller som jag tycker det behövs några piller för, jag tänker att det är normalt med liknande mensvärk när livmodern växer. Har haft betydligt värre mensvärk förr än den här känslan så jag är rätt härdad =P

Nej precis, hade jag haft lite molvärk eller stickningar hade jag inte brytt mig heller, men jag va mer ute efter om fler har stark obehaglig värk som gör att du inte kan fungera utan att ta smärtstillande.. Ja vore glad om min värk va mildare, vilket säkert är det normala :) vi är alla tjejer som är härdade med mens men mensvärk är kortare period ;)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015