• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • efg

Har knappt skrivit i denna tråden alls bara läst vad ni skrivit, hade hoppats på bebis idag men de får bli en annan dag! Vill dock dela med mig av det fantastiska erbjudandet Coop har för er som fått barn idag 14/11! Lägger upp en länk och stort grattis till alla bebisar som kommit än så länge!

www.coop.se/PageFiles/427585/Kupong%20Coop%20Pampersblojor.pdf

• Charlie40
    Lillytroll skrev 2015-11-14 09:18:37 följande:

Imorse kom våran lilla tjej, efter 19 timmar av igångsättning. Inte bara latensfasen som var lång här.. Fick assistans av sugklocka. Det var en stor tjej på 4410 gram och hela 53 cm lång. Känns så skönt att vi klarat oss igenom detta, äntligen!

Lycka till ni andra som har denna biten kvar.

Grattis! Visst är det ljuvligt att vara i bäbisbubblan. Njut!
  • lotie

Vaknade idag med ont i halsen, förkylning och feber. Inte orkat lämna sängen:(
    Får hoppas bebisen stannar till fredag nu så jag hinner bli frisk. Fy och hosta och nyss med ett snitt!

Nu är ni många som njuter av era mästerverk:)
    5 dagar kvar hur ska jag stå ut?!

• Lisen84

Vår lilla tjej kom till världen igår morse 13 h efter igångsättning.

51 cm och 3 750 gram. Allt gick bra, grad 2 bristning men det sa dom var vanligt för förstföderskor.

• lotie
    Lisen84 skrev 2015-11-15 18:44:42 följande:

Vår lilla tjej kom till världen igår morse 13 h efter igångsättning.

51 cm och 3 750 gram. Allt gick bra, grad 2 bristning men det sa dom var vanligt för förstföderskor.

Stort grattis till flickan:)
    Skönt allt gick bra och hoppas bristningen läker snabbt.

Galet vad barn det kommer i tråden, så roligt att det gått bra för alla och att ni mår bra!
  • Anna Hbg

Grattis till alla som fått era bebisar och håller tummen för er som har det framför er :)

Vi kom hem från bb igår vilket var såååååå skönt!

Hittade ett blåsljud på lillkillens hjärta den första undersökningen så fick stanna en natt till för observation och dagen efter blev det en ny undersökning då blåsljudet försvunnit :)

• Nilla6

Lilla Adam kom i fredags, den 13e;) blev igångsatt, tog 4.5 timmar, intensivt var det men gick bra, han kom ut med ansiktet upp så han är svullen över ögonen. Jag fick en rejäl bristning bakåt av det, 6 stygn som värker såååå mycke:*( han vägde 3560 gram och var 49 cm lång. Kom hem idag till storebror som är så stolt.

• Citrona
    Anna Hbg skrev 2015-11-15 19:48:00 följande:

Grattis till alla som fått era bebisar och håller tummen för er som har det framför er :)

Hittade ett blåsljud på lillkillens hjärta den första undersökningen så fick stanna en natt till för observation och dagen efter blev det en ny undersökning då blåsljudet försvunnit :)

Samma sak hände med vår äldsta, ska vara ganska vanligt med ett litet blåsljud vid födseln sa de och att de försvinner på ett dygn men visst blir man orolig.
  • Citrona

Tjejer:

Jag måste kolla med er-har ni någon gång haft riktigt ont i magen som intensivt håll eller träningsvärk i ca 1 timme? Det har inte kommit och gått som jag föreställer mig värkar eller sammandragningar men jag kunde knappt gå och  handla precis för så ont gjorde det. Magen känns bättre nu efter lite vila men är fortfarande hård och spänd som en hård ballong ;( känns inte som mensvärk heller som vissa beskriver det.

Bör jag ringa in? 
    Har planerat snitt om 10 dagar.

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-15 19:48:00 följande:

Vad skönt ni kommit hem:)
    Min dotter hade med blåsljud som försvann efter 1 vecka. Men alltid nervöst när dom hittar nåt fel.
    Jag hoppas jag får ett friskt barn som mår bra denna gången.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015