• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Kgb777

Grattis! Så skönt att allt gick bra! Visst är det ganska häftig upplevelse trots att man är så nervös! Tänk på att dricka mycket nu, sitter själv här med uvi och det är tydligen lättare att få det efter katetern.

Charlie40 skrev 2015-11-12 17:49:32 följande:

Nu är min trollunge här. Snittet gick jättebra och vi är så nöjda. 2800g 49cm ren kärlek och hon äter redan duktigt. Föddes 11 igår morse och allt gick kanon! Vi är kvar på BB och njuter en dag till.

• Kgb777

Grattis till sonen!

Anna Hbg skrev 2015-11-12 18:43:32 följande:

Imorse kl 9.34 kom vår lille son till världen.

2520 gr och 48 cm lång.

Allt gick bra men får stanna över natten för observation och regelbundna glykoskoller pga att han är så liten.

• Undska

Grattis till alla er som fått era små äntligen :)

Själv har jag nu 10 dagar kvar till bf.. Är sååå nervös nu, jag känner mig definitivt inte redo av någon anledning, kan tillägga att detta är mitt femte barn, men ändå. Jag är riktigt nervös och orolig samtidigt livrädd av någon anledning..

Alla mina andra grav har gått bra, de har tagit allt mellan 2-21 timmar, jag har mått bra efteråt oså också.. Ja vet inte vad det är med mig?? Jag har nästan lite panikångest här under dagarna.. :/

• lotie
    Undska skrev 2015-11-13 19:58:33 följande:

Grattis till alla er som fått era små äntligen :)

Själv har jag nu 10 dagar kvar till bf.. Är sååå nervös nu, jag känner mig definitivt inte redo av någon anledning, kan tillägga att detta är mitt femte barn, men ändå. Jag är riktigt nervös och orolig samtidigt livrädd av någon anledning..

Alla mina andra grav har gått bra, de har tagit allt mellan 2-21 timmar, jag har mått bra efteråt oså också.. Ja vet inte vad det är med mig?? Jag har nästan lite panikångest här under dagarna.. :/

Jag väntar mitt tredje och har med panikångest på nätterna framförallt. Men beror på två dåliga förlossningar innan:(
    Försöker tänka att när den väl är här kommer det kännas naturligt och man är redo även om det inte känns så nu.

Försöker planera in aktiviteter hela nästa vecka så tiden ska gå snabbt och jag ska tänka på annat så blir nog bio och julmarknad om jag orkar. Nu om envecka ligger jag på bb och förhoppningsvis är lyckligast i världen. Inte kännt det någon gång hitills utan bara varit en mardröm:(
  • Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-11-13 16:20:28 följande:

Grattis! Så skönt att allt gick bra! Visst är det ganska häftig upplevelse trots att man är så nervös! Tänk på att dricka mycket nu, sitter själv här med uvi och det är tydligen lättare att få det efter katetern.

Tack! Jag är såååå nöjd med hela upplevelsen. Jag försöker dricka mycket och nu när mjölken runnit till blir man ju såååå törstig så ingen risk att man glömmer. Hoppas du blir av med din uvi fort och tack för varningen. Jag har därimot svullnat upp i fötterna efter snittet. Har jätte små tunna fötter och händer i vanliga fall och plötsligt efter graviditet då poff!! Men antar det går över snart. Annars har jag klarat mig utan mer smärtlindring än alvedon som jag fått var 6 timme här. Var uppe och gick samma dag och tycker det jobbigaste är i och ur sängen. Sedan att skratta får be sambon att inte vara så rolig :) längtar efter att få ligga på mage och sova igen samt att ta snabba promenader med Lillan. Snart så.... Hi hi
  • Undska

Någon som vaknat med svullet gomsegel?? Den där pluppen som hänger ner i halsen..

Vaknade imorse å den var sjukt svullen, å illröd.. Så jäkla jobbigt då jag inte kan ta någon kortison tablett å få ner svullnaden. Läste på nätet att detta normalt att den kan svullna om man sover hårt och snarkar, har visst råkat ligga på rygg å sova inatt å då blir min andning tyngre.

Nu är iaf mannen på väg att köpa isglass så svullnaden lägger sig :/

Någon annan som varit med om samma sak,å har tips? ;)

• Lillytroll

Imorse kom våran lilla tjej, efter 19 timmar av igångsättning. Inte bara latensfasen som var lång här.. Fick assistans av sugklocka. Det var en stor tjej på 4410 gram och hela 53 cm lång. Känns så skönt att vi klarat oss igenom detta, äntligen!

Lycka till ni andra som har denna biten kvar.

• lotie
    Lillytroll skrev 2015-11-14 09:18:37 följande:

Imorse kom våran lilla tjej, efter 19 timmar av igångsättning. Inte bara latensfasen som var lång här.. Fick assistans av sugklocka. Det var en stor tjej på 4410 gram och hela 53 cm lång. Känns så skönt att vi klarat oss igenom detta, äntligen!

Åh grattis till flickan:)
    Äntligen är allt över för dig. Hoppas du mår bra och kan njuta, sugklocka låter inte så roligt:(
  • Lillytroll

Tack så mycket! Det var mycket förflyttningar igår och "öppning" av bäckenet så barnet kunde tränga ner. Så jag har fruktansvärt ont av foglossningen,hade det inte vart för det hade jag kunnat njuta till 100! Njae sugklocka var ingen höjdare faktiskt. Men det var som sagt 19 timmars arbete, så jag hade aldrig orkat själv. Har inte sovit sen i onsdags natt pga värkarna heller. Så vi hade inte mycket val. Hellre det än akutsnitt.

Och hon var ju rätt stor också. Inte helt anpassad efter min kropp om vi säger så! Men en otroligt fin och trött tös.

• Citrona
    Lillytroll skrev 2015-11-14 09:18:37 följande:

Stort grattis till er!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015