• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • AnnLi

Är riskerna med värkstimulerande att det blir sugklocka eller kejsarsnitt alltså? Och är dom så stora?

Jag har förstått att epidural kan ta bort känslan eller kraften av krystningarna men väldigt många väljer ju den bedövningen. För mig var det inte alls så, jag kände helt plötsligt hur hennes huvud gled ner och efter 10 minuter var hon ute. Kraften i krystvärkarna var det inge fel på, och jag hade den från start med extradoser.

Jag tänker att dom går efter riktlinjer, det ska man ju göra i vården. Men ibland undrar jag var medmänsklighet och individanpassning finns...

• Lillytroll
    lotie skrev 2015-11-11 14:38:02 följande:

Fy vad jobbigt att de inte lyssnar på er:(

Jag var precis på toaletten och då började det sippra lite vatten. Genomskinligt och helt vattnigt så säker på att det var vatten.

Slutade efter en liten stund och ligger i soffan nu. Mår lite illa idag och har konstig värk i magen. Ingen slempropp eller nåt. Nåt man ska kolla upp?

Skulle ringa och rådfråga iallafall. Ligger bebis fixerad? Dom kanske vill ha in dej på koll iallafall.
  • Lillytroll

Ska till min barnmorska på mvc imorgon, hoppas hon kan lyssna bättre och hjälpa till. Händer det inget innan jag ska till henne så har jag haft värkar i 79 timmar då. Så tycker jag inte man ska behöva ha! Kan förstå om det är tidigare i graviditeten, att man vill vänta ut fulla 37 v, eller om man bara har någon värk då och då. Nu har jag ju heeela tiden.

Jag kan ju också känna att en planerad igångsättning alternativ att ta hål på hinnorna är mindre riskfyllt än akutsnitt? Har inga förhoppningar på att det händer något nytt innan imorgon. Men jag ska verkligen försöka stå på mej hos bm! Det är bara att man inte har för mycket kraft över till att bråka heller.

• lotie
    Lillytroll skrev 2015-11-11 15:08:49 följande:
    Skulle ringa och rådfråga iallafall. Ligger bebis fixerad? Dom kanske vill ha in dej på koll iallafall.
    Jag har GBS med så barnet kan bli smittat om det finns passage in och ut. Får komma lite mer innan jag ringer så jag är säker på att det är vatten. Vill inte bli hånad att det är flytningar:(
    Bebisen ligger ner med huvudet men fortfarande ruckbart i sidled förra veckan iaf.
    Har sd när jag går och det trycker neråt och gör ont långt ner i magen men lugnar sig när jag lägger mig ner.
  • Lillytroll
    lotie skrev 2015-11-11 15:19:14 följande:

Jag har GBS med så barnet kan bli smittat om det finns passage in och ut. Får komma lite mer innan jag ringer så jag är säker på att det är vatten. Vill inte bli hånad att det är flytningar:(

Bebisen ligger ner med huvudet men fortfarande ruckbart i sidled förra veckan iaf.

Har sd när jag går och det trycker neråt och gör ont långt ner i magen men lugnar sig när jag lägger mig ner.

Är inte bebis fixerad och vattnet har gått så ska du vara lite lugn nu. Inte upp stöka en massa. Förstår vad du menar att du vill att det ska komma lite mer. En utav hinnorna gick på mej förra veckan. Tydligen väldigt ovanligt, men såklart hände det just mej. :-P

Och värkarna kom inte igång så vi fick komma in på koll, men dom ville ha det till flytningar. På riktigt? Vattniga i en pöl på golvet.

Hoppas det är vattnet och att du snart har en liten pärla på bröstet.
  • sofflan

Idag har jag haft jättemycket sammandragningar, av att göra i princip ingenting.. Tror ni att det kan vara ett tecken på att något är på väg att dra igång!? :) är i vecka 37+1 och bebis har varit fixerad i ca 2 veckor.

• Anna Hbg

Har haft värkar sen 5 i morse och nu är det 8 min emellan och riktigt onda.

Hoppas verkligen att det är latensfasen och inte kroppen som busar igen :(

• Anna Hbg

Ingen slempropp, inget vatten eller blod och bebisen är fullt rörlig (v.39+4) så inga andra tecken än värkar

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-11 17:04:01 följande:

Har haft värkar sen 5 i morse och nu är det 8 min emellan och riktigt onda.

Hoppas verkligen att det är latensfasen och inte kroppen som busar igen :(

Är du hemma eller på förlossningen? Fy vad kämpigt med så mycket värkar:(
  • Anna Hbg

lotie:

Jag är hemma.

Känns inte lönt att åka in eller ringa dem innan värkarna är mer regelbundna och kommer tätare.

Bara fått för mig att det kommer att sluta när som :/

Svar på tråden Novemberbebisar 2015