• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • lotie
    Nilla6 skrev 2015-11-15 19:51:40 följande:

Lilla Adam kom i fredags, den 13e;) blev igångsatt, tog 4.5 timmar, intensivt var det men gick bra, han kom ut med ansiktet upp så han är svullen över ögonen. Jag fick en rejäl bristning bakåt av det, 6 stygn som värker såååå mycke:*( han vägde 3560 gram och var 49 cm lång. Kom hem idag till storebror som är så stolt.

Grattis till lilla pojken:)
    Det gick snabbt för att vara en igångsättning. Hoppas du läker snabbt, lät inte så roligt:(

Vilka är vi kvar nu?
  • lotie
    Citrona skrev 2015-11-15 20:22:24 följande:

Tjejer:

Jag måste kolla med er-har ni någon gång haft riktigt ont i magen som intensivt håll eller träningsvärk i ca 1 timme? Det har inte kommit och gått som jag föreställer mig värkar eller sammandragningar men jag kunde knappt gå och  handla precis för så ont gjorde det. Magen känns bättre nu efter lite vila men är fortfarande hård och spänd som en hård ballong ;( känns inte som mensvärk heller som vissa beskriver det.

Bör jag ringa in? 
    Har planerat snitt om 10 dagar.

Mina sd har suttit i länge i mellanåt men släpper när jag ligger ner. Kan vara att de kommer så tätt i perioder att man inte känner när det släpper och spänner igen. Fortsätter de och göra ont tycker jag du ska ringa.
  • Kgb777

Har du stödstrumpor? Kan annars rekomendera det för att få ned svullnad i fötter. Nej jag vet skratta är svårt, tittade just på Solsidan och det var inte så lätt. Nysa är inte heller så lätt.

Charlie40 skrev 2015-11-14 04:27:09 följande:

Tack! Jag är såååå nöjd med hela upplevelsen. Jag försöker dricka mycket och nu när mjölken runnit till blir man ju såååå törstig så ingen risk att man glömmer. Hoppas du blir av med din uvi fort och tack för varningen. Jag har därimot svullnat upp i fötterna efter snittet. Har jätte små tunna fötter och händer i vanliga fall och plötsligt efter graviditet då poff!! Men antar det går över snart. Annars har jag klarat mig utan mer smärtlindring än alvedon som jag fått var 6 timme här. Var uppe och gick samma dag och tycker det jobbigaste är i och ur sängen. Sedan att skratta får be sambon att inte vara så rolig :) längtar efter att få ligga på mage och sova igen samt att ta snabba promenader med Lillan. Snart så.... Hi hi

• MelinaG
    lotie skrev 2015-11-15 20:29:22 följande:
    Det gick snabbt för att vara en igångsättning. Hoppas du läker snabbt, lät inte så roligt:(

Vilka är vi kvar nu?
    Jag är fortfarande kvar :) 

BF om 13 dagar, så längtar så himla mycket nu....
  • dorisss

Vilka är vi kvar nu?

Jag är kvar, BF på onsdag, men känns inte som att lillan tänkt komma någon gång snart tyvärr.

Hur går det för er andra som har bf snart?
  • sofflan

Vilka är vi kvar nu?
    Jag är också kvar! 15 dagar till BF :) senaste besöket hos BM så var bebis tydligen inte fixerad, vilket hon sa gången innan :/
  • Sussi85

Här är det en till som är kvar, är i v.40+5 idag.

Ska på viktuppskatning på onsdag för att se hur stor han är. Har ju fått två stora barn tidigare så skönt att få vet hur stor han blir på ett ungefär.

Vi kommer att även boka för igångsättning om han inte har kommit till dess.

Har inte mycket känningar alls, har bara en tryckande känsla när jag går.

Grattis alla som äntligen har fått sitt barn.

• jvd89

Bf på tisdag nästa vecka. Mina Sd har börjat komma med svag värk men värken ökar inte i styrka så vi får se när de gör det. Har dock molande svag menssmärta i svank hela tiden. Vet inte hur länge man kan gå så?

• Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-11-15 21:04:11 följande:

Har du stödstrumpor? Kan annars rekomendera det för att få ned svullnad i fötter. Nej jag vet skratta är svårt, tittade just på Solsidan och det var inte så lätt. Nysa är inte heller så lätt.

Ja jag har stödstrumpor men tog inte med till BB. Dumt men bra tips till andra som ska snittas. Jag ser bättre ut nu så det gick över ganska fort. Nysa är fruktansvärt gjorde det igår och det var utan förvarning och herregud vilken smärta, jag hann aldrig trycka kudde mot magen heller. Känns som om såret spricker upp direkt. Har du tagit bort den översta tejpen? Dom sa att jag kunde göra det efter en vecka. Jag har stygn som försvinner av sig självt sedan.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015