Undska skrev 2015-11-16 13:41:48 följande:
Är det många förstföderskor här? Tycker nämligen de flesta verkar ha långa utdragna förlossningar :/ och långa latensfaser.
Jag är förstföderska.
Inatt så tror jag att delar av slemproppen börjat lossna då jag va uppe mkt pga kraftig mensvärk i rygg och mage, dock inte så täta sammandragningar. Och var uppe och kissade mycket och 3 toalettbesök i rad så va de en gulgeleflytning som va lite slemmig. Sen kom de inget på morgonen men nu efter att ha hängt ner tvätt och bäddat nytt i sängen så gick jag på toa igen och då va de en till gulgeleflytning fast inte som en vanlig flytning. Vet ju inte om det är ökade flytningar eller slemproppen men dom känns lite annorlunda.
Mina sammandragningar började kännas med svag mensvärk i fredags och har hållt på så. Dock inatt så blev den molande mensvärken i rygg och mage kraftigare och bebis var som en karusell i magen så trodde något var på g. Men efter att jag tillslut somnat så Vaknade jag med endast svag molande mensvärk igen. Så undra hur länge de kan hålla på så innan det startar igång ordentligt?!