• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg

lotie:

Allt gick bra och väldigt snabbt.

Kan berätta mer när jag sovit för just nu är jag en aning groggy efter att ha varit uppe i två dygn.

:)

Visste att han var liten och har gjort 3 tul tidigare.

Var sjukt häftigt att kroppen klarade av det den här gången :)

• Camilla87

Hej!

Grattis till er som fått barn! Jag hade bf 3 november men fortfarande ingen bebis. Har lite sammandragningar men inte mer än så. Igångsättning på onsdag om inget hänt innan dess. Hoppas vi som inte fått träffa våra små än får göra det snart!

• Lisen84
    Anna Hbg skrev 2015-11-12 18:43:32 följande:

Imorse kl 9.34 kom vår lille son till världen.

2520 gr och 48 cm lång.

Allt gick bra men får stanna över natten för observation och regelbundna glykoskoller pga att han är så liten.

Underbart! grattis! :) du hann först av os fredag den 13de ;)

Jag är överlycklig! var inne på koll idag o är några cm öppen o halvmogen tapp. Så imorgon vill dom sätta igång mig!! Äntligen!

Nu ikväll kommer det lite slemmigt blod o har lite kraftigare värkar/förvärkar så om man har tur sätter det igång av sig självt inatt.
  • DaCarro

Hej jag har precis hittat denna tråd, jag har bf 20/11 med mitt fjärde barn, o har denna gång väldigt jobbiga sammandragningar så sömnen är obefintlig, hoppas h*n väljer att komma ut snart :)

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-12 20:18:13 följande:

lotie:

Allt gick bra och väldigt snabbt.

Kan berätta mer när jag sovit för just nu är jag en aning groggy efter att ha varit uppe i två dygn.

:)

Visste att han var liten och har gjort 3 tul tidigare.

Var sjukt häftigt att kroppen klarade av det den här gången :)

Vad skönt den sista delen gick snabbt efter alla värkar.

Ok då var ni förberedda på en liten bebis.
    Blir små kläder då så mysigt:)
  • lotie
    Lisen84 skrev 2015-11-12 21:38:55 följande:
    Underbart! grattis! :) du hann först av os fredag den 13de ;)

Jag är överlycklig! var inne på koll idag o är några cm öppen o halvmogen tapp. Så imorgon vill dom sätta igång mig!! Äntligen!

Nu ikväll kommer det lite slemmigt blod o har lite kraftigare värkar/förvärkar så om man har tur sätter det igång av sig självt inatt.
    Åh vad spännande, lycka till idag:)
    Blir kanske två bebisar idag då!

Jag ska till bm på sista besöket idag. Börjat ställa in mig på att det blir den 20 nu iaf då det lugnat sig med alla sd och inget mer vatten:(
  • Miiia84

Hade bf 7/11 men ingen bebis som känt för att titta ut ännu. I förrgår hade jag de första sammandragningarna på hela gravidteten men det gick över och har inte vad jag märkt kommit tillbaka. Känns drygt att vänta nu även om jag mår väldigt bra i kroppen i övrigt.
    Känslan av att tiden bara går och att det kanske kommer bli igångsättning om inget händer känns jobbig. Jag vill att det ska funka av sig själv.

• Laloppan
    Miiia84 skrev 2015-11-13 10:59:36 följande:

Hade bf 7/11 men ingen bebis som känt för att titta ut ännu. I förrgår hade jag de första sammandragningarna på hela gravidteten men det gick över och har inte vad jag märkt kommit tillbaka. Känns drygt att vänta nu även om jag mår väldigt bra i kroppen i övrigt.

Känslan av att tiden bara går och att det kanske kommer bli igångsättning om inget händer känns jobbig. Jag vill att det ska funka av sig själv.

Jag är på Bf+12 idag.. Blir igångsättning på måndag. Du har ju fortfarande inte gått över så mycket så ge inte upp! Jag är helt okej med igångsättning nu, bara det händer något liksom! Men jag hade samma känslor som dig innan. Man känner sig misslyckad på något sätt. Men tänk att du faktiskt skapat ett barn, det är ju mer avancerat för kroppen än att trycka ut den ;)
  • lotie

Varit på sista besöket hos bm nu. Bltr 130/85 lite högt igen men är ju så nära nu. Magen bara växt 1 cm på 3 veckor så slutar på 32 cm och 14 kg upp.
    Idag om en vecka får jag träffa min bebis:)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015