• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • dorisss

Hej!

Vad gör alla ni som bara går och väntar på att föda med er tid?

Alla tjatar om att man ska njuta av lugnet och vila mycket, men jag fixar inte att vila bort hela dagarna,det gör ju bara att man sover ännu sämre på nätterna.

Samtidigt orkar man inte med några större äventyr, då drar sammandragningarena igång, och ryggen värker.

Några tips?

• Laloppan
    jvd89 skrev 2015-11-12 12:03:40 följande:

Ne utan dom kommer vid vila. Har ont av foglossning så kan inte va igång för mkt.

Men ska ringa tillbaka vid 13 och prata med dom. De är ju förmodligen bara livmodern som övar men eftersom dom kommer så tätt så blir man ju lite nojig.

Ja mina kom med i vila, men antagligen pga mycket psykisk stress under dagarna har jag och min bm konstaterat. Men jag var också orolig och började klocka dom för att dom kom så tätt. Men från att jag slutade jobba i v.36 har det helt avtagit.

Tror absolut inte det är något att oroa sig för men som sagt vet väl bm bäst och hon kanske kan kolla din tapp om den är påverkad =)
  • Lillytroll

Imorse åkte vi in till förlossningen, jag klarade inte av smärtan hemma längre. Var nära bristningsgränsen, och hade ändå haft värkar i 75 timmar när vi åkte. Skulle precis göra en koll för att se hur öppen jag var. Då gick vattnet!

Så nu är det i vilket fall på G. Äntligen! Har fått morfinspruta och sömntablett så jag ska ha kraft till förlossningen. Värkar har jag ju som sagt, men är dom inte tillräckliga så dröjer det ju bara runt 40 timmar innan igångsättning. Det är såå skönt att se ett slut på detta nu. Speciellt då vi är på bf+6 nu. Det är ju dags att komma ut!

• lotie
    Lillytroll skrev 2015-11-12 13:26:26 följande:

Imorse åkte vi in till förlossningen, jag klarade inte av smärtan hemma längre. Var nära bristningsgränsen, och hade ändå haft värkar i 75 timmar när vi åkte. Skulle precis göra en koll för att se hur öppen jag var. Då gick vattnet!

Så nu är det i vilket fall på G. Äntligen! Har fått morfinspruta och sömntablett så jag ska ha kraft till förlossningen. Värkar har jag ju som sagt, men är dom inte tillräckliga så dröjer det ju bara runt 40 timmar innan igångsättning. Det är såå skönt att se ett slut på detta nu. Speciellt då vi är på bf+6 nu. Det är ju dags att komma ut!

Åh vad skönt att det äntligen närmar sig:)
    Inte öppnat dig mer? Är det 40h efter vattnet har gått som de måste sätta igång?
    Håller tummarna att det går fort och smidigt sista delen nu. Du har gjort ditt tycker jag!
  • Lillytroll
    lotie skrev 2015-11-12 15:08:15 följande:

Åh vad skönt att det äntligen närmar sig:)

Inte öppnat dig mer? Är det 40h efter vattnet har gått som de måste sätta igång?

Håller tummarna att det går fort och smidigt sista delen nu. Du har gjort ditt tycker jag!

Vi hann aldrig kolla om jag öppnat mej mer eftersom vattnet gick precis när vi skulle undersöka. Man vill vara där och pilla så lite som möjligt nu, då hinnan är bebisens barriär mot infektioner osv. 48 timmar efter vattnet gått måste dom sätta igång, och det är ju några timmar sen nu.

Hoppas också resten går bra. Har inte kunnat sova något trots sprutan och sömntablett, då det gör för ont. Så då måste det väl vara nära kan jag tycka?!

Tack för pepp!
  • Charlie40

Nu är min trollunge här. Snittet gick jättebra och vi är så nöjda. 2800g 49cm ren kärlek och hon äter redan duktigt. Föddes 11 igår morse och allt gick kanon! Vi är kvar på BB och njuter en dag till.

• Anna Hbg

Imorse kl 9.34 kom vår lille son till världen.

2520 gr och 48 cm lång.

Allt gick bra men får stanna över natten för observation och regelbundna glykoskoller pga att han är så liten.

• lotie
    Charlie40 skrev 2015-11-12 17:49:32 följande:

Nu är min trollunge här. Snittet gick jättebra och vi är så nöjda. 2800g 49cm ren kärlek och hon äter redan duktigt. Föddes 11 igår morse och allt gick kanon! Vi är kvar på BB och njuter en dag till.

Grattis!! Vad skönt allt gick bra med snittet!
  • lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-12 18:43:32 följande:

Imorse kl 9.34 kom vår lille son till världen.

2520 gr och 48 cm lång.

Allt gick bra men får stanna över natten för observation och regelbundna glykoskoller pga att han är så liten.

Åh vad underbart:)
    Gick allt bra? Visste de han skulle bli liten?

Åh så avundsjuk på er som fått träffa era små mirakel!
    Jag har en vecka kvar till snitt iaf!
  • dorisss

Grattis till alla er som fått träffa era små underverk????

Är något avis nu?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015