• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • dorisss
    Miiia84 skrev 2015-11-23 08:39:11 följande:

Jag fick efter ett par dagars förberedande äntligen en dotter den 17/11, 10 dagar över tiden. Slemproppen hade då hållit på i 3 dygn, förvärkar i 2 dygn och sedan tog själva förlossningen nästan 24 h sista dygnet från att det drog igång med värkar igen. Fick även en värkpaus mitt i så de bestämde att ta vattnet och få igång det igen. Mycket slit var det men säger som alla andra - det var det värt såhär i efterhand! Jag mår bra och bebis mår bra och nu är hon snart 1 vecka gammal och jag förstår inte hur fort tiden går redan???

Grattis till er lilla flicka! Bra jobbat????

Hur stor var hon? Jag har så vitt jag vet en ganska liten tjej i magen, och eftersom jag själv är ganska liten så är jag livrädd för att hon ska växa sig för stor eftersom hon vägrar att komma ut! Bf 18/11
  • Undska

Bf idag.. Får se om det händer något :D hahaha va knepigt att alla graviditeter är sååå olika, detta är mitt femte barn jag väntar,och har aldrig gått gravid fram till bf . Va händer med min kropp?!! Så frustrerande..

• Mikaela90

Fick inget igångsättningsdatum igår, bebis mår så bra och jag var inte tillräckligt mogen tyckte läkaren.

Nåväl, bf idag och igår började slemproppen komma och det har fortsatt. Molvärkar i magen. Händer något iallafall och det är nog tack vare att min läkare var där och retade lite Ska tillbaka på torsdag om inte bebis kommit innan dess

• dorisss

Hur går det för er som är kvar fortfarande? Känns som att massor fått sina bebisar redan:)

Inatt har jag knappt sovit pga extrem klåda i händer och under fötter. Min bm fixade tid till mig på förlossningen imorgon bitti för att träffa en läkare, kanske inget konstigt alls och de skickar hem mig igen, känns inte som att man lägger tid och pengar på blodprov och medicin när jag gått över tiden, men det vet man aldrig. Lite nervös är jag allt.

• MelinaG
    dorisss skrev 2015-11-24 23:15:42 följande:

Hur går det för er som är kvar fortfarande? Känns som att massor fått sina bebisar redan:)

Inatt har jag knappt sovit pga extrem klåda i händer och under fötter. Min bm fixade tid till mig på förlossningen imorgon bitti för att träffa en läkare, kanske inget konstigt alls och de skickar hem mig igen, känns inte som att man lägger tid och pengar på blodprov och medicin när jag gått över tiden, men det vet man aldrig. Lite nervös är jag allt.

Ojdå, låter ju inte så kul. Säkert ingen fara, finns att läsa mer om det här: www.1177.se/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Klada-under-graviditeten/

Själv har jag BF på lördag och har inte märkt NÅGOT än. Varken slempropp, vatten eller sammandragningar. Är det verkligen helt normalt att inte känna sammandragningar alls så här nära BF? Känns som att jag kommer vara gravid i flera år till...
  • Edit1987

Hej!

Hoppar bara in med en fråga här om någon kan hjälpa mig?

Har bf den 5/12. Min son har fixerat sig för ca 3 v sedan. Fick plötsliga ilningar i underlivet nu ikväll, säkert någon nerv. Men efter det fick jag värdens värk i båda benen. Minns det som kraftig växtvärk som liten? Någon som vet?

• Laloppan

17/11 kom vår dotter. 16 dagar över tiden, 42+1 . Värt all väntan då hon är helt underbar. Värkarna kom dagen innan planerad igångsättning , söndagmorgon 06.30 började det, hon var ute tisdags"morgon" 01.39. Söndagsnatten fick vi sova över på förlossningen för smärtlindring och sovdos. Måndagsmorgon öppen 3 cm och vattnet tas. Blir en långdragen förlossning där dom tillslut pausar allt för att låta mig och bebis vila. Sedan blir det värkstimulernade för att krystvärkarna avtar och jag somnar mellan värkarna. Hade inte ätit (2 mackor som jag spydde upp) på hela dagen och sovit totalt 4-5 h. Mat erbjöds självklart men fick inte ner en gaffel mellan värkarna. Det var väl inga bra förutsättningar för att föda barn. Men men tillslut kom hon ut.

Snuttan var mindre än jag förväntat mig med tanke på övertiden, 3750 g och 51 cm.

• dorisss
    MelinaG skrev 2015-11-24 23:43:58 följande:

Ojdå, låter ju inte så kul. Säkert ingen fara, finns att läsa mer om det här: www.1177.se/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Klada-under-graviditeten/

Själv har jag BF på lördag och har inte märkt NÅGOT än. Varken slempropp, vatten eller sammandragningar. Är det verkligen helt normalt att inte känna sammandragningar alls så här nära BF? Känns som att jag kommer vara gravid i flera år till...

Jag hade bf 18/11 och har inte haft något annat än sammandragningar, så ja det verkar ju fullt normalt????

Klåda har jag haft hela tiden, men inte så här, det håller mig vaken hela nätterna, och de kan ju bero på njurpåverkan,så antar att det är därför de vill att jag ska träffa en läkare.
  • Karinni
    Edit1987 skrev 2015-11-24 23:50:13 följande:

Hej!

Hoppar bara in med en fråga här om någon kan hjälpa mig?

Har bf den 5/12. Min son har fixerat sig för ca 3 v sedan. Fick plötsliga ilningar i underlivet nu ikväll, säkert någon nerv. Men efter det fick jag värdens värk i båda benen. Minns det som kraftig växtvärk som liten? Någon som vet?

Till mig sa dom att det var vätska i benen som man samlat på sig och då är jag inte särskilt svullen utan det är en inre svullnad. Ingen fara utan brukar gå över med en alvedon eller högt läge med benen :)
  • sofflan

Har sedan klockan 3 inatt haft värkar som kommer med ca 10 minuters mellanrum! Håller tummarna för att det inte stannar av :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015