• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Lisen84

Till alla oss som verkar ha det skitjobbigt just nu!!!

Det är förjävligt när det känns som vården inte lyssnar på oss som har det jobbigt på ett eller annat sätt, vare det gäller värkar som inte leder någon vart eller andra bekymmer.

Idag bröt jag helt ihop efter att ha nu blivit dumförklarad av två (manliga) läkare. Jag har hyperemesis och kräkts varje dag sedan vecka 6. Sista veckan/dagarna är det non stop! Jag har träffat dessa läkare för jag vill bedömd för en ev igångsättning men dom vill inte ens undersöka mig! BF om 2 dagar! Han sista sa t o m att har du stått ut i 9 mån kan du stå ut i två till, hejdå!

Nu har jag kontaktat en vän som är BM på en annan förlossning än där vi hade tänkt att föda. Hon blev shockad över hur de har behandlat mig och jag ska få en tid till en läkare där redan imorgon. Hon sa att tyvärr måste man ibland stå på sig! En igångsättning slutar oftare i snitt (ca 20-30%) och det är mer krävande när det gäller personal = alltså dyrare! Men hon sa att tanken är inte att man ska va så fysiskt o psykiskt nedbruten att man knappt pallar med förlossningen eller ta hand om barnet efteråt.

Jag vet att alla här i tråden inte har lyxen att kunna byta förlossning som oss som bor i storstäderna men ni får kräva att få hjälp! Inte bara bli hemskickade hela tiden. :(

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-11 18:47:14 följande:

lotie:

Jag är hemma.

Känns inte lönt att åka in eller ringa dem innan värkarna är mer regelbundna och kommer tätare.

Bara fått för mig att det kommer att sluta när som :/

Fy förstår dig man vill det ska vara på riktigt när man åker in.
    Tur man får en fantastisk belöning efter allt slit iaf även om det är svårt att tänka på det nu.

Jag hoppas jag får sova inatt och att det händer nåt imån när man en är ledig.
  • emeliemarietherese

Hej! Ville bara skriva och berätta att i natt kl 02.54, 4,5h efter att man tagit hål på hinnorna, kom vår lilla Alva ut! 3,5kg och 48cm.
    Har sovit extremt lite de två föregående nätterna och är såå trött, men nu är vi hemma igen med bebis så förhoppningsvis blir det lite mer sömn i natt! Lycka till alla ni som kämpar på!

• Lisen84
    emeliemarietherese skrev 2015-11-11 20:14:01 följande:

Hej! Ville bara skriva och berätta att i natt kl 02.54, 4,5h efter att man tagit hål på hinnorna, kom vår lilla Alva ut! 3,5kg och 48cm.

Har sovit extremt lite de två föregående nätterna och är såå trött, men nu är vi hemma igen med bebis så förhoppningsvis blir det lite mer sömn i natt! Lycka till alla ni som kämpar på!

Stort grattis :)
  • lotie
    Gjorde om Bf listan lite så den är lättare att läsa av. Fyll gärna i om det saknas eller om ni fått tid för igångsättning eller fått bebis=)

BF-lista

1/11
    Laloppan: -Flicka 

3/11
    Knottet 
    Sindyrella1983

4/11
    Amazinglife - Flicka 
    Kgb 777: planerat snitt 4/11, BF 10/11 - Pojke

5/11
    Erika 146:  igångsättning 2/11 

7/11
    Gumsanmadde

11/11
    Charlie40: planerat snitt 11/11 BF 19/11 - Flicka 
    Iowa Flicka 
    Sussi85: - Pojke 

13/11
    AnnaHbg
    Lisen84
    SandraP81 - Pojke 

20/11
    Lotie: planerat snitt 20/11 BF 29/11

21/11
    Iselin - Flicka 

24/11
    Jvd89
    Undska

26/11
    Citrona - Planerat snitt - Pojke 
    Maja 1

28/11
    emeliemarietherese- flicka, bedömning för igångsättning 12/11 
    Masquerade 

30/11
    Sofflan

Födda!

9/11 Bebba83- flicka
  • lotie

Stort grattis emellie till din lilla flicka=)

BF-lista 

1/11
    Laloppan: -Flicka 

3/11
    Knottet 
    Sindyrella1983

4/11
    Amazinglife - Flicka 
    Kgb 777: planerat snitt 4/11, BF 10/11 - Pojke

5/11
    Erika 146:  igångsättning 2/11 

7/11
    Gumsanmadde

11/11
    Charlie40: planerat snitt 11/11 BF 19/11 - Flicka 
    Iowa Flicka 
    Sussi85: - Pojke 

13/11
    AnnaHbg
    Lisen84
    SandraP81 - Pojke 

20/11
    Lotie: planerat snitt 20/11 BF 29/11

21/11
    Iselin - Flicka 

24/11
    Jvd89
    Undska

26/11
    Citrona - Planerat snitt - Pojke 
    Maja 1

28/11
    Masquerade 

30/11
    Sofflan

Födda!

9/11 Bebba83- flicka
    11/11 emeliemarietherese - Flicka
  • Lillytroll
    emeliemarietherese skrev 2015-11-11 20:14:01 följande:

Grattis!
  • Anna Hbg

Stort grattis emeliemarietherese! :)

lotie:

Funderar starkt på att ha mannen hemma imorgon också :p

Han börjar tjata om att ringa till fl nu men jag vill vänta lite till.

Ska bara se klart bonde söker fru sen ska jag ta ett varmt bad och se vad som händer.

Är nere på ca 6 min mellan värkarna nu och om vi behöver åka in tar det ju ett tag innan man är där.

Måste ju antingen ringa hit barnvakt eller släppa sonen hos dem och bara där har det gått minst en timme....

"vet" att när jag väl åker in kommer det inte att ha hänt något ändå men man kan kanske tigga till sig en sovdos i alla fall

• Kgb777

Charlie40: tänker på dig och hoppas att allt gått bra idag! Hoppas att du njuter av din lilla bebis nu!

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-11 20:52:10 följande:

Stort grattis emeliemarietherese! :)

lotie:

Funderar starkt på att ha mannen hemma imorgon också :p

Han börjar tjata om att ringa till fl nu men jag vill vänta lite till.

Ska bara se klart bonde söker fru sen ska jag ta ett varmt bad och se vad som händer.

Är nere på ca 6 min mellan värkarna nu och om vi behöver åka in tar det ju ett tag innan man är där.

Måste ju antingen ringa hit barnvakt eller släppa sonen hos dem och bara där har det gått minst en timme....

"vet" att när jag väl åker in kommer det inte att ha hänt något ändå men man kan kanske tigga till sig en sovdos i alla fall

Vad jobbigt och ha det så tätt!!
    Jag hade nog varit för nervös och vara hemma med så täta värkar ifall det plötsligt går snabbt.
    Alltid krångligt på kvällen/ natten med barnvakt. Min svåger fick komma hit mitt i natten förra veckan och ta hand om våra två samtidigt som han hade 2 sjuka barn hemma när vi fick åka in.
    Ville ju inte dra upp våra mitt i natten eller att de skulle bli sjuka när vi ska få en nyfödd.

Så svårt att avgöra när det är riktigt larm på gång innan man ringer in hjälp. Lättare på dagtid:)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015