• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • lotie

Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu och har ändå ont. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)

• Citrona
    lotie skrev 2015-11-20 23:34:18 följande:

Hej! Idag kom vår lilla flicka till världen:) 3125g och 49cm lång. Snittet gick jättebra men har fruktansvärd värk så har både spinal och epidural och morfin nu och har ändå ont. Men hon mår jättebra och har redan ammat 3 ggr och det är viktigast:)

Grattis! Vad härligt att hon äntligen kommit, har tänkt lite på dig idag ;)
    Tråkigt med ont, hoppas det går över snart!
  • gummsanmadde

Är någon som ha väldigt ont i bröstvårtorna när dom ammar? Jag ha fått något svart skorpa på bröstvårtan, vad är det?? Gör jätte ont precis när han börja suga men sen ömmar det bara..

• Charlie40
    lotie skrev 2015-11-20 23:34:18 följande:

Grattis så underbart!!
  • Undska
    gummsanmadde skrev 2015-11-21 05:48:01 följande:

Är någon som ha väldigt ont i bröstvårtorna när dom ammar? Jag ha fått något svart skorpa på bröstvårtan, vad är det?? Gör jätte ont precis när han börja suga men sen ömmar det bara..

Då ammar du tyvärr fel, se till så bebisen får med en del av vårtgården när den äter och inte bara bröstvårtan för då får du sår, och bröstet töms inte riktigt,vilket kan resultera i mjölkstockning.

Bebisen ska även sträcka på halsen när den tar bröstet,så inte bebisens huvud ligger ner mot bröstkorgen ( sin egna då ) för då blir det också svårare att äta . Bara lite tips :)
  • Charlie40
    gummsanmadde skrev 2015-11-21 05:48:01 följande:

Jag får alltid sår på bröstvårtorna och måste använda amningsnapp. Sedan finns ett litet inlägg som heter nursicare som man kan lägga i bh på vårtan jättebra och hjälper sårläkning. Dyrt men effektivt, fick ett par på BB om inte luftning och badda med bröstmjölk hjälper.
  • Citrona

Igår fick jag ont i halsen när jag sväljer och när jag pratar och det har tyvärr hållit i sig under natten...känner mig förkyld i näsan med nu oxo-vad ska jag göra för att lindra eller hindra att det blir en superkalasförkylning? Har mitt snitt redan på torsdag!;(
    Kan jag smitta den lille???

• lotie

Lite uppdatering. 2 dagar efter snitt och är nästan bara sängliggandes. Igår tog de bort epiduralbedövning trots mycket smärtor för den förlamade hela höger sidan och inget på vänster.
    Gått till toaletten med hjälp 3 ggr och duschat av mig. Men kan inte bära henne eller byta blöja:(
    fått igång amningen och hon är jätteduktig men har kort tungband som de kanske ska klippa imån för det gör ont när hon suger.
    Tror inte jag kommer härifrån imån heller:(
    Mannen är hemma med barnen nu och jag får dela rum istället:(

• Miiia84

Jag fick efter ett par dagars förberedande äntligen en dotter den 17/11, 10 dagar över tiden. Slemproppen hade då hållit på i 3 dygn, förvärkar i 2 dygn och sedan tog själva förlossningen nästan 24 h sista dygnet från att det drog igång med värkar igen. Fick även en värkpaus mitt i så de bestämde att ta vattnet och få igång det igen. Mycket slit var det men säger som alla andra - det var det värt såhär i efterhand! Jag mår bra och bebis mår bra och nu är hon snart 1 vecka gammal och jag förstår inte hur fort tiden går redan???

• Miiia84

BF-lista 

1/11

Laloppan: -Flicka 

3/11

Knottet 

Sindyrella1983

4/11

Amazinglife - Flicka 

Kgb 777: planerat snitt 4/11, BF 10/11 - Pojke

7/11

Gumsanmadde