• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg

Maja1:

Ja, sist vi vägde honom hade han gått upp fint i vikt. Ska till bvc imorgon för koll så får se hur det ser ut då.

Var nog lite otydlig där men jag ammar plus tilläggsmatar honom.

Brukar ta båda brösten plus ca 60 ml ersättning (han blir 2 veckor imorgon)

Suttig är han och ratar nappen men suger på mitt lillfinger väldigt ofta.

Nej, har inte provat den sprayen. Vet du om den är receptfri?

• sofflan

Igår kväll föddes en liten underbar pojke efter totalt 18 timmar från första värk, utan bedövning, vi är i lyckorus! <3

• Sindyrella1983
    Anna Hbg skrev 2015-11-25 21:44:02 följande:

Tack för alla svar :)

Känns som om det är värt att prova en pump innan det blir aktuellt att ge bara ersättning.

Vill ju helst amma 100% men funkar det inte så gör det inte.

Han ammar ju redan 1-1 1/2 h i sträck utan att bli mätt och utan ersättningen hade han varit klistrad vid bröstet 24/7.

Vet du om det är amningshjälpen man ringer för att fråga om att hyra pump Sindyrella?

Ja det borde det vara. annars är det BB som hyr ut. Men kolla med amningshjälpen.
  • jvd89
    sofflan skrev 2015-11-26 05:28:09 följande:

Igår kväll föddes en liten underbar pojke efter totalt 18 timmar från första värk, utan bedövning, vi är i lyckorus! <3

Stort grattis till pojken:)
  • Maja 1
    Anna Hbg skrev 2015-11-26 00:40:06 följande:

Maja1:

Ja, sist vi vägde honom hade han gått upp fint i vikt. Ska till bvc imorgon för koll så får se hur det ser ut då.

Var nog lite otydlig där men jag ammar plus tilläggsmatar honom.

Brukar ta båda brösten plus ca 60 ml ersättning (han blir 2 veckor imorgon)

Suttig är han och ratar nappen men suger på mitt lillfinger väldigt ofta.

Nej, har inte provat den sprayen. Vet du om den är receptfri?

Den ska finnas recept fri på apoteket. Jag har använt den med mina andra barn. Den fick mjölken att rinna till och sen använde jag den bara vid behov.
  • Undska

Varit hos bm idag, bf + 2 och gjorde hinnsvepning och var tydligen öppen 2,5cm. 1cm kvar av tappen.

Har börjat få lite halvonda sd. Återstår å se om det blir värre :/ :)

• Mikaela90

Var på min vanliga kontroll idag, ctg och läkarbesök. Tydligen hade en läkare skrivit i min journal att vi skulle ha bedömning om igångsättning så ja, imorgon kör vi!

Var helt 100 på att inte få något datum och absolut inte så snart..herregud, imorgon!

• Lisen84

Grattis till alla nyfödingar i tråden :)

Tänkte kolla hur ni ställer er till besök av vänner med barn i dagisåldern? Så här i RS-tider. Dottern är nu snart 2 v och vi har haft besök av nära familj men inte av andra barn än. Dock vill vänner börja komma över o de flesta har barn i 2-4 års åldern... Kan man kräva att de lämnar barnen hemma eller är det bättre att avvakta besök från vänner med familj några veckor till? Vad tycker ni?

• Anna Hbg

Lillen (numera döpt till Tage :D ) har gått upp 380 g på en vecka så bvc-sköterskan tyckte att vi skulle fortsätta som vi gör.

Hon sa att en pump bara kan hjälpa till att få igång flödet och inte öka det så funderar nog på den dör pumpen några dagar till :)

• Sindyrella1983
    Lisen84 skrev 2015-11-26 14:19:24 följande:

Grattis till alla nyfödingar i tråden :)

Tänkte kolla hur ni ställer er till besök av vänner med barn i dagisåldern? Så här i RS-tider. Dottern är nu snart 2 v och vi har haft besök av nära familj men inte av andra barn än. Dock vill vänner börja komma över o de flesta har barn i 2-4 års åldern... Kan man kräva att de lämnar barnen hemma eller är det bättre att avvakta besök från vänner med familj några veckor till? Vad tycker ni?

Jag har haft vänner med barn på besök, men varit väldigt tydlig med att om dom ens är lite förkylda så får dom vänta med att hälsa på. Alla har respekterat det utan diskussion.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015