• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • dorisss

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få en novemberbebis, då hon verkade trivas så bra i magen. Men igår 15.29 kom hon äntligen efter en förmiddags kämpande, vår lilla Alice, 50 cm lång och 3675gram, vilken känsla!

• jvd89

Den 26 nov kom vår lille prins, 3,2 kg och 51 cm lång och världens finaste:)

• Erika 146

Grattis till alla som fått sina diamanter!

Är det några kvar som ser fram emot decemberbebis? :)

• Miracle2015

Ja, det blir visst en decemberbebis istället för oss :) hade BF 26/11. Har inte en enda känning dock.... Dessutom ligger han i tvärläge så det blir nog ett snitt :/. Ska planeras på onsdag.

• jvd89

Någon som har spända bröst och det rinner till men bebis inte suttar för tekniken inte finns där? Hur gör ni isf? Pumpar ni?

• Sindyrella1983
    jvd89 skrev 2015-12-04 11:34:31 följande:

Någon som har spända bröst och det rinner till men bebis inte suttar för tekniken inte finns där? Hur gör ni isf? Pumpar ni?

Jag fick använda amningsnapp i drygt tre veckor innan han lyckades utan. Det är en bra hjälp och finns på apoteket.
  • Masquerade
    Anna Hbg skrev 2015-12-04 12:24:04 följande:

Hur går det för er tjejer? :)

Håller på att bli galen!

Vill gratulera alla er som har fått era små och ber om ursäkt att det inte har skett tidigare. Har varit extremt asocial i slutet av graviditeten, mycket p.g.a. av sömnbrist. Vilar mycket på förmiddagarna och har väl tyvärr vänt på dygnet, men bebisen lever rövare nätterna igenom och har sammandragningar, förvärkar och täta toalettbesök som följd av detta. ...Men ingenting händer ju!!! Är idag 40+5 och bebisen visar inga tecken på att vilja evakuera. Suck och stön! 

Så, då har jag kräkt ur mig min frustration för idag. :S Än en gång ett jättegrattis till alla er som fått sina små!  
  • Anna Hbg

Masguarade

Låter tufft :(

Vet hur frustrerande det är att gå över tiden.

Min stora kille kom i v.43 och jag var redo för psyket vid det laget :/

Får lov att kräka av dig hur mycket du vill här!

:)

• Roxybe
    Masquerade skrev 2015-12-04 18:16:35 följande:
    Håller på att bli galen!

Vill gratulera alla er som har fått era små och ber om ursäkt att det inte har skett tidigare. Har varit extremt asocial i slutet av graviditeten, mycket p.g.a. av sömnbrist. Vilar mycket på förmiddagarna och har väl tyvärr vänt på dygnet, men bebisen lever rövare nätterna igenom och har sammandragningar, förvärkar och täta toalettbesök som följd av detta. ...Men ingenting händer ju!!! Är idag 40+5 och bebisen visar inga tecken på att vilja evakuera. Suck och stön! 

Så, då har jag kräkt ur mig min frustration för idag. :S Än en gång ett jättegrattis till alla er som fått sina små!  
    Jag är i 40+5 idag och har också tröttnat rejält. Var inställd på att bebisen skulle bli lite tidig eftersom dottern var det och det är nog därför som väntan känns extra seg.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015