lotie skrev 2015-12-11 08:53:14 följande:
Skönt och höra att man inte är ensam! Köpte flaska och ersättning igår så jag har att testa. Men igår lät jag henne ligga kvar vid bröstet efter amning och då sov hon gott i tre timmar. Hon vaknar så fort jag lägger bort henne och då är det bara bröst som tröstar henne. Men kan ju inte sitta fast i 3 h på kvällen har ju 2 barn till och mannen jobbar kvällar med. Hur löser ni det praktiskt med flera barn? Har 3 barn under 4 år. Upplevde aldrig problem när jag fick tvåan men nu får jag panik på tanken att vara själv med alla tre som jag bara varit nån timme än. Får ju inte lyfta sonen på 8 veckor och han behöver ju hjälp till matstol, säng, vagn, byta blöja?! Hur gör ni? Alla ska sova samtidigt och en ska läsas bok för, sonen stanna tills han somnat så har jag henne som bara är nöjd i famnen?!
Hur gammal är pojken?
Du kan inte ha en tvåstegspall från IKEA och låta honom klättra och du bara stödhåller honom. Så gör de ju med många barn på förskolan.
Här har vi 3 barn under 5 år, men näst yngsta är 2,5 år så hon klarar mycket själv. Nu får jag ju lyfta henne, men hon klättrar ju i utdragssängen, i matsolen med annan stol, upp på skötbordet med en IKEA-pall.