• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Miiia84
    dorisss skrev 2015-11-23 08:49:23 följande:
    Grattis till er lilla flicka! Bra jobbat????

Hur stor var hon? Jag har så vitt jag vet en ganska liten tjej i magen, och eftersom jag själv är ganska liten så är jag livrädd för att hon ska växa sig för stor eftersom hon vägrar att komma ut! Bf 18/11
    49 cm 3425 g så alldeles lagom :)
  • dorisss

Bf+ 9 dagar idag, har fått medicin mot gallsyra så jag slipper leva med hysterisk klåda tills lillan behagar komma i alla fall. Har även fått en tid på förlossningen på tisdag, där de sätter igång mig om jag fortfarande har problem med att sova pga klådan.

• Undska

På bf + 3 idag kikade Lowa ut 10.11 4300g och 52cm lång, efter värkar i tre timmar :) en super förlossning.

• Miracle2015

Hade BF igår och var på förlossningen idag för försök till hinnsvepning då jag gick till v 43 med första barnet. Det är andra försöket till hinnsvepning, första försöket gjordes den 19 nov. Det gick inte... Läkaren kunde inte ens känna huvudet. Ultraljud visade att han lagt sig i tvärläge. Suck! Den 16 nov kollade man med UL och då låg han med huvudet ner, men måste ha snurrat strax efter det.

Det lät inte på läkaren som han hade så stor tro till att bebisen skulle vända sig rätt nu, utan sa bara att får jag värkar, blödning eller vattenavgång skulle vi skynda till förlossningen. Ska tillbaka den 2/12 för planering av snitt. Någon mer som haft tvärvänd bebis? Finns det något hopp om att värkarbete kan vända honom rätt. Typiskt att alla frågor kommer när man lämnat sjukhuset...

• dorisss
    Undska skrev 2015-11-27 18:17:13 följande:

På bf + 3 idag kikade Lowa ut 10.11 4300g och 52cm lång, efter värkar i tre timmar :) en super förlossning.

Grattis! Skönt med en så bra förlossning!
  • gummsanmadde

Grattis till er alla som fått sina bebisar :)

hur länge gade ni krystvärkar? Jag hade 1 1/2 timme.. trodde det skulle gå lite snabbare men han låg med näsan uppåt å blev till sist tvungen att bli ett litet klipp för att han skulle kunna komma ut..

• sofflan
    gummsanmadde skrev 2015-11-27 20:02:16 följande:

hur länge gade ni krystvärkar? Jag hade 1 1/2 timme.. trodde det skulle gå lite snabbare men han låg med näsan uppåt å blev till sist tvungen att bli ett litet klipp för att han skulle kunna komma ut..

Enligt min journal hade jag krystvärkar i 9 min :)
  • Erika 146
    gummsanmadde skrev 2015-11-27 20:02:16 följande:

Ca 30min med första efter igångsättning med värkstimulerande i v39+2 (knappt 6h fl från första värk) och nu med tvåan 5min efter igångsättning i v39+3, endast punkterade hinnor och drygt 5h från första värk. Oförskämt bra förlossningar med båda.
  • lotie

Jag har haft en sjukt tuff värsta vecka med mjölkstas och fruktansvärd smärta i bröst och snitt. Stannade 5 dagar på bb och led igenom dem. Amningen börjar äntligen kännas bra och kan gå några meter bara sen gör det ont.

Igår fick stora tjejen nästan 41 graders feber och började kräkas massor!! Min största mardröm att börja spy med snittet, då kommer jag gå av på hälften!!
    Mellanbarnet är jätteförkyld.
    Hur ska jag och bebis klara oss?:(

• Mikaela90

Igår klockan 22:37 föddes vår son. 4320g och hela 54 cm lång. Förlossningen var en dröm-förlossning! Smidig och inte alltför utdragen. Tog cirka 10 timmar från det att hinnorna bräcktes och värkarna kom igång. Sprack ingenting heller

Svar på tråden Novemberbebisar 2015