• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • SandraP81
    Nilla6 skrev 2015-05-07 10:12:02 följande:

Jag har under ett par dar känt min pyttebebis???? är idag i vecka 10+6 så det är tidigt men jag känner skillnaden på bebis och tarmar då mina tarmar ligger högt upp, jag känner bebbe när jag sitter och böjer mej fram, då känns det trångt och då börjat små buffar, jätte härligt.

Håller tummarna för dej idag Anna.

Är det ditt första barn?
  • Nilla6
    SandraP81 skrev 2015-05-07 19:28:24 följande:

Är det ditt första barn?

Nej har en son oxå
  • mea84
    Anna Hbg skrev 2015-05-07 11:47:17 följande:

Helt otroligt!!!

Bebisen lever och mår bra :D

Såg ett stort hematom som blödningen kommit från men annars såg allt bra ut *peppar peppar*

Va kul att den lille höll sig kvar en kämpe!
  • Kgb777

Vad skönt Anna Hbg, förstår dock att du blev rädd när det hände. Vad är förresten en hematom?

• Anna Hbg
    mea84 skrev 2015-05-07 20:17:53 följande:

Va kul att den lille höll sig kvar en kämpe!

Ja, verkligen!

Är fortfarande helt uppskakad över det som hände och har svårt att fatta att pyret fortfarande är kvar därinne.
    Kgb777 skrev 2015-05-07 20:31:12 följande:

Vad skönt Anna Hbg, förstår dock att du blev rädd när det hände. Vad är förresten en hematom?

Ett hematom är egentligen bara ett "finare" ord för ett blåmärke/blodutgjutning eller en blödning under huden :)
  • gummsanmadde

anna Hbg: Gud va skönt att allt va bra!

Va idag på möte med bm, prata mitt illamående som vägra sluta, ha åkt in till sjukhuset både måndags å onsdags och igen imorgon- sammanlagt 6 liter dropp ska jag få.. Och fick idag veta att mitt ryggont är foglossning!! Gud.. Räcker det inte med att spy hela tiden? Snart varit borta ifrån jobbet i två månader.. Men jag fick lyssna på bebisens hjärta :) helt otroligt! Hon sa att det kunde ta en stund att hitta för jag är i 13+3 men hon hittade det direkt.. :)

• mea84

En fråga till er alla...hur har ni det med magen och vikten? Har ni fått en liten mage och gått upp? Eller är ni typ som vanligt i kroppsformen.

Undrar för att jag själv har gått upp ca 2-3 kg, kanske en lite bula på magen men de är tarmarna som är svullna för livmoder håller ju på att komma upp ur bäckenet...är i v 15 (14+5) men som jag tänker, de kanske är förtidigt ännu för något att synas så ????

• Nilla6

Vecka 11+0 idag, vart på inskrivning, lågt bt som jag visste, 100/55. 5 rör med blod däribland provet som ska tas innan kub ul ska göras om ca 2 veckor. Gått upp 4 kg, skyller lite på att jag slutade röka 2 veckor innan grav;) går som en höggravid, svankar massor pga att jag har så ont i bäcken, ljumskar, skinkor m.m svullen om magen så ser ut att va i vecka 20 men går att dra in magen så det är gaser och tarmar, har iaf fått en liten bula som sitter under där troskanten går, den går inte att dra in iaf.

• Miiia84

Jag är i 13+5 och min mage putar rätt mkt nu, men för min del beror det på att jag har stora cystor som ligger framför/ovanpå som därför tar plats.
    Hade jag inte haft dessa skulle det nog inte synas något alls. Har iaf berättat för min chef nu på jobbet så de kan planera hösten tänkte jag.
    Dessutom eftersom det syns redan så lär folk snart se det i omklädningsrummet, jobbkläderna är annars mer diskreta =P

Svar på tråden Novemberbebisar 2015