• Maran4

Har du förtroende för regeringen?

Det är regeringen som är topic inte SD eller andra partier. Hade det funnits en moderator värd namnet här så hade dom flesta inlägg raderats.

• nihka
    Maran4 skrev 2019-05-05 15:00:49 följande:

Det är regeringen som är topic inte SD eller andra partier. Hade det funnits en moderator värd namnet här så hade dom flesta inlägg raderats.

Bara det handlar om politik så funkar det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Maran4 skrev 2019-05-05 15:00:49 följande:

Ditt inlägg är OT
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-05-05 14:59:37 följande:
    Det första inlägget handlade om felaktig kritik från M som berörde regeringspartiet S. De andra inläggen gäller aktuella frågor som rör Sveriges EU politik och frågor där jag anser att den svenska regeringen har en mer förtroendeingivande politik än oppositionspartiet KD.  Har du kollat dina egna inlägg i tråden? Ett flertal av dina inlägg berör inte regeringen..
    Självklart flyter mina och andras diskurser ut i OT när tråden vimlar av diskussionsunderlag som är OT.

Du diskuterar inte regeringens förtroendekapital genom att kritisera oppositionen.

Sådant är att propagera för regeringens förtroendekapital med en "Alternativen är sämre."-retorik. Att bemöta sådan retorik kräver att fokuset flyttas från regeringens förtroende över till oppositionen... det vill säga flyttas OT.

Är det svårt att propagera för regeringens förtroendekapital om fokuset får ligga på det och ingenting annat? Vad gör regeringen som ger dig förtroende?

Aja, kritik/hyllningar som berör oppositionen platsar självklart bättre in under rubriker som "Har du förtroende för oppositionen?" eller dylikt.
  • FDFMGA

Mitt förtroende för regeringen är så grundmurat att jag skulle bli ordentligt besviken om det visade sig att det finns socialdemokrater i regeringen som anammat moderat bidrags- och familjepolitik och bor hemma hos mamma och/eller pappa.

Visst, många unga tvinags till detta på grund av en usel bostadspolitik från såvål regeringar som opposition - men en riksdagsledamot tycker jag borde ha lite bättre framförhållning.

Nåja, nymoderat bostadspolitik kan få en intressant familjepolitisk och bidragspolitisk knorr framdeles.

• Erik den gode
    FDFMGA skrev 2019-05-05 20:17:30 följande:

Mitt förtroende för regeringen är så grundmurat att jag skulle bli ordentligt besviken om det visade sig att det finns socialdemokrater i regeringen som anammat moderat bidrags- och familjepolitik och bor hemma hos mamma och/eller pappa.

Visst, många unga tvinags till detta på grund av en usel bostadspolitik från såvål regeringar som opposition - men en riksdagsledamot tycker jag borde ha lite bättre framförhållning.

Nåja, nymoderat bostadspolitik kan få en intressant familjepolitisk och bidragspolitisk knorr framdeles.

Det är kostnadsersättning för dubbelt boende, inte bidrag. Medier har behandlat Svantesson ohederligt. Oskarssons lustmord på medierna är läsvärt.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-05 13:38:41 följande:

Jag har gett dig otvetydiga belägg för att KDs kompisar i ADF strider för att förbjuda kvinnor att ha sex med kvinnor och män att ha sex med män. Jag tror att du är ganska ensam om att inte inse att det i praktiken är ett förbud mot homosexualitet. 

Du tog en rövare och skarvade lite grand i din argumentation för att få en "tyngre" argumentation. Du blev påkommen. Sånt händer. Lev med det.
    KillBill skrev 2019-05-05 13:38:41 följande:

Du hade alltså inga belägg för ditt obekräftade rykte?  Gissade du bara eller?

Belägg? Det är ett twitterinlägg i flödet kring diskussionen om den öppna antisemitismen i Socialdemokraternas förstamajtåg.

Obekräftade uppgifter visserligen men fullt rimliga, dels med tanken på antisemitismen inom delar av S, dels med tanke på att slagorden funnits i Malmö i decennier.

Om du inte kan tänka tanken att det skett så är det förståeligt. Vi andra kan se S lite mer från utsidan, för vad det är.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • FDFMGA
    Erik den gode skrev 2019-05-05 20:40:06 följande:
    Det är kostnadsersättning för dubbelt boende, inte bidrag. Medier har behandlat Svantesson ohederligt. Oskarssons lustmord på medierna är läsvärt.
    Mm, jag har hört från en källa med insyn i M-politiken att man har planer på att höja bidragen - eller ersättningsnivåerna - för de politiker som i likhet med den ekonomiskpolitiska talespersonen för M bor hemma hos mamma och pappa.

På det viset ska de utmana KD om vilket parti som har den bästa familjepolitiken - ett litet aber är ju dock att företeelsen med mammaboende  ju även har anammats av KD.

Med de därna såssarna de förstår sig inte på familjesammanhållning och väljer att inte bo hos mamma. Klart de inte ska ha några bidrag dåSkrattande
  • Erik den gode

Svantesson bor inte hemma hos mamma/pappa.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-05 20:47:29 följande:

Du tog en rövare och skarvade lite grand i din argumentation för att få en "tyngre" argumentation. Du blev påkommen. Sånt händer. Lev med det.Belägg? Det är ett twitterinlägg i flödet kring diskussionen om den öppna antisemitismen i Socialdemokraternas förstamajtåg.

Obekräftade uppgifter visserligen men fullt rimliga, dels med tanken på antisemitismen inom delar av S, dels med tanke på att slagorden funnits i Malmö i decennier.

Om du inte kan tänka tanken att det skett så är det förståeligt. Vi andra kan se S lite mer från utsidan, för vad det är.

Jag har gett dig ett tydligt exempel på att KDs kompisar I ADF strider för att sex mellan två kvinnor eller sex mellan två män ska förbjudas. Om inte du ser förbud mellan samkönade som ett förbud mot homosexualitet så är du nog ganska ensam om den uppfattningen.

I morse påstår du dig ha läst om ett obekräftat rykte gällande SSUs förstamajtåg 2019. När jag ber dig ange källa för ryktet så länkar du till en källa från 2017. Är din källa spådam?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?