• Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2019-09-01 13:39:46 följande:

Hm, öknamn på politiska meningsmotståndare kan väl närmast ses som en sysselsättning med prepubertala förtecken, i syfte att imponera på likasinnade och att få lätta lite på trycket.

Min bestämda uppfattning är att företeelsen är betydligt vanligare bland högern än vänstern. Här på FL har det till och med förekommit särskilda trådar där högeraktivister försökt bräcka varandra med värsta öknamnet.

Själv kallas jag "Gagga" av hen som anser att FL är ett kommunistforum som censurerar hen, FD, för förklaringen "före detta" och bokstavskombinationen av andra

Som jag ser det är personangreppet ett av de få argument vissa skrikhögeraktivister har att tillgå när de känner att deras åsikter inte kammas medhårs.

Ur detta perspektiv är väl groggnäsan som öknamn på Löfven ganska harmlöst och här på FL så finns det ju gränser i form av moderering.

Det kan se betydligt värre ut där ingen sätter gränser.

Och du......du hänfaller ju aldrig åt att använda dig av begreppen: personangrepp, öknamn mm mm mm mm. Det skulle aaaaaaaldig falla dig in. Näädå, inte allas vår FDFMGA.....

Hen vet minsann att hålla sig till takt och ton.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2019-09-01 13:39:46 följande:

Hm, öknamn på politiska meningsmotståndare kan väl närmast ses som en sysselsättning med prepubertala förtecken, i syfte att imponera på likasinnade och att få lätta lite på trycket.

Min bestämda uppfattning är att företeelsen är betydligt vanligare bland högern än vänstern. Här på FL har det till och med förekommit särskilda trådar där högeraktivister försökt bräcka varandra med värsta öknamnet.

Själv kallas jag "Gagga" av hen som anser att FL är ett kommunistforum som censurerar hen, FD, för förklaringen "före detta" och bokstavskombinationen av andra

Som jag ser det är personangreppet ett av de få argument vissa skrikhögeraktivister har att tillgå när de känner att deras åsikter inte kammas medhårs.

Ur detta perspektiv är väl groggnäsan som öknamn på Löfven ganska harmlöst och här på FL så finns det ju gränser i form av moderering.

Det kan se betydligt värre ut där ingen sätter gränser.

Ditt eget skrikhöger är så klart undantaget...
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-09-01 14:55:31 följande:
    Ditt eget skrikhöger är så klart undantaget...
    Den diskussionen har varit uppe så många gånger redan på forumet att jag kan tycka att även en sömngångare borde ha tagit till sig skillnaden mellan åsikt och person.

Visst kan gränsen vara lite otydlig stundtals - men jämför skrikhöger med ditt "sååååssar", bägge är nedsättande benämningar på åsikter medan "groggnäsan" är ett öknamn på en person, dessutom ett öknamn som enbart syftar på fysiska attribut.
  • K Markatta

https://www.expressen.se/nyheter/s-politikernas-budskap-till-lofven-los-tiggerifragan/

S-politikernas budskap till Löfven: Lös tiggerifrågan

Miljöpartiet vägrade gå med på ett tiggeriförbud - därför lät Stefan Löfven kommunerna själva avgöra frågan. Fegt, menar statsministerns egna partikamrater.

I en undersökning bland landets S-politiker säger nu sex av tio - över 400 förtroendevalda - att regeringen bör lösa tiggerifrågan nationellt.

• K Markatta

Vad säger Bill & Co om följande ledare i socialdemokratiska aftonblaskan?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9vMJ69/det-blev-fel-fel-fel

Det blev fel, fel, fel

Inget blev rätt när S bjöd till möte om gatuvåldet. Det bästa man kan säga är att regeringen åtminstone är konsekvent i dårskapen.

Ja, det står faktiskt så.

• Rataxes
    K Markatta skrev 2019-09-02 23:00:48 följande:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9vMJ69/det-blev-fel-fel-fel

Det blev fel, fel, fel

Inget blev rätt när S bjöd till möte om gatuvåldet. Det bästa man kan säga är att regeringen åtminstone är konsekvent i dårskapen.

De följer partipiskan från Sveavägen 68. Du tror väl inte att det förekommer självständigt tänkande?
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Mentat

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9vMJ69/det-blev-fel-fel-fel

Det blev fel, fel, fel

Jag säger att det är ingen ledare utan en krönika från Lena Mellin, som även tidigare har visat integritet och kunnat kritisera (s) när hon anser att de gör fel trots att hon i grunden givetvis är socialdemokrat hon också,

Ledarsidan ser inga fel hos (s), det här är ledaren från igår: https://www.aftonbladet.se/ledare/a/jdbeWw/vad-tror-ni-sd-kan-bidra-med

(Jag kan iofs inte läsa mer än ingressen på Mellins krönika eftersom det är en låst artikel)
  • FDFMGA

Det blev fel, fel, fel

Det finns knappast något skäl för S att legitimera Kristerssons önskan om att få kunna sitta i Åkessons knä utan att det någon ska kunna invända.

Men det är beklagligt att Kristersson inte på allvar var intresserad av en bred politisk överenskommelse kring invandring, integration och gängkriminalitet, en uppgörelse som hade kunnat bli beständig oavsett regeringssammansättning.

Samtidigt kan man ju förstå hans taktiska skäl - om en uppgörelse ligger fast så försvårar det möjligheterna för en MKDSD-regering, såvida inte SD är en del av uppgörelsen.

Trist hursomhelst - det är ju inte särskilt längesen Kristersson vädjade om en uppgörelse mella S och M, alltså enbart dessa partier.

Nåja, två tydliga exempel på talesättet att hur man än vänder sig har man ändan bak - och i Kristerssons fall finns Åkesson där något som begränsar hans rörelseutrymme en smula Skrattande
  • KillBill

Det blev fel, fel, fel

Mentat har redan påpekat detta och jag håller med. Du behöver lära dig vad en ledare är för något. I övrigt instämmer jag i det FDFMGA skriver.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2019-09-02 23:10:32 följande:
    De följer partipiskan från Sveavägen 68. Du tror väl inte att det förekommer självständigt tänkande?
    Vilken text du kommenterar kan man fundera på..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?