• gabi1969

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-09-04 16:39:31 följande:

Otroligt med så många konspirationsteorier i samma inlägg. Det är tydligt att du hämtar din information från högerpopulister och högerextremister.

Dina argument är typiska för vänsterextremister. Aldrig några motargument bara tillmälen och tjat om högerextremister. Jag var tydlig med att skriva att det är akademiker och mycket välutbildade personer som på ett lättbegripligt och pedagogiskt vis förklarar hur klimatet på jorden fungerar och hur och varför klimatet förändras.

På samma sätt förklarar de hur massinvandringen till Europa har skapats. De förklarar även konsekvenserna av den politik som bedrivs och hur ekonomin raseras i snart alla kommuner och landsting. Dessa akademiker är betydligt mer välutbildade än de som beslutar om dessa viktiga frågor och än de flesta riksdagsmän.

De förklarar även vad det är vi ser på de filmer och klipp som finns när isar smälter och när rök väller ut ur skorstenar när detta påstås vara klimatförändringar och skadliga utsläpp. Man kan skriva mycket om detta och de rena lögner och medvetna fel som finns i de modeller som påstås ligga till grund för att förutse klimatförändringar.

När det gäller invandringen har vi facit idag. Det blev kaos våld och ekonomiska konsekvenser. Det blev som kritikerna varnade för.
  • Kung Carl

Som högerväljare måste jag säga att den här högerinfluerade vänsterregeringen inte är så tokig trots allt.

Avskaffandet av värnskatten hade aldrig en Alliansregering kunnat åstakomma.

Men så länge statsministern heter Löfvén så låter media honom fortsätta ta från de fattiga och ge till de rika. Det är bra. Det är en härlig paradox. Vänstern regerar, men politiken är mer höger än högern själva skulle våga. Kan bli riktigt bra det här.

Vi får hoppas på bra utfall även i integrationsgrågan.

• HSOF
    gabi1969 skrev 2019-09-04 17:22:49 följande:

Dina argument är typiska för vänsterextremister. Aldrig några motargument bara tillmälen och tjat om högerextremister. Jag var tydlig med att skriva att det är akademiker och mycket välutbildade personer som på ett lättbegripligt och pedagogiskt vis förklarar hur klimatet på jorden fungerar och hur och varför klimatet förändras.

På samma sätt förklarar de hur massinvandringen till Europa har skapats. De förklarar även konsekvenserna av den politik som bedrivs och hur ekonomin raseras i snart alla kommuner och landsting. Dessa akademiker är betydligt mer välutbildade än de som beslutar om dessa viktiga frågor och än de flesta riksdagsmän.

De förklarar även vad det är vi ser på de filmer och klipp som finns när isar smälter och när rök väller ut ur skorstenar när detta påstås vara klimatförändringar och skadliga utsläpp. Man kan skriva mycket om detta och de rena lögner och medvetna fel som finns i de modeller som påstås ligga till grund för att förutse klimatförändringar.

När det gäller invandringen har vi facit idag. Det blev kaos våld och ekonomiska konsekvenser. Det blev som kritikerna varnade för.

Ja det brukar vara så tyvärr. Och högerextremt eller populistiskt är allt som kommer från personer eller medier som har en annan åsikt än etablissemanget. Så därför finns det inga PK personer/medier som har en annan uppfattning som är tillåtna att använda i dessa sammanhang allt sånt blir klassat som populism och högerextemism hos dessa personer. Just därför finns det enligt dem ? ingen? utanför denna sfär som har en kritiskt åsikt på varken klimat, EU eller invandring.
  • Padirac
    gabi1969 skrev 2019-09-04 17:22:48 följande:

Har du några namn på dessa miljökunniga excelenser vilka du refererar till?
  • gabi1969
    Padirac skrev 2019-09-04 18:34:27 följande:

Har du några namn på dessa miljökunniga excelenser vilka du refererar till?

Här har jag sammanställt några namn på personer som jag finner mycket intressanta att lyssna på. De har blandad bakgrund och erfarenheter.

Lars Bern

Elise Rydahl

Karl Olov Arnstberg

Hans Jensevik

Stefan Thorsell

Elsa Widding.

Ofta är det väl så att man har fått sina åsikter genom sina erfarenheter, analyser och reflektioner. I viss mån kanske även sina känslor.

Men jag tycker att politikerna idag är mycket sämre mer falska och okunniga än tidigare politiker.

De fuskar och myglar. De roffar åt sig.

Om någon verkligen övertygar mig om att jag har helt fel i det mesta jag anser ändrar jag givetvis uppfattning. Annars hade jag varit dum och fanatisk.
  • Padirac
    gabi1969 skrev 2019-09-05 21:02:28 följande:
    Här har jag sammanställt några namn på personer som jag finner mycket intressanta att lyssna på. De har blandad bakgrund och erfarenheter.

Lars Bern
    Elise Rydahl
    Karl Olov Arnstberg
    Hans Jensevik
    Stefan Thorsell
    Elsa Widding.

Ofta är det väl så att man har fått sina åsikter genom sina erfarenheter, analyser och reflektioner. I viss mån kanske även sina känslor.

Men jag tycker att politikerna idag är mycket sämre mer falska och okunniga än tidigare politiker.
    De fuskar och myglar. De roffar åt sig.

Om någon verkligen övertygar mig om att jag har helt fel i det mesta jag anser ändrar jag givetvis uppfattning. Annars hade jag varit dum och fanatisk.
    LB har väl en del miljö i hatten - som tidigare inblandad i olika miljöinstitut.  Forskning in om området bedriver han inte men är djupt engagerad i diverse konspirationsteoretiska sammanhang där man går ryska ärenen och tror att det finns en globalistisk sammansvärjning, Vilken trovärdighet kan LB har i fråga om sitt kunnande om miljöforskning med fötterna djupt nedsänkta i  alt right? Nära noll?.

EB  - som på alt rights och fascistiska sidor beskrivs som vänsterextremisten / kommunisten som bytte sida... har insett att vänster är en internationell rörelse ...) och istället gått med i SD.. Förutom arbetet med vilda katter hittar jag inga referenser till kompetens. Du har säkert bättre info om hennes trovärdighet i fråga om miljöforskning än jag hittar

KOA - etnolog, tidigare professor i etnologi, forskat om minoriteter och romer. Har senaste 10 åren skrivit debattböcker om invandring, mörkläggning och PK-samhället.  Trovärdighet i fråga om miljöforskning torde vara nära noll.

HJ - VD svenk kommunratin, storstadsutredare, administrativ biståmdsarbetare, kommunekonom och ekonomichef, Lärare i nationalekonmi och forkarassistent på Chalmers stadsbyggnad. - Trovärdighet i fråga om miljöforskning? Nära noll?

ST - okänd akademisk examen och sjökaptensexamen, byrådirektör på Sjöfartsverket, konspirationsteoretiker och Estoniaforskare. Trovärdighet i fråga om miljöforskning? Nära noll?

EW, civilingenjör, arbetat inom energisektorn (energibolag som producerar och säljer energi) och Näringsdepartementet. Trovärdighet i fråga om miljöforskning? Nära noll?

Gemensamt för dessa är att de lyfts fram av konspirationsteoretiker - om de inte själva är det - och att de frekventerar alt rights och alternativmedias strömmar. De är debattörer med åsikter. en del irrelevanta och andra sakliga i fråga om vetenskapsläget. Men är de miljöforskare? Nej.. De kan lika bra som vem som helst med lite grundläggande vetenskaplig utbildning analysera och argumentera enligt en vetenskaplig modell. 
    EW till exempel efterlyser mer data innan det finns underlag för vetenskapliga slutsatser - det i sig tycker väl alla om det mesta utaom de som drivs av skapa alternativa fakta

Att de är intressanta för någon att lyssna på ger dem inte trovärdighet i fråga om miljöforskning, inte heller är det av någon som helst vikt vilka känslor olika personer har i fråga om trovärdighet i fråga om forskning.

Jag tror att politiker idag har betydligt fler ögon på sig än tidigare - att du tror att de är värre nu än förr räcker inte - känslor är fortfarande inte fakta.
  • RebeckaZ70

Äntligen har Margot Wallström fattat ett bra beslut, synd att det tog nästan 5 år att göra något bra.
    Kanske kan mitt förtroende för regeringen öka en aning nu med en ny utrikesminister? Det är väl bäst att inte ha några förhoppningar.

Nåja, man får vara glad för det lilla nu när semestern är slut och vardagen är tillbaka.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Litt
    RebeckaZ70 skrev 2019-09-06 15:21:16 följande:

Äntligen har Margot Wallström fattat ett bra beslut, synd att det tog nästan 5 år att göra något bra.
    Kanske kan mitt förtroende för regeringen öka en aning nu med en ny utrikesminister? Det är väl bäst att inte ha några förhoppningar.

Nåja, man får vara glad för det lilla nu när semestern är slut och vardagen är tillbaka.

Hoppas vi får utrikesminister som är mindre judehatare och att vi sluta skicka pengar till palestinska terrorister.
  • Rataxes

Jubla inte för tidigt, du vet inte vilka värdelösa vrak såssarna har på avbytarbänken.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • KillBill
    Litt skrev 2019-09-06 15:28:37 följande:
    Hoppas vi får utrikesminister som är mindre judehatare och att vi sluta skicka pengar till palestinska terrorister.
    Judehatare? Vad är det du säger? Margot Wallström är ingen judehatare.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?