gabi1969 skrev 2019-09-05 21:02:28 följande:
Här har jag sammanställt några namn på personer som jag finner mycket intressanta att lyssna på. De har blandad bakgrund och erfarenheter.
Lars Bern
Elise Rydahl
Karl Olov Arnstberg
Hans Jensevik
Stefan Thorsell
Elsa Widding.
Ofta är det väl så att man har fått sina åsikter genom sina erfarenheter, analyser och reflektioner. I viss mån kanske även sina känslor.
Men jag tycker att politikerna idag är mycket sämre mer falska och okunniga än tidigare politiker.
De fuskar och myglar. De roffar åt sig.
Om någon verkligen övertygar mig om att jag har helt fel i det mesta jag anser ändrar jag givetvis uppfattning. Annars hade jag varit dum och fanatisk.
LB har väl en del miljö i hatten - som tidigare inblandad i olika miljöinstitut. Forskning in om området bedriver han inte men är djupt engagerad i diverse konspirationsteoretiska sammanhang där man går ryska ärenen och tror att det finns en globalistisk sammansvärjning, Vilken trovärdighet kan LB har i fråga om sitt kunnande om miljöforskning med fötterna djupt nedsänkta i alt right? Nära noll?.
EB - som på alt rights och fascistiska sidor beskrivs som vänsterextremisten / kommunisten som bytte sida... har insett att vänster är en internationell rörelse ...) och istället gått med i SD.. Förutom arbetet med vilda katter hittar jag inga referenser till kompetens. Du har säkert bättre info om hennes trovärdighet i fråga om miljöforskning än jag hittar
KOA - etnolog, tidigare professor i etnologi, forskat om minoriteter och romer. Har senaste 10 åren skrivit debattböcker om invandring, mörkläggning och PK-samhället. Trovärdighet i fråga om miljöforskning torde vara nära noll.
HJ - VD svenk kommunratin, storstadsutredare, administrativ biståmdsarbetare, kommunekonom och ekonomichef, Lärare i nationalekonmi och forkarassistent på Chalmers stadsbyggnad. - Trovärdighet i fråga om miljöforskning? Nära noll?
ST - okänd akademisk examen och sjökaptensexamen, byrådirektör på Sjöfartsverket, konspirationsteoretiker och Estoniaforskare. Trovärdighet i fråga om miljöforskning? Nära noll?
EW, civilingenjör, arbetat inom energisektorn (energibolag som producerar och säljer energi) och Näringsdepartementet. Trovärdighet i fråga om miljöforskning? Nära noll?
Gemensamt för dessa är att de lyfts fram av konspirationsteoretiker - om de inte själva är det - och att de frekventerar alt rights och alternativmedias strömmar. De är debattörer med åsikter. en del irrelevanta och andra sakliga i fråga om vetenskapsläget. Men är de miljöforskare? Nej.. De kan lika bra som vem som helst med lite grundläggande vetenskaplig utbildning analysera och argumentera enligt en vetenskaplig modell.
EW till exempel efterlyser mer data innan det finns underlag för vetenskapliga slutsatser - det i sig tycker väl alla om det mesta utaom de som drivs av skapa alternativa fakta
Att de är intressanta för någon att lyssna på ger dem inte trovärdighet i fråga om miljöforskning, inte heller är det av någon som helst vikt vilka känslor olika personer har i fråga om trovärdighet i fråga om forskning.
Jag tror att politiker idag har betydligt fler ögon på sig än tidigare - att du tror att de är värre nu än förr räcker inte - känslor är fortfarande inte fakta.