• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Mentat skrev 2019-09-07 11:23:04 följande:
    Det här är faktiskt bedrövligt: Jag har inte gjort någon "fulcitering", vad det nu är. Jag har kommenterat att Mugabe var en katastrof för sitt land och är inte förvånad över att Schori har svårt att se detta, då han har en historia av att uppskatta diktatorer så länge de har rätt politisk färg åtminstone. Jag betackar mig för att bli hopbuntad med (sd).

NEWSFLASH: All kritik mot (s) (och/eller andra partier till vänster för den delen) har inte någon koppling till (sd).
    Kan du utveckla varför du anser att Schori har svårt att se att Mugabe var en katastrof för sitt land? Som Padirac redan informerat om så skriver Schori att:

"Ett par år efter självständigheten återknöt jag bekantskapen med honom, men det var nu en annan person än den jag hade lärt känna under befrielsekampen. Mugabe var inte Mandela. Han blev mer och mer en brutal envåldshärskare, omgiven av dåliga och giriga rådgivare"

Texten är hämtad från en artikel med rubriken "
    Därför blev frihetskämpen Mugabe diktator"

Det är ju uppenbart att Schori inte längre hyste sympatier med Mugabe.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Mentat skrev 2019-09-07 11:23:04 följande:
    Det här är faktiskt bedrövligt: Jag har inte gjort någon "fulcitering", vad det nu är. Jag har kommenterat att Mugabe var en katastrof för sitt land och är inte förvånad över att Schori har svårt att se detta, då han har en historia av att uppskatta diktatorer så länge de har rätt politisk färg åtminstone. Jag betackar mig för att bli hopbuntad med (sd).

NEWSFLASH: All kritik mot (s) (och/eller andra partier till vänster för den delen) har inte någon koppling till (sd).
    Ingen fulcitering , nänä.. inte alls - vad menar du då egentligen med påståendet att PS säger att RM i övrigt är jämförbar med NM?
    K Markatta skrev 2019-09-06 16:00:26 följande:
    Den förre biträdande utrikesministern Pierre Schori (S) tycker visst att diktatorn och tyrannen Mugabe "hade oturen att omge sig med dåliga rådgivare" men att han i övrigt var jämförbar med Nelson Mandela (!)

Detta påstående är falskt, det går inte att utläsa från raderna på text-tv även om diverse fria- och nya- och sam-tider gör just den fulciteringen.

Raderna från textTV säger att RM och NM både kämpade för frigörelse för lokal och ursprungsbefolkning och att de bägge satt i fängelse  för det. PS lägger till att RM inte var NM i fråga om det som händer sedan.

HUR får du det till att RM i övrigt var jämförbar med NM utan att det är en FULcitering. 
  • Mentat
    Padirac skrev 2019-09-07 14:00:46 följande:
    Ingen fulcitering , nänä.. inte alls - vad menar du då egentligen med påståendet att PS säger att RM i övrigt är jämförbar med NM?
    Den förre biträdande utrikesministern Pierre Schori (S) tycker visst att diktatorn och tyrannen Mugabe "hade oturen att omge sig med dåliga rådgivare" men att han i övrigt var jämförbar med Nelson Mandela (!)

Detta påstående är falskt, det går inte att utläsa från raderna på text-tv även om diverse fria- och nya- och sam-tider gör just den fulciteringen.

Raderna från textTV säger att RM och NM både kämpade för frigörelse för lokal och ursprungsbefolkning och att de bägge satt i fängelse  för det. PS lägger till att RM inte var NM i fråga om det som händer sedan.

HUR får du det till att RM i övrigt var jämförbar med NM utan att det är en FULcitering. 
    JAG har inte påstått det över huvud taget. 
  • Padirac
    Mentat skrev 2019-09-07 14:36:09 följande:
    Vad har du då sagt med detta påstående   men att han i övrigt var jämförbar med Nelson Mandela (!)  detta påstående är falskt, det går inte att utläsa från raderna på text-tv.

Vad menar du att du påstod då?
    Den förre biträdande utrikesministern Pierre Schori (S) tycker visst att diktatorn och tyrannen Mugabe "hade oturen att omge sig med dåliga rådgivare" men att han i övrigt var jämförbar med Nelson Mandela (!)

• Padirac
    DU har mycket riktigt inte skrivit det  - mitt misstag 
  • Padirac
    Jag citerade aftonbladets text där PS uttalande om att RM INTE var NM  och uppfattade det som att du ansåg att FULciteringen stämde med verkligheten. Du gjorde inte FULciteringen och jag vet inte om du stödjer den.
  • KillBill

Du citerade K Markattas påstående med kommentaren "fullt logiskt".  Ditt  påstående är ju helt ologiskt om man läser texten där Schori kallar Mugabe för brutal envåldshärskare men det är klart K Markattas citat visade sig vara fake news.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta
    KillBill skrev 2019-09-07 15:06:08 följande:
    Du citerade K Markattas påstående med kommentaren "fullt logiskt".  Ditt  påstående är ju helt ologiskt om man läser texten där Schori kallar Mugabe för brutal envåldshärskare men det är klart K Markattas citat visade sig vara fake news.

Schori (S) lägger skulden på rådgivarna, som han menar att Mugabe haft "oturen" att omge sig med.

Jag uppfattar Schoris uttalande så att han tror att utvecklingen blivit en annan med bättre rådgivare. Min uppfattning är istället att Mugabes onda handlingar som diktator speglar den person han var.
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-09-07 15:30:31 följande:

Schori (S) lägger skulden på rådgivarna, som han menar att Mugabe haft "oturen" att omge sig med.

Jag uppfattar Schoris uttalande så att han tror att utvecklingen blivit en annan med bättre rådgivare. Min uppfattning är istället att Mugabes onda handlingar som diktator speglar den person han var.
    Det står inte alls i texten du citerat från textTV - var har du fått dessa uppgifter från? 
  • K Markatta
    Padirac skrev 2019-09-07 15:44:16 följande:
    Det står inte alls i texten du citerat från textTV - var har du fått dessa uppgifter från? 
    Se inlägg 12712.

Från SVT Text: "Han hade också oturen att omge sig med dåliga rådgivare, säger Schori och syftar bl.a. på att Mugabe inte accepterade valresultat"
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?