Digestive skrev 2019-11-23 17:55:52 följande:
Jag har ingen aning vad du upplevarnatt du ska akta dig för när jag skriver: >>Ingen idé att du/ni håller på, ni har inte medlen att komma undan.<< och när jag börjar ta grepp på din diskurs.
Jag kan bara säga att det inte hjälper att ducka.
Ja, video- och ljudmaterialet i fråga lämnar en sådan möjlighet öppen. Inte riktigt så att du heller har bevis för din åsikt i frågan.. inte sant? - alltså kan du OMÖJLIGEN påstå att möjligheten inte finns.
Att du sedan friar för att du tror bättre om Morgan Johansson (S) betyder inte att alla andra MÅSTE göra det samma utan att brunssmetas (med motiveringen att inte heller >>SDmedia<< trodde så gott om honom).
Man måste kunna misstro/tro det sämsta möjliga om Morgan Johansson - UTAN att brunsmetas/få sin värdighet nedmonterad - i landet Sverige och helt oavsett vad som händer och försiggår på så kallad >>SDmedia<<.
Du och gelikar har ingen som helst rätt att försöka brunsmeta bort sådana åsikter. Tvärt om har JAG rättigheter på min sida, i våra grundlagar och i FN:s konventioner, som ämnas skydda folk som vill säga sin åsikt utan att folk ska förtala dem...
...genom att exempelvis hetsigt (till och med i grupp hjälpandes varandra) försöka ljuga om min politiska vistelse, mitt syfte med mera - helt enkelt ljuga om det enda som jag har här, mitt ord.
Du har naturligtvis rätt att okritiskt sprida SDpropaganda - och jag har lika mycket rätt att peka på att det är det som händer när det händer.
Vi är ju vad jag förstår överens om att det är vad du gjort och vad du gör.
Det är rätt att du är skyddad, men det är också MJ, din flickvän, jag och alla andra som inte kliver över lagens gränser.
Materialet från riksdagen lämnar ingen tolkning som den SDmedia gör, där finns enbart saken i sig, en viskning, mumling och vad den innehöll. Resten är tolkningar. Han kan ha pratat om svärmor, eller bullbak, eller vad som helst. Det säger materialet inget om. SDmedias tolkning är för att misskreditera MJ, utan ytterligare belägg.
Du har hotat mig två gånger hittills, jag har bägge gångerna frågat vad du menat utan att få några raka svar. Ska jag tro att du har för vana att hota människor du diskuterar med?
Trots att du säger att din politiska vistelse inte är bland SDsvansen så förändras inte saken som du själv tillstår att du sprider SDmedias propaganda.
Jämför med Bali som spred material och gick ryska intressens ärenden... han är inte Putist, ändå spred han material som stödde ryska intressen. Bali räknas sig till M och är så vitt jag vet inte utesluten utan är M i någon mening.
Stå på dig om din politiska tillhörighet, förklara den för de som misstror dig, men tål att synas då du okritiskt sprider SDpropaganda.