Padirac skrev 2019-11-23 18:58:03 följande:
Jo, jag förstår. Men jag håller inte med om att du förhållit dig kritiskt till det som du sa gått viralt i SD- nära eller SDmedia - du har tvärt om hållit det som inte alls omöjligt att det var så men att en bättre förklaring finns.
Du har inte förhållit dig kritisk till S-nära och SDmedias motiv till att fultolka eller redogjort för detta. Isället har du kritiserat de som påpekat hela upplägget kommer från SDnära och SDmedia och anklagat dessa personer för att föra fram SDsvansens sak vilket inte kommit fram om om källan inte avslöjats. Du har alltså dolt källa och källans motiv, medvetet eller inte.
Det finns fler sätt du skulle kunnat ta upp frågan utan att dölja källan och sättet du problematiserade frågan utan att ha spridit SDpropaganda - nu gjorde du inte det. Och det fick du bittert erfara.
Ok, skönt att höra att inga hot finns, ett tag var jag uppriktigt orolig då du pratade om allt det vackra i livet och döden i en annan tråd. Var rädd om dig. och det är uppriktigt menat. Olika åsikter kommer långt efter en människas väl
Nu måste jag åka och skrämma lite barn (som jag brukade säga till Flash)
Om >>kritisk<< innebär att helt utesluta möjligheten att Morgan Johansson (S) menade vad tajmingen föreslog och ge honom ett absolut förtroende i frågan så absolut, då har jag inte bemött saken kritiskt - men jag skulle i sådant fall hävda att du inte riktigt hänger med på vad kritiskt tänkande innebär.
Att jag kommer fram till alternativa och egna spekulationer, perspektiv och tolkningar av det som så kallad >>SDmedia<< har presenterat - innebär att jag har hanterat vad dessa medier har presenterat kritiskt, Padirac.
Hur skulle jag annars ha kommit fram till alternativa och egna spekulationer, perspektiv och tolkningar, genom att hantera vad dessa medier har presenterat okritiskt?
I fallet du hänvisar till i en annan tråd och som du upplever som ett hot så handlar det om att använda ett poetiskt språk:
Digestive skrev 2019-11-22 20:46:04 följande:
Aja, kylan vinner alltid tillslut - det enda man kan räkna med. För väldigt vackra få sker det vid döden, för oss andra mycket tidigare än så.
Stycket handlar om att bemöta sina medmänniskor med den värme som finns i värdighet.
Du missar många dimensioner när du hanterar meningsmotståndare som någonting ondskefullt med en ständigt närvarande illvilja.