Har du förtroende för regeringen?
Noterar att förtroendet för den värdelöse statsministern fortsätter att rasa. -6%enheter till 26%.

Noterar att förtroendet för den värdelöse statsministern fortsätter att rasa. -6%enheter till 26%.
KD's 6.6% och M's 18.3% är hyggliga siffror om man ser historiskt. S 26.3% däremot är en meltdown.
Jämför med valet '94. KD+M = 26,5%, S = 45.25%
KD's 6.6% och M's 18.3% är hyggliga siffror om man ser historiskt. S 26.3% däremot är en meltdown.
Jämför med valet '94. KD+M = 26,5%, S = 45.25%
Skolverket har bearbetat statistiken utifrån om eleverna har svensk bakgrund, utlandsfödda föräldrar eller själva är utlandsfödda, och konstaterar att andelen utlandsfödda elever har ökat med 2,2 procentenheter sedan förra mätningen.
Det påverkar främst resultaten vad gäller läsförståelse, motsvarande fyra poäng, medan effekterna är mindre vad gäller matematik och naturvetenskap.
Jag gick in och röstade.
Oj, imponerande med 976 röster, tror inte jag sett så många andra trådar med så väldigt många som röstat?
Bara 86 st (9%) röster som känner stort förtroende för regeringen.
Oj, oj, 91-92% känner INTE förtroende för den nuvarande regeringen.
Men när man läser i den här tråden så låter det ofta som att vissa låtsas att siffrorna skulle vara omvända!
Även om det skylls på att vissa har funnit metoder att rösta mer än en gång (?) så får man väl förmoda att det extremt tydliga förhållandet ändå är representativt. Om den ena klarar att rösta mer än en gång så klarar väl även den andra att göra det.
För mig låter det högst sannolikt att minst 91% inte känner förtroende. Även om vissa försöker få det låta helt annorlunda.