• Kverulant67

Har du förtroende för regeringen?

Detta sker bara i det vänsterstyrda Sverige!

"Vi araber är här för att ta över ditt fucking land så gå ner på dina fucking knän och sug min kuk din svenska lilla hora." Så uttryckte sig en arab i ett videoklipp. Nu har en 53-årig skåning som reagerade på klippet genom att skriva "arabkräk" dömts till dryga böter för "hets mot folkgrupp".

Det var den idag nedsläckta Facebookgruppen "Politikfakta" som våren 2018 publicerade klippet, som visar två invandrare som uttalar sig om "svenska horor".

? Allahu akbar, din hora, säger männen bland annat i klippet.

Den idag 53-årige skåningen blev upprörd över klippet och bestämde sig för att kommentera det.

"Äckliga arab Kräk försvinn härifrån", skrev han.

Mannen polisanmäldes sedan för åsiktsbrottet hets mot folkgrupp av skattefinansierade "Näthatsgranskaren". 

Det är ju lite märkligt att den sk näthatsgranskaren (som har blivit påkommen av lamotte med rätt tveksamma saker) bara anmäler när vi vanliga fått nog.....

• Digestive

Då senaste gaslåga har kretsat kring procenträkning så tänkte jag släppa fram en riktig hejare på konstformen - Stefan Löfven (S), här i EU-mämnden:

https://m.youtube.com/watch?v=tthnogDdRkI

Skriver i E-Prime.
  • Missermajser
    Kverulant67 skrev 2019-12-05 22:49:26 följande:

"Vi araber är här för att ta över ditt fucking land så gå ner på dina fucking knän och sug min kuk din svenska lilla hora." Så uttryckte sig en arab i ett videoklipp. Nu har en 53-årig skåning som reagerade på klippet genom att skriva "arabkräk" dömts till dryga böter för "hets mot folkgrupp".

Det var den idag nedsläckta Facebookgruppen "Politikfakta" som våren 2018 publicerade klippet, som visar två invandrare som uttalar sig om "svenska horor".

? Allahu akbar, din hora, säger männen bland annat i klippet.

Den idag 53-årige skåningen blev upprörd över klippet och bestämde sig för att kommentera det.

"Äckliga arab Kräk försvinn härifrån", skrev han.

Mannen polisanmäldes sedan för åsiktsbrottet hets mot folkgrupp av skattefinansierade "Näthatsgranskaren". 

Det är ju lite märkligt att den sk näthatsgranskaren (som har blivit påkommen av lamotte med rätt tveksamma saker) bara anmäler när vi vanliga fått nog.....

För det första så kacklar högerpopulister sådan skit över hela världen mot varandra. Inget unikt för ditt "vänsterstyrda" Sverige.
    Folk som gillar att hålla på och provocera varandra hänger i märkliga facebookgrupper. Sånt ligger väl på Lamottes nivå och passar bra in i hans värld.

Gillar du det inte så släpp dravlet och umgås med vänner och familj istället.

• Mentat
    Kverulant67 skrev 2019-12-05 22:49:26 följande:

[Text av okänt ursprung]

Har du någon källa till de här påståendena?
  • Kverulant67
    Mentat skrev 2019-12-06 06:43:36 följande:
    Har du någon källa till de här påståendena?
    Jag förstår att du precis som jag tycker det är otroligt...
    Från "Norra Skåne": https://www.nsk.se/2019/09/16/kallade-araber-for-krak-doms/

• Padirac
    Digestive skrev 2019-12-05 23:27:02 följande:

Då senaste gaslåga har kretsat kring procenträkning så tänkte jag släppa fram en riktig hejare på konstformen - Stefan Löfven (S), här i EU-mämnden:

Du har hela historien här https://eublogg.wordpress.com/2014/10/22/kaos-i-riksdagens-eu-namnd-nar-lofven-fick-toppmotesbaklaxa/

d
    et är alltså inte procenträknng som är problemet som du vill framställa det  - utan problemet är något helt annat.

Dels att SL är oerfaren och presenterar två olika positioner som han vill ha stöd för.

Dels att den skribent som presenterar klippet försöker få innehållet i klippet att framstå som något helt annat än det faktiskt är.  - återigen undrar jag om det är pga okunskap eller om det finns en agenda där spridandet av propaganda är en huvudingrediens
  • Kverulant67

BARA EN KVARTS PIZZA. De ständigt ökande pålagorna på bilister måste få ett slut. Regeringens bil- och miljöpolitik präglas av nyckfullhet och tycks dikteras av partier med orealistisk tro på skatt som styrmedel och på kollektivtrafikens möjligheter.

Isabella Lövins jämförelse mellan bensinskatten och en pizzabit visar på en provocerande arrogans och total oförståelse för människors vardag runtom i landet

• Digestive
    Padirac skrev 2019-12-06 23:39:24 följande:

Du har hela historien här https://eublogg.wordpress.com/2014/10/22/kaos-i-riksdagens-eu-namnd-nar-lofven-fick-toppmotesbaklaxa/

det är alltså inte procenträknng som är problemet som du vill framställa det  - utan problemet är något helt annat.

Dels att SL är oerfaren och presenterar två olika positioner som han vill ha stöd för.

Dels att den skribent som presenterar klippet försöker få innehållet i klippet att framstå som något helt annat än det faktiskt är.  - återigen undrar jag om det är pga okunskap eller om det finns en agenda där spridandet av propaganda är en huvudingrediens

Det framkommer i klippet att han presenterar två olika positioner.

Skönt att någon kan ta skämt gravallvarligt när man själv inte gör det.
    Skriver i E-Prime.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-12-06 23:39:24 följande:

d
    et är alltså inte procenträknng som är problemet som du vill framställa det  - utan problemet är något helt annat.

Det finns mycket sådant som liksom glider omkring i de här kretsarna utan att någon förstår vad det handlar om eller hur gammalt exemplet är.

Semaforhögerns exempelsamling saknar relevanskontrollTomte
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-12-07 10:06:39 följande:

Det finns mycket sådant som liksom glider omkring i de här kretsarna utan att någon förstår vad det handlar om eller hur gammalt exemplet är.

Semaforhögerns exempelsamling saknar relevanskontroll

Nawww... skojas det om S-ledaren? Dåliga skämt i all ära, man vet iallafall när en ska subtrahera eller addera. ;)

Skriver i E-Prime.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?