Digestive skrev 2019-12-15 19:33:29 följande:
Jag noterar att du kapitulerar för påståendet. :)
FDFMGA skrev 2019-12-15 18:44:25 följande:
Javisst, men det handlar ju också om att förstå vad det är man räknar. I detta fall att 75 procent av befolkningen påstås ogilla SD medan 50 procent inte gör det.
Eller förstå vad man har läst och framför allt matematik.
1. Du ska alltså extrahera dessa 50 ur 75 (75 - 50) och då har du 25 kvar av de ursprungliga 75.
2. Du har alltså 25 kvar att addera någonting med överhuvudtaget efter att värdet 50 har uppstått.
3. Så hur du lyckas stå med värdena 75 och 50 i nästa moment är en olösbar gåta.
Du är nog den enda människan som kan ösa vatten ur ett badkar och av det få mer vatten än innan. Och samma princip gäller väl för båtar, för de sjunker väldigt fort...
Hmm, läs gärna Kverulants inlägg, det jag citerade.
Det vore mig främmande att påstå att det är en korrekt uppskattning hen gjort.
Bara oss emellan - så har jag försökt säga att hen tänkt fel i några veckors tid, liksom för övrigt du med dina cirkelresonemang
Om du går till den där pedagogiska läraren så kan nog hen visa dig vad man kan använda en rödpenna till, såvida skolan inte övergett den eotoden att påtala feltänk.
Kverulant kom alltså fram till att minst 125 procent av oss svenskar har synpunkter på SD.
Får mig att travestera en känd versrad: Alla dessa svenskar som kom och gick - inte visste jag att de var 125 procent
Lycka till