Har du förtroende för regeringen?
Nej, du och jag har inte kommit överens om en gemensam betydelse av ordet trots att vi refererat till samma källor.
Jag har frågat dig flertalet gånger om vad du menade med ordet 'däremellan' och jag var utomordentligt less på att du inte vill diskutera den saken och tyckte att det för min del räckte - detta då jag inte fann att jag nådde fram till dig med viljan att reda ut vad du menade, hur du menadde och på vilka grudner du menade detta.
Som jag förstått det har du refererat till minsta gemensamma nämnare samt ordningsföljd - och hur du får däremellan betyda att den gemensamma nämnaren är med ogillar SD istället för gillar S har du inte heller haft viljan att reda ut. Eller så har jag inte varit tydlig nog. Eller du.
Hur som helst så har du inte förstått eller redovisat för betydelsen av 'däremellan' på ett sätt som stödjer din tes om att 'däremellan' skulle betyda det du vill påstå.
Ge nu en ordentlig förklaring för vad ordet betyder och hur du menar att det hänger ihop på det sätt du vill få till det.
Än så länge har det inte gjorts. Det har möjligtvis varit någon sorts cirkelresonemang om procent
>>Aja, jag får väl lägga till att ingenting i SAOB:s definition kräver att det som är >>däremellan<< också är väsensskilt från det man finner på båda sidor.
Både bergssidorna och dalen däremellan är exempelvis alltsammans >>terräng<<, om man på fri hand ska konkretisera det abstrakta något.
Liksom berg och dal hade utan problem kunnat vara delmängder i en övermängd som >>terräng<< och om vi räknar på ytan på ett bestämt terrängområde (hur mycket av denna yta/% som täcks av berg respektive dal - man kan även och istället räkna på ytans höjd på samma vis, för att få med negation i det hela).<<
Och mitt huvudargument i denna semantiska diskurs är att ordet >>däremellan<< inte kräver väsensskilda objekt/subjekt. Att det helt enkelt finns utrymme för en gemensam nämnare.
Det här argumentet återfinns i flertalet av mina inlägg...
...så, igen: vad dillar du om?