• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

LSDW skrev 2020-05-10 17:32:52 följande:
    Då saknar jag bara ett bevis för att det är upp till varje kommun att ha beredskap för och agera på pandemier.

Pandemi eller ej, att förhindra smittspridning i åldringsvården är ett kommunalt ansvar. Glöm inte att det årligen dör tusentals äldre av vanliga influensor så arbetet med att förhindra smittspridning måste alltid fungera på ett äldreboende. Stockholmsstyret med M i spetsen undkommer inte ansvar genom att skylla på pandemin.  
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2020-05-10 17:07:46 följande:
    Dina, de om att kampen mot sarscov2 kan liknas vid ett maratonlopp där halva sträckan är avverkad och Sverige ligger sist.

Jag skulle snarare vilja påstå att den sträcka Sverige har avverkat är okänd men att Sverige åtminstone har startat loppet. Vissa andra länder sökte skydd före start och nu funderar man på hur man ska komma igång. Loppet måste ju avverkas.

Det förvånar förresten inte att navelpetare avskyr Sverige och att upprördheten är stor över att svenskar klarar av att hantera epidemin utifrån frivilligt smittskyddstänkande.

Navelpetare har ofta så klen fattningsförmaga att de påstår att Sverige leder våldtäktsligan och är sämst i världen på att hantera pandemin.
    LSDW skrev 2020-05-09 17:40:42 följande:
    Tycker du att det är bra att 3200 svenskar har dött?

Sverige är snart inte bara världsmästare i våltäkter. Vi ligger på 6:e plats i världen i Corona-dödlighet.

Men vad gör det? Så länge folket jublar ska man inte kritisera.
    Ja, vilka tokiga spekulationer om att någon skulle vara halvvägs genom coronapandemin. Det är förstås ingen på hela planeten som vet hur långt någon har kvar. 
  • LSDW
    KillBill skrev 2020-05-10 17:38:07 följande:

Pandemi eller ej, att förhindra smittspridning i åldringsvården är ett kommunalt ansvar. Glöm inte att det årligen dör tusentals äldre av vanliga influensor så arbetet med att förhindra smittspridning måste alltid fungera på ett äldreboende. Stockholmsstyret med M i spetsen undkommer inte ansvar genom att skylla på pandemin.  
    Du hade alltså ingenting att komma med.
  • FDFMGA
    LSDW skrev 2020-05-10 17:19:36 följande:
    Kan du utveckla det där med att jag skulle vara en navelpetare med klen fattningsförmåga?
    Alla som påstår att Sverige leder våldtäktsligan har grava problem med att förstå ens de enkalste av sammanhang.

Det fanns en tidigare aktiv navelluddsdsamlare som påstod dett ahär i tråden, vid sidan om att inte begripa betydelsen av ord som däremellan så utförde hen matematiska beräkningar som endast kan slås av Jimmie Åkessons före detta svärmorTomte

Apropå matatonlopp så finns det start och mål - däremellan så avverkas själva loppet.

https://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE
  • FDFMGA
    nihka skrev 2020-05-10 17:43:16 följande:
    Ja, vilka tokiga spekulationer om att någon skulle vara halvvägs genom coronapandemin. Det är förstås ingen på hela planeten som vet hur långt någon har kvar. 
    En bekant som brukar spå i fiskrens säger att han inte vill ge sig på detta eftersom ämnet corona är för allvarligt för detta.

Men navelludd kanske är cerifierat i spådomsgenren som en säker coronamätare.

Man kan ju bara hoppas att navelluddet inte kontaminerats med coronavirus - ur det perspektivet borde fiskrens vara säkrare.

Skänmt åsido. Ingen kan ju veta hur länge pandemin kommer att påverka mänskligheten i så stor utsträckning som nu, däremot kan man ju på goda grunder gissa att vi aldrig kommer att bli av med sarscov2.

Jag gissar också att det värsta med pandemin ur många SD-aktivisters perspektiv är att SD hamnat i fullständigt bakvatten i och med att allt fokus hamnat på de stora samhällsbärande partierna S och M.
  • LSDW
    FDFMGA skrev 2020-05-10 17:44:06 följande:
    Alla som påstår att Sverige leder våldtäktsligan har grava problem med att förstå ens de enkalste av sammanhang.

Det fanns en tidigare aktiv navelluddsdsamlare som påstod dett ahär i tråden, vid sidan om att inte begripa betydelsen av ord som däremellan så utförde hen matematiska beräkningar som endast kan slås av Jimmie Åkessons före detta svärmorTomte

Apropå matatonlopp så finns det start och mål - däremellan så avverkas själva loppet.

">

Du anklagar därmed Aftonbladet och FN och mig för att ha klen fattningsförmåga. Så här skrev nämligen Aftonbladet 2010:

"Sverige ligger i den absoluta botten av FN:s statistik över antalet våldtäkter. Bara i det lilla afrikanska landet Lesotho anmäls fler våldtäkter än här."

Om FN har klen fattningsförmåga så är jag okej med att också ha det.

• Padirac
    LSDW skrev 2020-05-10 18:01:51 följande:
    Du anklagar därmed Aftonbladet och FN och mig för att ha klen fattningsförmåga. Så här skrev nämligen Aftonbladet 2010:

"Sverige ligger i den absoluta botten av FN:s statistik över antalet våldtäkter. Bara i det lilla afrikanska landet Lesotho anmäls fler våldtäkter än här."

Jag kan referera till och citera mer av artikeln - ditt citat är missvisade för artikelns innehåll

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLMwz4/sverige-i-botten-av-valdtaktsstatistik

"Den mindre smickrande statistiken finns i en ny rapport från FN-organet UNODC.

Den visar att det i Sverige anmäls 53,2 våldtäkter per 100 000 invånare. Det är skyhögt över våra nordiska grannar.

Den höga siffran behöver inte betyda att svenskar faktiskt löper större risk att våldtas än andra. Anledningen är att benägenheten att anmäla en våldtäkt kan vara högre här än i andra länder, enligt Niklas Långström, professor och sexualbrottsforskare vid Karolinska Institutet.

.....

UNODC-statistiken visar också att antalet anmälda våldtäkter i Sverige har ökat kraftigt de senaste åren. Men även den oroväckande trenden har åtmistone delvis en rimlig förklaring, enligt Långström.

– Förutom förändringar i anmälningsbenägenheten brukar det förklaras med att sexuallagstiftningen förändrades 2005 så att fler brott än tidigare betraktas som våldtäkt.

Ändrat beteende

Men faktum är att bland annat Brottsförebyggande rådet misstänker att antalet våldtäkter faktiskt ökar, i alla fall när det gäller våldtäkter där gärningsmannen är okänd.

Enligt Långström beror det på en förändring i svenskarnas nöjesliv.

– Vi konsumerar mer alkohol och ses mer i utemiljöer än tidigare. Då ökar riskytorna. Säg att två till tre procent av den manliga befolkningen kan tänka sig att begå sexualbrott under vissa förutsättningar. Nu exponeras de för fler möjligheter än tidigare, säger han."

• KillBill

Du anklagar därmed Aftonbladet och FN och mig för att ha klen fattningsförmåga. Så här skrev nämligen Aftonbladet 2010:"Sverige ligger i den absoluta botten av FN:s statistik över antalet våldtäkter. Bara i det lilla afrikanska landet Lesotho anmäls fler våldtäkter än här."

Jag kan inte se att anklagelsen gäller någon annan än dig. Kan du länka till artikeln i Aftonbladet och den uppgift från FN som du lutar dig mot?
  • FDFMGA

Jag ser att du inte längre finns ibland oss - ett öde som åtskilliga gånger har delats av den där navelluddssamlaren som inte kunde förstå begreppet däremellan.

Hen kunde heller inte förstå att länder definierar våldtäkt olika och var mycket förbryllad över att länder som Afghanistan, Saudiarabien och Libyen har mycket få våldtäkter eller inga alls.

Hen menade att Sverige borde släppa på prestigen och för att minska antalet våldtäkter besöka Afghanistan, lära av dem hur man ska förhålla sig till kvinnor för att slippa våldtäktsdomar. Lustigt att en SD-kramare ville lära av de mest dogmatiska islamisterna.

Navelluddssamlaren är ju inte med oss längre. Men hen kanske skulle föreslå att Sverige borde lära av Nordkorea som mig veterligt inte har ett endaste litet coronafall rapporterat.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2020-05-10 19:32:42 följande:
    Jag ser att du inte längre finns ibland oss - ett öde som åtskilliga gånger har delats av den där navelluddssamlaren som inte kunde förstå begreppet däremellan.

Hen kunde heller inte förstå att länder definierar våldtäkt olika och var mycket förbryllad över att länder som Afghanistan, Saudiarabien och Libyen har mycket få våldtäkter eller inga alls.

Hen menade att Sverige borde släppa på prestigen och för att minska antalet våldtäkter besöka Afghanistan, lära av dem hur man ska förhålla sig till kvinnor för att slippa våldtäktsdomar. Lustigt att en SD-kramare ville lära av de mest dogmatiska islamisterna.

Navelluddssamlaren är ju inte med oss längre. Men hen kanske skulle föreslå att Sverige borde lära av Nordkorea som mig veterligt inte har ett endaste litet coronafall rapporterat.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?