Har du förtroende för regeringen?
Ska man jämställa S och V med kommunism eller jämställa kommunism med nazism så får man problem med definitionerna begreppen i framtiden. Varför inte slänga hela språket i sjön?
I själva verket så är ju i stort sett hela mittenröran du kallar S och V inte annat än välfärdskapitalister som alla övriga borgerliga partier i riksdagen. Det enda som skiljer är små procentsatser i fråga om skatt eller vilka områden som ska får lite större eller mindre budget.
Med andra ord är alla partier nazistpartier med kopplingar till kommunismen enligt den logiken. Alla stödjer mer eller mindre proportion av marknadsliberalism samt proportion på offentlig sektor varierar lite hit och dit. Så ett inslag av olika hög grad av klassiskt liberala drag finns med det med. Därför kan kalla dessa brunröda med eftersom de så starkt samarbetar med de konservativa som började med sk "kommunistisk" skattebaserad välfärdspolitik.
Jag har verkligen inte diskuterat skattepolitik i mitt inlägg som du citerade.
Jag har diskuterat det faktum att kommunismen med 80 miljoner dödade människor är ännu värre än nazismen.
Jag ser inga svårigheter i den allmänna debatten när det gäller att ständigt generellt fördöma nazismens förskräcklighet.
Men du menar att det inte på motsvarande sätt skulle vara möjligt att generellt fördöma kommunismens ännu värre mördande av 80 miljoner människor?
Jag noterar att du själv vägrar erkänna eller fördöma det faktum att kommunismen har dödat omkring 80 miljoner människor.
Ska man allmänt uppfatta det som att du väljer att personligen ingå i samma mönster av förminskade och förnekande av kommunismens fruktansvärda härjningar som jag beskrev en del av i mitt tidigare inlägg?