Padirac skrev 2021-09-30 08:25:30 följande:
Jaha.. var det därför du inte kunde ge belägg för en del av dina påståenden?
Nej, jag konstaterade bara att vi verkade hamna i en återvändsgränd igen. Denna gång för din räkning. Det är sånt som händer.
Padirac skrev 2021-09-30 08:51:11 följande:
Det aparta användandet 'propaganda' rimmar lika illa som alternativ-högerns användande av 'diktatur' och andra falska påståenden som inte stämmer med verkligheten - så fördjupa dig gärna i 'det du kallar för propaganda' och din syn på vad du menar med propaganda är och på vilket sätt 'västvärldens propaganda' är just propaganda.
Så du känner att du inte alls behöver ta reda på hur jag ser på saken i en subjektiv fråga. Tydligen kan du bara utgå från att du vet exakt hur jag har tänkt i sak och därmed kan döma det samma. Förstår du att det här är en form av fördomar om dina meningsmotståndare?
Jag kallar de signaler utåt som Sverige sänder/vår Sverigebild som bland annat attraherar invandrare/flyktingar för propaganda då dessa signaler utåt/Sverigebilden inte ger en rättvis bild av vårt land. Denna Sverigebild förmedlar ingenting om våra bostadskris, våra höga trösklar på arbetsmarknaden eller våra bredare egenheter som folk som kan göra det svårt för utomstående att bilda gemenskaper med svensken i stort - för att ge några exempel på hur Sverige som resultat förskönas och därmed ger en Sverigebild som inte stämmer överens med verkligheten.
Det blir helt enkelt propaganda, förskönande propaganda.