• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2021-09-30 18:22:31 följande:
    Ja, precis. Alltså borde det inte vara det minsta svårt att förstå vad jag menar.
    Det är inte svårt att förstå vad du menar, men det är tydligen svårt för dig att visa att hur dina påståenden kan ges belägg annat än att du 'menar' olika saker om 'västvärldens propaganda' 
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-09-30 18:14:24 följande:
    Inte mer än någon annan inbillar jag mig.

Jag får väl utgå från att du menar mig - även om jag inte debatterar för någon höger eller för den delen är speciellt höger - men det är väl för mycket begärt att du korrekt och rättvist ska beskriva vare sig mig, vad jag har skrivit eller tidigare gjort.

Äpple
    Tja, det är mycket språkligt fluff i dina inlägg och om man tvättar bort det så blir det inte mycket mer kvar än några felaktigheter eller några helt irrelevanta jämförelser..

Nåväl - tror du att de faktum att S ska få en ny partiledare eller att sprängdådet i Göteborg inte verkar vara gängrelaterat vara bidragande orsaker till att yxhögern tycks gå bärsärkargång i sin åsiktskorridor för närvarande?
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-09-30 18:35:50 följande:
    Det är inte svårt att förstå vad du menar, men det är tydligen svårt för dig att visa att hur dina påståenden kan ges belägg annat än att du 'menar' olika saker om 'västvärldens propaganda' 
    Du menar att vi inte har titulerat oss som en humanitär stormakt eller hart/har haft en Sverigebild som lovar/lovat mer än vad vi har kunnat ge till migranter av olika slag?
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-09-30 18:50:32 följande:
    Tja, det är mycket språkligt fluff i dina inlägg och om man tvättar bort det så blir det inte mycket mer kvar än några felaktigheter eller några helt irrelevanta jämförelser..

Nåväl - tror du att de faktum att S ska få en ny partiledare eller att sprängdådet i Göteborg inte verkar vara gängrelaterat vara bidragande orsaker till att yxhögern tycks gå bärsärkargång i sin åsiktskorridor för närvarande?
    Säger du det säger du?

Jag är inte det minsta uppdaterad om yxhögerns reaktioner på dessa händelser och vet inte ens vart jag ska börja leta efter yxhögern, det samma gäller dock även för högern utan några märkliga prefix.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-09-30 18:58:29 följande:
    Du menar att vi inte har titulerat oss som en humanitär stormakt eller hart/har haft en Sverigebild som lovar/lovat mer än vad vi har kunnat ge till migranter av olika slag?
    Jag menar att du inte vet vad propaganda är
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-09-30 19:55:31 följande:
    Jag menar att du inte vet vad propaganda är
    Jag utgår som sagt från definitionen i nämnda källor. Använder du en annan definition så är det en fördel om du presentera den.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-09-30 20:13:01 följande:
    Jag utgår som sagt från definitionen i nämnda källor. Använder du en annan definition så är det en fördel om du presentera den.
    Din påstådda definition av 'propaganda' stämmer inte överens med de saker du påstår utgör propaganda.

Kan du inte visa på vilket sätt dina påståenden hänger ihop?
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-09-30 20:30:35 följande:
    Din påstådda definition av 'propaganda' stämmer inte överens med de saker du påstår utgör propaganda.

Kan du inte visa på vilket sätt dina påståenden hänger ihop?
    Propaganda is communication that is primarily used to influence an audience and further an agenda, which may not be objective and may be selectively presenting facts to encourage a particular synthesis or perception, or using loaded language to produce an emotional rather than a rational response to the information that is being presented.[1] Propaganda is often associated with material which is prepared by governments as part of war efforts, political campaigns, revolutionaries, multimillion dollar corporates (big businesses), ultra-religious organisations, the media, and certain individuals such as soapboxers.

• Padirac
    Digestive skrev 2021-09-30 20:47:09 följande:
    Propaganda is communication that is primarily used to influence an audience and further an agenda, which may not be objective and may be selectively presenting facts to encourage a particular synthesis or perception, or using loaded language to produce an emotional rather than a rational response to the information that is being presented.[1] Propaganda is often associated with material which is prepared by governments as part of war efforts, political campaigns, revolutionaries, multimillion dollar corporates (big businesses), ultra-religious organisations, the media, and certain individuals such as soapboxers.
    Då kanske du kan visa på vilket sätt det du påstår är propagande faktiskt också är propaganda.
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-09-30 22:35:39 följande:
    Då kanske du kan visa på vilket sätt det du påstår är propagande faktiskt också är propaganda.
    Det är inte ett svårt pussel:
    Digestive skrev 2021-09-30 12:59:28 följande:
    [...]

Jag kallar de signaler utåt som Sverige sänder/vår Sverigebild som bland annat attraherar invandrare/flyktingar för propaganda då dessa signaler utåt/Sverigebilden inte ger en rättvis bild av vårt land. Denna Sverigebild förmedlar ingenting om våra bostadskris, våra höga trösklar på arbetsmarknaden eller våra bredare egenheter som folk som kan göra det svårt för utomstående att bilda gemenskaper med svensken i stort - för att ge några exempel på hur Sverige som resultat förskönas och därmed ger en Sverigebild som inte stämmer överens med verkligheten.

[...]
    Propaganda is communication that is primarily used to influence an audience and further an agenda, which may not be objective and may be selectively presenting facts to encourage a particular synthesis or perception, or using loaded language to produce an emotional rather than a rational response to the information that is being presented.[1] Propaganda is often associated with material which is prepared by governments as part of war efforts, political campaigns, revolutionaries, multimillion dollar corporates (big businesses), ultra-religious organisations, the media, and certain individuals such as soapboxers.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?