• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2021-10-01 00:48:56 följande:
    Som en organism av flertalet röster men vem som hörs högst utåt - eller för den delen inåt - mellan exempelvis mig och en statsminister är inte svårt att avgöra. Och med det kommer även ansvar.

Vilka låter det som?
    Det låter som (etno-) nationalism, brun nationalism, nationalkonservatism.
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-10-01 13:55:24 följande:
    Det låter som (etno-) nationalism, brun nationalism, nationalkonservatism.
    Chocken som uppstår när Padirac kastar sådana här etiketter omkring sig.

Byt skiva någongång. Att kasta allt man inte håller med om i en enda förklaringsmodell berikar inte någon och allra minst en själv. 
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-10-01 09:51:27 följande:
    Regimföreträdare (Kalorina Skog) twittrar om De höga bränslepriserna, -skynda på elektrifieringen, bli kvitt utsläpp och oljeberoende osv.
    "Varför köper de inte en batteribil för 500 000"

2020-talets "Varför äter de inte bakelser"

Min fråga - om vi ska elektrifiera, varför lägga ner kärnkraften?
    Karolina Skog med ett grundarvode från Riksdagen på 69000 i månaden.

Hon har råd.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-01 15:16:54 följande:
    Chocken som uppstår när Padirac kastar sådana här etiketter omkring sig.

Byt skiva någongång. Att kasta allt man inte håller med om i en enda förklaringsmodell berikar inte någon och allra minst en själv. 
    Ahh, etiketten om 'Sveriges och västvärldens propaganda'  och andra alternativa fakta från alt.högern är berikar bara den bruna dyngstacken

Har du några andra skivor att spela?
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-10-01 17:18:26 följande:
    Ahh, etiketten om 'Sveriges och västvärldens propaganda'  och andra alternativa fakta från alt.högern är berikar bara den bruna dyngstacken

Har du några andra skivor att spela?
    Och nu har du tydligen tänkt att upprepa dina tomma påståenden tills de förvandlas till sanning för dig.

Vilken tråkig karusell du har fastnat i.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-09-30 19:04:27 följande:
    Säger du det säger du?

Jag är inte det minsta uppdaterad om yxhögerns reaktioner på dessa händelser och vet inte ens vart jag ska börja leta efter yxhögern, det samma gäller dock även för högern utan några märkliga prefix.
    Självklart har jag stor förståelse för att det kan vara mycket vanskligt att se hur världen kan te sig utanför den egna fönsterlösa åsiktskorridoren - så det kommer nog att förbli ett mysterium för dig var du ska leta efter yxhögern och varför yxhögern så till den mild grad lockas av tanken på att gossens uppgift är att försvara kvinnor mot en för dem fientlig omvärld.

Ett tips på vägen - när du är klar med din forskning avseende flyktingsmugglares uppmaningar att rösta på S och dina jämförande studier i hur en 10 år gammal undersökning om stereotyper bland liberaler och konservativa i USA kan appliceras på politiska motsättningar i dagens Sverige - skulle kunna vara att gräva där du står - aktiviteten i sig kan komma att innebära att allt fluff försvinner från spaden så att du förmår kalla en spade för en spade.

Lycka till - lyckan står ju den djärve biSolig
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2021-10-01 18:22:35 följande:
    Självklart har jag stor förståelse för att det kan vara mycket vanskligt att se hur världen kan te sig utanför den egna fönsterlösa åsiktskorridoren - så det kommer nog att förbli ett mysterium för dig var du ska leta efter yxhögern och varför yxhögern så till den mild grad lockas av tanken på att gossens uppgift är att försvara kvinnor mot en för dem fientlig omvärld.

Ett tips på vägen - när du är klar med din forskning avseende flyktingsmugglares uppmaningar att rösta på S och dina jämförande studier i hur en 10 år gammal undersökning om stereotyper bland liberaler och konservativa i USA kan appliceras på politiska motsättningar i dagens Sverige - skulle kunna vara att gräva där du står - aktiviteten i sig kan komma att innebära att allt fluff försvinner från spaden så att du förmår kalla en spade för en spade.

Lycka till - lyckan står ju den djärve biSolig
    Vojne, vojne - en blir ju helt ställd.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-01 18:03:55 följande:
    Och nu har du tydligen tänkt att upprepa dina tomma påståenden tills de förvandlas till sanning för dig.

Vilken tråkig karusell du har fastnat i.
    Jag uppfattar att de tomma påståendena är att 'organismen Sverige' och antagligen 'organismen västvärlden' sprider 'propaganda' vilket du likställer med någonting du inte anser vara sant.  
  • Digestive
    Padirac skrev 2021-10-01 20:42:16 följande:
    Jag uppfattar att de tomma påståendena är att 'organismen Sverige' och antagligen 'organismen västvärlden' sprider 'propaganda' vilket du likställer med någonting du inte anser vara sant.  
    Din uppfattning av vad jag skriver har slutat ha någon relevans för längesen.
  • Padirac
    Digestive skrev 2021-10-01 21:39:22 följande:
    Din uppfattning av vad jag skriver har slutat ha någon relevans för längesen.
    Säkert är det så för dig
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?