Digestive skrev 2022-04-18 16:18:30 följande:
Du har en väldigt märklig syn på åsikter.
Det har väl ingen betydelse när olönsamhet är en icke faktor? - bara att investera.
Du hittar säkert över 20 ställen där jag skriver att jag inte är emot vindkraft och att kärnkraft kan avlasta elbehovet medan vindkraften metodiskt byggs ut.
För dig och alla andra är det inget argument om lönsamheten är låg, det är inte nått du har med att göra och saknar argumentationsvärde för att inte ett bygge skulle ske.
Det är det enda vi tar med oss här, och vad du har med diamantverktyg och produktionsproblem som tas upp i rantsen, de är än mer märkliga och man inser detta handlar inte om problem mer än att den som ger de irrelevanta rantsen och inget om något de faktiskt har med att göra.
Så slutsatsen är att de är emot vindkraftverk och använder argumentation som helt saknar betydelse för den som klagar, då det är ett företags problem och inget annat.
Men det blir lätt så här med populister, de har svårt och vara sakliga med en röd tråd.
Har man irrelevanta argument som inte lönsamt nog, så ställer man sig mycket frågande till detta och vad man inbillar sig säga med detta.
Jag hör bara att du är emot vindkraft med dessa osakliga argument, någon annan tolkning existerar inte med din text, och då väljer du börja prata om annat i tron lönsamhetsargumentet skulle få validitet genom inte prata om det irrelevanta argumentet.
Vi står här och funderar ehu, vad är detta för konstiga argument och vad betyder dom, då de inte är argument som du eller någon annan än företaget har med att göra.
Och varför inbillar man sig produktionsproblem för investerarna skulle vara argument för, en gåta som kommer förbli osvarad.
Jag krasst inser att argumenten man använder är argument som är inget hinder för att bygga vid Doggers och om man klarar av de andra kraven givetvis.
För populist börjar ju gärna prata om annat när den inser att sina argument är inte hållbara och självklarar saker.