FDFMGA skrev 2016-11-30 15:17:24 följande:
Att nyliberaler förespråkar att möjligheten till lönedumpning är fundamental vid upphandling förvånar inte.
Synd att SD ändrade åsikt efter att ha fått umgås med näringslivets representanter, ibland påstår ju detta parti att de företräder vanligt folk. Typ de som uppskattar färdtjänstlöner på 27 kronor i timmen
Fast det förvånar inte att SD svek sina tidigare löften.
Jag tror ingen som följer dom här oppositionella kappvändarna, inte förstår att det handlar mer om pengar än om deras egna åsikter.
Alltså vår tids gissel, lobbyisterna, och deras allt större makt i politiken.
Lyssnar förresten på Åkesson just nu, och hans åsikter i samma ämne, och det är samma trams och glidande undanflykter som kommer fram.
Inga argument som stödjer att svenska småföretagare skulle slås, utan enbart lösa antaganden.
Jag tillhör ju i princip båda sidor, och kan för mitt liv inte förstå att enhetliga spelregler skulle vara nåt negativt, tvärtom är det alltid en fördel att veta
exakt vad som gäller.
Då betyder inte höjda kostnader eller lite mer arbete något i praktiken, det slår ju lika mot alla, och kan kompenseras med ett högre uttag från beställaren, alltså precis som sker vid allt annat företagande.
Och det brukar mest betyda att det jämnar ut sig i slutänden, när alla väl har kompenserat sig för det, möjligen kan det driva på inflationen något.