Linnea1994 skrev 2016-12-02 11:59:53 följande:
Folk? De du syftar på är folket på vänsterkanten som inte förstår hur det där med vård och omsorg fungerar, utan bara ser att andra än dom själva kan tjäna pengar på hårt jobb....
Jasså gör jag, fan det visste jag inte, tack för att du håller koll på vad jag syftar på...
Nåja, om du vill skänka bort dina pengar till privata företagare, så inte tänker jag protestera, men då får du göra det på rätt sätt, d.v.s driva företagen med egna medel och inte med svenska folkets skattemedel.
Du kan även glädja dig åt kommande skattehöjningar, så du får skänka bort ännu mer av dina pengar, för det blir konsekvensen av att 4 miljarder går till dina vänner, dom privata vårföretagens vinster.
4 miljarder som var tänkta att bli till nytta för oss alla skattebetalare, och inte enbart dina vänner.
Men protesterar gör nu iaf de anställda inom det privata, för Allmega vill inte betala sin personal samma lön som deras kollegor får hos andra arbetsgivare.
Kan det vara ett konkret uttryck för att dom tvingas avstå lite av våra skattemedel till sina anställda, och inte får behålla pengarna själva..