Flash Gordon skrev 2016-11-30 21:20:03 följande:
Vilket kommer att straffa sig då folk letar ett alternativ till dagens regering - och då duger inte en passiv oppostion som snackar men inte agerar.
Jag håller med dig att det inte finns någon opposition, och att SD nu håller på med nåt slags rövslickeri och vänder kappan efter hur M agerar gör ju knappast saken bättre.
SD verkar nu enbart vara ute efter att stoppa allt som regeringen lägger fram, utan minsta tanke på att det kan betyda att dom tappar röster till Alliansen, eller ännu värre för dom, till S.
För mig är det fullständigt obegripligt att oppositionen inkl SD, helt har lagt ner "verksamheten" och nu enbart ägnar sig åt att gnälla, klaga och sätta sig på tvären, och inte kommer med några egna konkreta idéer.
Var är allt prat om att lyssna på folket, var är visionerna, var är dom egna förslagen som vi har rätt att kräva från oppositionen?
Det verkar som dom tror att väljarna bara är intresserade av vad som blir dåligt med regeringens förslag.., jag tror dom har fel, för personligen är jag så less på detta evinnerliga gnällande på precis allt och all, och känslan är att jag är långt ifrån ensam om det.