• anaxo

Har du förtroende för regeringen?

Felicia86 skrev 2015-03-21 14:27:05 följande:

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Det är aldrig lyckligt att ha en minoritetsregering från en som har litat på M
    det som man får beundra svetsaren till är:
    har vänt ett stort underskott efter Alliansen till ett överskott
    har minskat utanförskap med 16% utanförskapet ökade under Allianstiden
    Har vänt arbetslöshetssiffrorna som bara ökade under Allianstiden
    har vänt det ekonomiska välfärden för Sverige som vi miste under Allianstiden
    han har vänt nedåtgående trenden för nystartade företag
    Han har minskat skillnaden mellan fattiga o välmående
    han har ökat bruttolönen för arbete så det lönar sig bättre att arbeta
    han har förbättrat för pensionärer
    Han har förbättrat BNP till den högsta på 2000talet
    Han har vänt landet till det bästa landet i EU för företag
    han har bromsat den uppåtgående trenden av miljöförstöringen
    listan går att göras lång men för min del så saknar jag många förbättringar som jag tror kräver en majoritetsregering
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-06-04 10:04:21 följande:
    Du har fel. Så här skriver Ericson själv på sin hemsida:

Den moderata riksdagsmannen har alltså polisanmält en privatperson som använde sin privata blocklista för Twitter när hon lånade Sweden kontot av SI

Jag förslår att du läser polisanmälan.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-04 13:47:52 följande:
    Jag förslår att du läser polisanmälan.

Jag har självklart läst polisanmälan och av den framgår att den moderate riksdagsmannen Jan Ericson har polisanmält en privatpersons privata blocklista för Twitter som privatpersonen valt att göra tillgänglig för vänner och andra via Twitter-appen Block Together.  Att den moderate riksdagsmannen Jan Ericson väljer att kalla en blocklista på Twitter för personregister, åsiktsregister m.m förändrar inte det faktum att det handlar om en blocklista för Twitter.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2017-06-04 18:43:07 följande:
    Det är väl så enkelt som att just den människan har just de egenskaperna som krävs smile2.gif
    Haha.

Äntligen har skrikhögern fått en fråga att driva efter att asylinvandringen minskat kraftigt.

Kampen mot rätten att blocka personer på Twitter är ännu i in linda. Den har verkligen förutsättningar att bli en grundbult i frihetskampen. Månne att självaste Donald Trump, USA:s president, kan engageras i narcissisternas rättigheter  smile2.gif

Finns många intressanta utvikningar från den här kampen, t ex rätten att alltid få uppskattning när man kråmar sig framför spegeln  smile2.gif

Narcissister i alla länder - förena erSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-06-04 14:57:07 följande:

Jag har självklart läst polisanmälan och av den framgår att den moderate riksdagsmannen Jan Ericson har polisanmält en privatpersons privata blocklista för Twitter som privatpersonen valt att göra tillgänglig för vänner och andra via Twitter-appen Block Together.  Att den moderate riksdagsmannen Jan Ericson väljer att kalla en blocklista på Twitter för personregister, åsiktsregister m.m förändrar inte det faktum att det handlar om en blocklista för Twitter.

Du måste vara småskollärare - mot bakgrund av ditt tålamod och din pedagogik.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-06-04 19:34:55 följande:
    Haha.

Äntligen har skrikhögern fått en fråga att driva efter att asylinvandringen minskat kraftigt.

Kampen mot rätten att blocka personer på Twitter är ännu i in linda. Den har verkligen förutsättningar att bli en grundbult i frihetskampen. Månne att självaste Donald Trump, USA:s president, kan engageras i narcissisternas rättigheter  smile2.gif

Finns många intressanta utvikningar från den här kampen, t ex rätten att alltid få uppskattning när man kråmar sig framför spegeln  smile2.gif

Narcissister i alla länder - förena erSolig
    Missnöjda människor hittar alltid något att vara missnöjda över. Det ligger förstås i sakens natur.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-06-04 19:37:17 följande:
    Du måste vara småskollärare - mot bakgrund av ditt tålamod och din pedagogik.
    Haha nej men jag har uppfostrat många barn, det kanske är det
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-06-04 11:10:57 följande:

Du har missförstått mig. Jag kämpar för allas rätt att på själva få bestämma vem man vill ska få läsa ens Twittermeddelanden eller vem som ska få kommentera de tweets man publicerar.  Jag tycker att det är trist att det finns moderata riksdagsmän som ägnar sig åt att polisanmäla privatpersoner som lagt upp egna blocklistor på Twitter och hade önskat att förtroendevalda politiker använde sin tid till viktigare saker.  Jag tror att en av anledningarna till moderaternas djupa förtroendekris bottnar i att de håller på med sådant här svammel i stället för att forma en riktig politik. 

Bestämma får man göra på sina egna konton.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-06-03 10:32:17 följande:

Vi kan egentligen lämnad SI utanför diskussionen just nu för den moderate riksdagsmannen Jan Ericson (Ericson i Ubbhult) har valt att polisanmäla privatpersonen Vian Tahir som var den som lånade det s.k. Sweden kontot av Svenska Institutets Twitter konto. Jan Eriksson har polisanmält Vian Tahir privata blocklista på Twitter.

Ska jag tolka dig som att alla människor på Twitter som av någon anledning (exempelvis personer man inte gillar eller personer man har känt sig trakasserad av) använder Twitter funktionen att blocka folk från att läsa meddelanden egentligen upprättar person- och åsiktsregister som kan vara olagliga? Det innebär då att det finns hundratusentals människor som varje dag gör sig skyldiga till lagbrott på Twitter.

Du förstår, privatpersoner har enligt lag rätt att upprätta personregister (utan tillstånd från de som registreras) om man har ett berättigat intresse av att behandla personuppgifterna och detta intresse väger tyngre än den registrerade personens intresse av skydd för sin personliga integritet. Tror du inte att friheten att själv bestämma över vem man vill kommunicera med på Twitter väger tyngre än någons vilja att inte bli blockerad? Det tror och hoppas jag.

Vi kan inte alls lämna SI utanför diskussionen, det är deras konto och deras regler. Vill man ha egna regler öppnar man ett eget konto.

Det är inte blockeringar i sig som är tveksamt utan att upprätta ett register baserat på åsikter med syfte att vidta åtgärder och dessutom låta registret offentliggöras.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-05 00:58:28 följande:
    Bestämma får man göra på sina egna konton.
    Tanken med Swedenkontot är att olika svenskar ska få komma till tals och under den vecka som man är curator så twittrar man som privatperson. Sedan kontot startade 2012 (under alliansens tid vid makten) så har den som varit curator kunnat blocka andra twittrare.

Tycker du att det är fel att privatpersoner har fått låna ett konto av SI som sedan har kunnat användas privat?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?