• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2017-06-05 22:49:40 följande:

Jag skulle vilja höra SI's motivering till att blockeringar ligger kvar från den ena twittrarens vecka till nästa, om det inte ställs krav på att blockeringar följer SI's riktlinjer för twitterkontot.

SI har gått ut med att detta register skulle vara basen för myndighetens framtida block-lista. Det skulle ligga kvar oc hsedan kunde andra fylla på efter tycke oc hsmak.

När allt väl sket sig så kollade de genom ärendet mer noga och såg då att registret från vänsteraktivisten inte stämde överens med myndighetens eget regelverk.

Ungefär där och då backade SI.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2017-06-06 04:09:39 följande:
    Jo, detta är patetisk, på gränsen till sorgligt faktiskt, att försvara åsiktsregristrering så makalöst styvnackat som i tråden här men ponera, som nämnt här ovan, att det varit omvända roller.....HERREJÄVLAR vilket liv i luckan det hade varit. Det hade en alkoholiserad chimpans kunnat räkna ut.

Mvh
    Spännande!

Schimpanser är ju intelligenta varelser med en naturlig muskelstyrka av imponerade mått. Ja, för andra alltså, inte så att de kråmar sig inför sig själva.

Det är bara att gratulera skrikhögern till att den lyckats värva schimpanser, det kommer säkert att  innebära ett lyft såväl intellektuellt som fysiskt och dessutom betydligt mindre av egoputs.

Det är väl bara att testa lite antabus på den alkoholiserade schimpansen innan hen kan komma med i matchen.Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-05 22:49:40 följande:
    SI's riktlinjer är något tvetydiga...

"The @sweden account on Twitter is a platform that supports the idea of free speech and democracy. It?s meant to be a space that invites opinions and debates, not hate and trolling.

Please follow the 5 guidelines below when interacting with @sweden:

1. Refrain from personal attacks (against the curators or others), hateful posts and persistent trolling.
    2. Please respect other people?s views and beliefs and consider your impact on others when interacting with @sweden.
    3. Beware that this is not a space for racism, sexism, homophobia or other forms of hate speech.
    4. Try to maintain a reasonable tone, even in unreasonable circumstances.
    5. Please mind your language ? foul language tends to get in the way of the message you?re trying to convey.

In short, demonstrate and share the interesting opinions, wisdom and humour we know you possess. Even though @sweden belongs to the Swedish Institute, the conversation belongs to us all."

Vad är syftet med detta om det inte ska gälla alla, även de som twittrar som "curator" och vill blockera andra?

SI tydliggör här att kontot tillhör Svenska institutet.

Jag skulle vilja höra SI's motivering till att blockeringar ligger kvar från den ena twittrarens vecka till nästa, om det inte ställs krav på att blockeringar följer SI's riktlinjer för twitterkontot.

Den anmälda blockeringslistan omfattade även personer som inte interagerat på SI's twitterkonto.

Jag ser starka skäl till att SI förtydligar sina riktlinjer och också följer upp hur de efterlevs.

Det har aldrig rått någon tvekan om att kontot tillhör Svenska Institutet men SI skriver aldrig själv på kontot utan lånar hela tiden ut kontot till olika svenskar som skriver på kontot som privatpersoner.  

SI har tagit bort den stora blocklistan som kom till under den vecka när Vian Tahir vad curator eftersom blockeringarna tillkommit under oklara omständigheter (bla konton som aldrig tidigare interagerat med @sweden).  Även om Vian har brutit mot Svenska institutets interna regler genom att ha blockat twittrare som aldrig har interagerat med Sweden kontot så är det inget lagbrott.

SI utreder nu frågan om vad som gäller för blockeringar i förhållande till yttrandefrihet och myndighetsutövning.

Det som är intressant är att den moderate riksdagsmannen Jan Ericson har polisanmält privatpersonen Vian Tahir för att hon har gjort sin blocklista tillgänglig för andra genom twitterappen blocktogether.  Han menar tydligen att det är olagligt att sprida en lista på vem man vill ska kunna läsa eller svara på tweets. Skulle detta vara olagligt att sprida en sådan lista så har hundratals, kanske tusentals andra svenskar gjort sig skyldiga till samma lagbrott

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-06-06 09:17:17 följande:

Det som är intressant är att den moderate riksdagsmannen Jan Ericson har polisanmält privatpersonen Vian Tahir för att hon har gjort sin blocklista tillgänglig för andra genom twitterappen blocktogether.  Han menar tydligen att det är olagligt att sprida en lista på vem man vill ska kunna läsa eller svara på tweets. Skulle detta vara olagligt att sprida en sådan lista så har hundratals, kanske tusentals andra svenskar gjort sig skyldiga till samma lagbrott

Ja och är det inte olagligt hoppas jag att det blir olagligt.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-06-06 09:23:12 följande:
    .Det gör inte jag.

Jag har själv barn som är lite väl aktiva på nätet. Kan de få tips av någon kompis om något äckel man kan blocka så är jag och de bara tacksamma.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-06-06 09:27:01 följande:
    .Det gör inte jag.

Jag har själv barn som är lite väl aktiva på nätet. Kan de få tips av någon kompis om något äckel man kan blocka så är jag och de bara tacksamma.
    Precis så!
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anton Chigurh
    Tom Araya skrev 2017-06-06 09:23:12 följande:

Jag håller med dig Tom, men ser du !!! Här på FAMILJELIV så har det signifikant betydelse VEM som har betet sig illa, eller, begått ett eventuellt brott.

En chimpans har visst intelligens i klass med en fyraåring, såvitt jag vet åtminstone, tänk dig att den stackarn dessutom har en gravt alkoholskadad sk hjärna. Då skulle apjäveln ÄNDÅ se det patetiska beteende som uppvisas här gällande "försvaret" mot åsiktsregristrering...

Patetiskt, därför att det beror till 100% på "vilken sida" som är anmäld till JO.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2017-06-06 09:55:59 följande:
    Jag håller med dig Tom, men ser du !!! Här på FAMILJELIV så har det signifikant betydelse VEM som har betet sig illa, eller, begått ett eventuellt brott.

En chimpans har visst intelligens i klass med en fyraåring, såvitt jag vet åtminstone, tänk dig att den stackarn dessutom har en gravt alkoholskadad sk hjärna. Då skulle apjäveln ÄNDÅ se det patetiska beteende som uppvisas här gällande "försvaret" mot åsiktsregristrering...

Patetiskt, därför att det beror till 100% på "vilken sida" som är anmäld till JO.
    Fast det där har du fått om bakspegeln.

Visst, du har skränat om att det skulle låta helt annorlunda om det varit andra som hade blockerats från det utlånade twitterkontot.

Men det vet du ju inget om, skilj på dina fantasier och verkligheten.

Visserligen är det numer en trend inom skrikhögern att göra fantasier till verklighetsbeskrivningar, vi har ju även USA:s president Donald Trump som ett exempel på fenomenet.

Fördelen med alkoholiserade schimpansser är att de vid en jämförelse med vissa andra förefaller vara oerhört nykta.

Ha nu en synnerligen trevlig nationaldag. Idag hyllar vi vårt fina land, världens bästa enligt mitt förmenandeSolig
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-06-06 09:51:32 följande:
    Precis så!
    Ja, och ärligt talat - möjligheten för människor att kunna skydda sig mot hot och hat eller sexuella trakasserier väger oerhört mycket tyngre än prinsarna på ärtens eventuella obehag av att bli blockade.
  • anaxo
    Solig  Hjärta  Grattis alla på Sveriges nationaldag och värdens bästa land

enligt samtliga rapporterna över värdensbästa land 2017 från att inte ens varit med på listan över de 10 bästa länder under Alliansen.

Värdens bästa land att leva i
    Värdens bästa land att driva företag i
    Värdens bästa land  för kvinnor
    Värdens bästa land i ekonomisk utveckling
    Värdens bästa land för affärsutveckling
    Värdens bästa lyckligaste och hälsosammaste land  
    Värdens rikaste land av de 15 rikaste
    Värdens jämställda land
    Värdens högsta sysselsättningsgrad
    Värdens högsta socialskydd
    Värdens land med lägst brottslighet

Detta är vi svenskar stolta över att vi har fixat på bara två år så i dag blir det lite extra njutbara stunder. (eller är det endast svetsaren som har fixat detta?)
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?