• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2017-06-05 01:22:27 följande:
    Vi kan inte alls lämna SI utanför diskussionen, det är deras konto och deras regler. Vill man ha egna regler öppnar man ett eget konto.

Det är inte blockeringar i sig som är tveksamt utan att upprätta ett register baserat på åsikter med syfte att vidta åtgärder och dessutom låta registret offentliggöras.
    Jag skriver att vi kan lämna SI utanför just nu eftersom den moderate riksdagsmannen Jan Ericson (Ericson i Ubbhult) valt att inte

polisanmäla SI (han polisanmäler bara privatpersonen som lånade Swedenkontot).

Ja det ska bli intressant att följa om det är förbjudet att dela sin privata Twitterblocklista med andra via en sk Twitterapp. Det handlar nog om ett flertal svenskar som i så fall har gjort sig skyldiga till lagbrott. Hur ser du på ansvaret för det företag som har tillhandahållit denna delningstjänst för Twitter?
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-06-04 11:10:57 följande:

Du har missförstått mig.

Jag kämpar för

allas

rätt att på själva få bestämma vem man vill ska få läsa ens Twittermeddelanden eller vem som ska få kommentera de tweets man publicerar.  Jag tycker att det är trist att det finns moderata riksdagsmän som ägnar sig åt att polisanmäla privatpersoner som lagt upp egna blocklistor på Twitter och hade önskat att förtroendevalda politiker använde sin tid till viktigare saker.  Jag tror att en av anledningarna till moderaternas djupa förtroendekris bottnar i att de håller på med sådant här svammel i stället för att forma en riktig politik. 

Mmm.....visst Bill, VISST, och din osvikliga vilja att stå upp för vår demokrati, mänskliga rättigheter samt skyldigheter, OCH, inte minst vårt fria samhälle, den hade sett EXAKT likadan ut även om det vore SD som befann sig i korset. I kikarsiktet...!

Du är ju underbar, Bill.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-06-05 07:20:13 följande:
    Mmm.....visst Bill, VISST, och din osvikliga vilja att stå upp för vår demokrati, mänskliga rättigheter samt skyldigheter, OCH, inte minst vårt fria samhälle, den hade sett EXAKT likadan ut även om det vore SD som befann sig i korset. I kikarsiktet...!

Du är ju underbar, Bill.
    Anton, jag är lite osäker på var du står i den här frågan.

Anser du att det ska bli förbjudet att upprätta sk blocklistor på Twitter (det skrikhögern kallar för åsiktsregister) för att på så sätt själv bestämma vem som ska få läsa det du skriver och själv bestämma vem som ska få kommentera dina inlägg eller vill du förbjuda möjligheten att dela din privata twitterblocklista med nära och kära (alternativt vill du förbjuda både blocklistor och möjligheten att dela blocklistor)?
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-06-05 07:57:49 följande:

Anton, jag är lite osäker på var du står i den här frågan.

Anser du att det ska bli förbjudet att upprätta sk blocklistor på Twitter (det skrikhögern kallar för åsiktsregister) för att på så sätt själv bestämma vem som ska få läsa det du skriver och själv bestämma vem som ska få kommentera dina inlägg eller vill du förbjuda möjligheten att dela din privata twitterblocklista med nära och kära (alternativt vill du förbjuda både blocklistor och möjligheten att dela blocklistor)?

Vad är egentligen skrikhögern ???

Alltså DIN definition, Bill, inte någon av dönickarnas.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-06-05 08:33:24 följande:

Vad begreppet skrikhögern står för kan nog variera från individ till individ. Jag ska ge exempel på individer som jag anser tillhör skrikhögern så förstår du säkert vilka jag menar tillhör skrikhögern.

Rebecca Weidmo Uvell, Hanif Bali, Jan Ericson (Ericson i Ubbhult), Lars Beckman (Beckmans åsikter) är alla enligt mig exempel på skrikhögern vilka kan ta en blocklista på Twitter för ett åsiktsregister.

Anton, nu är det hög tid för dig att svara på mina frågor!
  • kvarnfot
    anaxo skrev 2017-06-04 11:38:09 följande:
    Det är aldrig lyckligt att ha en minoritetsregering från en som har litat på M
    det som man får beundra svetsaren till är:
    har vänt ett stort underskott efter Alliansen till ett överskott
    har minskat utanförskap med 16% utanförskapet ökade under Allianstiden
    Har vänt arbetslöshetssiffrorna som bara ökade under Allianstiden
    har vänt det ekonomiska välfärden för Sverige som vi miste under Allianstiden
    han har vänt nedåtgående trenden för nystartade företag
    Han har minskat skillnaden mellan fattiga o välmående
    han har ökat bruttolönen för arbete så det lönar sig bättre att arbeta
    han har förbättrat för pensionärer
    Han har förbättrat BNP till den högsta på 2000talet
    Han har vänt landet till det bästa landet i EU för företag
    han har bromsat den uppåtgående trenden av miljöförstöringen
    listan går att göras lång men för min del så saknar jag många förbättringar som jag tror kräver en majoritetsregering
    Flera av dina påståenden är rent felaktiga, resten bygger på att vi har en högkonjunktur medan alliansen brottades med värsta lågkonjunkturen sedan 30-talet.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-06-05 08:53:26 följande:
    Vad begreppet skrikhögern står för kan nog variera från individ till individ. Jag ska ge exempel på individer som jag anser tillhör skrikhögern så förstår du säkert vilka jag menar tillhör skrikhögern.

Rebecca Weidmo Uvell, Hanif Bali, Jan Ericson (Ericson i Ubbhult), Lars Beckman (Beckmans åsikter) är alla enligt mig exempel på skrikhögern vilka kan ta en blocklista på Twitter för ett åsiktsregister.

Anton, nu är det hög tid för dig att svara på mina frågor!
    Ursprungligen verkar begreppet mest ha använts om högerdebattörer som med envishet och frenesi skriker om att det är fel att inte samarbeta med SD.
    Anton Chigurh skrev 2017-06-05 08:33:24 följande:

Som du säkert vet, Donald, så är det främst jag som använder begreppet.

Det där med dönick kan vara en spegeleffekt.

Det är inte ovanligt att de dönickar man tycker sig skymta när man kråmar sig framför spegeln är ett slags sanningsrest av den egna uppenbarelsen.

Själv anser jag att man inte ska stryka skrikhögern medhårs, det gör det här lilla gänget ändå så väl själva.

Ha nu en synnerligen fin junimåndag, Donald.Solig

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • anaxo
    kvarnfot skrev 2017-06-05 09:49:25 följande:
    Flera av dina påståenden är rent felaktiga, resten bygger på att vi har en högkonjunktur medan alliansen brottades med värsta lågkonjunkturen sedan 30-talet.
    Högkonjunktur blir inte av sig självt det krävs någon/några som ger förutsättningar
    När Göran tog över efter Billt o kompani var vår statsskuld större/capita än Greklands när Alliansen tog över fans ett överskott på ca 60miljarder
    när svetsarn tog över var det ett underskott på ca 70miljarder???
  • kvarnfot
    anaxo skrev 2017-06-05 11:06:29 följande:
    Högkonjunktur blir inte av sig självt det krävs någon/några som ger förutsättningar
    När Göran tog över efter Billt o kompani var vår statsskuld större/capita än Greklands när Alliansen tog över fans ett överskott på ca 60miljarder
    när svetsarn tog över var det ett underskott på ca 70miljarder???
    Nej det skapas på flera års arbete. Men nu är det högkonjunkturen i världen som på verkar hur mycket vi kan exportera...
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-06-04 14:57:07 följande:

Jag har självklart läst polisanmälan och av den framgår att den moderate riksdagsmannen Jan Ericson har polisanmält en privatpersons privata blocklista för Twitter som privatpersonen valt att göra tillgänglig för vänner och andra via Twitter-appen Block Together.  Att den moderate riksdagsmannen Jan Ericson väljer att kalla en blocklista på Twitter för personregister, åsiktsregister m.m förändrar inte det faktum att det handlar om en blocklista för Twitter.

Då förslår jag att du läser den igen. Du har nämligen missat hela poängen.

Vänsteraktivisten är polisanmäld för bland annat att utan samtycke, baserat på folks åsikter, ha samlat ihop personuppgifter i ett register, spridit detta register såväl utomlands som offentligt och gjort detta i ett proffesionellt sammanhang där registeret inte varit för enskilt bruk. 

Ditt privata spam-filter på mejlen är alltså inte i fara. Inte heller din block-lista på twitter - om du har twitter.

Eftersom detta är mycket större än "en blocklista på twitter"
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?