• man och nöjd

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2017-07-27 06:11:11 följande:
    Om FDMGAGA är ditt försök att skriva FDFMGA så var det nästan rättSkrattande

Din tolkning av vad Björklund sa var däremot lite mindre lyckad.

Nåväl, idag får vi se om Löfven synar alliansens bluff eller inte.

Min gissning är att C och L motvilligt gick med på att göra Kinberg Batra till viljes när hon berättade att skrikhögerfalangen inom M försöker få bort henne som ledare för partiet och att hon måste få något som avleder uppmärksamheten från inbördeskriget i M.

Märkligt bara att de inte räknade med risken för att Löfven skulle fokusera på oenigheten inom alliansen i dess inställning till det rasistiska SD.

Somliga tycks vara förföljda av otur när de försöker tänkaSkrattande
    Din analys är tyvärr korkad. Tror du partiledarna talar om sina egna problem med inre splittring när de överlägger med varandra. Herregud!

Tror du vidare att de använder begrepp som "skrikhöger"? Ett begrepp som du inte ens vet vad det betyder.
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-27 01:53:47 följande:

Med denna bild önskar jag er alla god natt!

Så din åsikt är att de som anmäler ministrar och kräver ansvar som grovt misskött sig hotar landet?

Din syn på demokrati... är odemokratisk.

Och vaddå styra landet, Löfven har ju snedseglat i 3 år nu, det verkar inte bekymra dig ett dyft?
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-27 10:07:25 följande:
    Din analys är tyvärr korkad. Tror du partiledarna talar om sina egna problem med inre splittring när de överlägger med varandra. Herregud!

Tror du vidare att de använder begrepp som "skrikhöger"? Ett begrepp som du inte ens vet vad det betyder.
    Åh, jag som har förklarat vad skrikhöger betyder för dig ett flertal gånger. Är det inte bättre att du läser vad jag skriver i stället för att ständigt älta det där med skrikhöger.

Nej, jag tror inte att Kinberg Batra kallar den brunorienterade falangen inom M för vare sig brunorienterad eller skrikhöger. Hon har ju inte ens förmått hålla rent mot falangen, varför skulle hon då förmå ge den en adekvat benämning.

Nåväl. C och L har ju varit tydliga med att de inte kommer att göra sig beroende av SD, så det ska bli mycket intressant att följa utvecklingen.

Hoppas bara att inte löfven blir alltför tillgjort ansvarsfull, kickar Johansson och säger att om alliansen fäller Ygeman och Hultqvist så utlyser man nyval eller avgår.

Det skulle dra ut på föreställningen i onödan.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon

Så, Löfven väljer att ta strid och "skapa kaos" som han menar att det är.

Johansson och Ygeman får sparken men Hultqvist vägrar han att sparka.

Ygeman ger han dessutom en guldpost som gruppledare i Riksdagen för att kunna behålla honom inför valet.

Därmed lär det bli omröstning om honom.

• Borgaren

Löfven vek ner sig, lite oväntat.

Nu har han ju en regering som redan tidigare var mycket svag,
    som är nästintill  en pajasregering.  1 är till av meningslöshet alltså.

• Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2017-07-27 10:55:54 följande:
    Så, Löfven väljer att ta strid och "skapa kaos" som han menar att det är.

Johansson och Ygeman får sparken men Hultqvist vägrar han att sparka.

Ygeman ger han dessutom en guldpost som gruppledare i Riksdagen för att kunna behålla honom inför valet.

Därmed lär det bli omröstning om honom.
    Omröstning om Hultqvist alltså.
  • Borgaren

Glömde skriva, Löfven har med detta beslut inte satt punkt för affären,
    han förlänger ju alliansens friläge, fattar han inte det?

• Flash Gordon

Och Löfven var väldigt noga med att prata om "Moderaternas och SD:s ...".

"Anna Kinberg och Jimmie Åkesson ..."

"Glömde bort" att nämna att även C och L riktat misstroendeförklaring.

• Flash Gordon
    Borgaren skrev 2017-07-27 10:57:49 följande:
    Glömde skriva, Löfven har med detta beslut inte satt punkt för affären,
    han förlänger ju alliansens friläge, fattar han inte det?
    Jo, det fattar han en han spelar från en väldigt svag position.

Det är en sådan skandal att aahn utan att gnälla särskilt mycket offrar Ygeman och Johansson. Gränsen går vid Hultqvist och nu hoppas han sätta press på Alliansen.

Det lät nästan lite som att han menade att det blir en kabinettsfråga om Hultqvist, men ha sa det inte rakt ut så länge jag orkade lyssna.

Samtidigt ge Ygeman bästa möjliga postition för att vara med i valet 2018.

Men jag tror S underskattar Alliansens behov av att visa sina väljare att man faktiskt är opposition och inte stödhjul.

Vi har sett gått om exempel, även här, på sossar som totalt missuppfattar stämningarna i det borgerliga lägret.

Alliansen kan inte backa från misstroendet mot Hultqvist.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?