• Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Alliansens presskonferens från i morse, 25 minuter:

https://www.youtube.com/watch?v=LfspEKqNr-I

Tydligt och klargörande.

Det var tur att det var tre minstrar.

Annie Lööf, EBT och Björklund fick en var att recensera medan AKB höll i ledningen av samtalet.

• Flash Gordon
    Borgaren skrev 2017-07-26 13:12:01 följande:
    Uppenbarligen vet du och Oldenberg MINDRE än " alla andra".

Försvarsminsitern hade information, han delade inte med sig till vare riksdan statsminsitern eller ansvarig minister, ett totalt haveri,
    och du och Oldenberg ser ut som 2 fågelholkar...

Oldenberg är väl inte ens riksdagsledamot längre`?
    Odenberg stödjer alltså misstroendeförklaring mot Ygeman och Johansson men menar att den mot Hultqvist vilar på bräcklig grund.

Att sossar här lyfter fram stöd för misstroende mot Ygeman/Johansson som något slags tänkvärt är bara att applådera.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-26 12:30:10 följande:
    Ja, förmodligen.

Få hade nog kunnat annat att skrikhögern skulle ha så stort inflytande över C och L.

Det ska bli oerhört intressant att följa den politiska utvecklingen framöver.

Min förhoppning är att vi kan komma att få ett nytt socialliberalt parti dit borgerliga väljare som ogillar rasism och populism kan fly samtidigt som en del socialdemokrater och miljöpartister kan söka sig dit.

Men för en gångs skull har du ju helt rätt. Alliansens agerande är en invit till SD.
    Haha, lite skdeglädje måste jag erkänna att jag känner. Du har de senaste dagarna varit envis som en åsna i dessa frågor - och nu detta!

Hade jag rätt eller hade jag rätt?
  • Borgaren

Om man leker med tanken på att Churchill, ( ni vet han som sa att alla över 35 som är vänster är lite dumma i huvet)
    skrev här på forum hade ju FDNFED  kallat hohom skrikhöger efter ca. 0.003 sekunder.

• man och nöjd
    KillBill skrev 2017-07-26 13:45:17 följande:
    Jag hoppas på extraval! Jag tror att väljarna kommer att straffa Alliansen för att den driver ett politiskt spel där det nu var viktigare att förekomma SDs  misstroendeförklaring än att invänta konstitutionsutskottets granskning. Jag tror inte att väljarna ser positivt på politiker som prioriterar politiskt spel som riskerar att skicka Sverige in i ett politiskt kaos framför en ordnad politisk process.

Jag tror även S kommer att straffas för sin totala inkompetens.

Vinnare är troligen V och SD och kanske KD som flyger under radarn.

MP riskerar trilla ur.
  • Borgaren

Den här krönika skriven för 3 dar sen innan det läge vi har idag är synnerligen intressant och avklädande.

https://nyheteridag.se/janouch-har-stefan-lofven-redan-avgatt-i-smyg/

• KillBill

Dagens Industri ifrågasätter misstroendeförklaring mot Ygeman och Hultqvist:

http://www.di.se/opinion/tobias-wikstrom-misstroendet-ar-riktat-mot-hela-regeringen/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-26 14:20:33 följande:
    Haha, lite skdeglädje måste jag erkänna att jag känner. Du har de senaste dagarna varit envis som en åsna i dessa frågor - och nu detta!

Hade jag rätt eller hade jag rätt?
    Jepp, det ser ut som att du hade rätt - att C och L är beredda att samarbeta med SD, annars har de gjort en usel konsekvensanalys.

De lär ju vara mycket medvetna om att S inte skulle kunna offra mer än två ministrar.

Men som moderaternas förre försvarsminister sa: De blev väl för upphetsade.

Lite synd tycker jag att det är såtillvida att den svenska modellen har byggt på samförstånd men å andra sidan kommer politiken att bli mer spännande nu.

Jag hoppas själv på att vi ska få ett nytt borgerligt socialliberalt parti som bestämt tar avstånd från alla tendenser att smeta ner sig i den brunblå sörjan. Det skulle kunna vara en början till en möjlighet till samförstånd. Men fram till 2018 får vi nog vara beredda på att Kinberg Batra tar över med Åkesson som informell styrman.

Ja herregud sådana gökar. Nej, jag trodde faktiskt inte att C och L medvetet skulle försätta sig i den situation de nu hamnat iSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Borgaren skrev 2017-07-26 15:25:03 följande:
    Den här krönika skriven för 3 dar sen innan det läge vi har idag är synnerligen intressant och avklädande.

nyheteridag.se/janouch-har-stefan-lofven-reda.../
    Självklart.

Löfven var snabb och hård i sin kritik av en enskild medborgare och författarinna för en intervju hon gav i en utländsk web-TV-kanal ...

... men han har inte haft bråttom att kommentera de ministrar som i ett års tid har undanhållit den största säkerhetsläckan någonsin i Sverige för honom och han har fortfarande fullt förtroende för dessa ministrar.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?