• Borgaren

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2017-07-26 13:09:18 följande:

Han vet väl lika mycket som alla andra? Det är skönt att se att det finns moderaterna som ser att det politiska spelet har gått för långt.

Uppenbarligen vet du och Oldenberg MINDRE än " alla andra".

Försvarsminsitern hade information, han delade inte med sig till vare riksdan statsminsitern eller ansvarig minister, ett totalt haveri,
    och du och Oldenberg ser ut som 2 fågelholkar...

Oldenberg är väl inte ens riksdagsledamot längre`?
  • Borgaren
    Flash Gordon skrev 2017-07-26 13:11:11 följande:
    Eller så avgår han utan att utlösa nyval.

Det gjorde Ingvar Carlsson en gång i tiden.

Sedan återkom han efter några dagar med en ny regering, förvillande lik den som just avgått.

Det vore ju en ironi om Löfven bildar ny regering utan MP, varpå MP intar rollen som regeringens argaste kritiker (brunkål, Bromma Flygplats, Förbifarten mm) och på så sätt räddar sig kvar i Riksdagen.
    Jag tvivlar på att han avgår, förutom de uppenbara karaktärsbristerna och den uppenbara obildningen, är Löfven  envis.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-07-26 13:05:40 följande:
    Jonas Sjöstedt överväger att KU-anmäla alliansregeringen för deras del i IT-skandalen på Transportstyrelsen: 

www.svt.se/nyheter/inrikes/sjostedt-v-vi-over...
    Haha.

Och allt detta för att Kinberg Batra råkade sätta sig i Åkessons knä och fann upplevelsen behaglig innan hon förstod att förhållandet innebar väljarflykt.

Eller som Odenberg säger : Att man svepts med i upphetsningen.

Skämt åsido. Blockpolitiken lär ju vara mer cementerad nu än någonsin tidigare. En eventuell alliansregering kommer nog att få finna sig i att behöva hålla Åkesson på gott humör.

Men samtidigt finns det ju mängder av borgerliga väljare som känner avsmak inför tanken på SD som en del av alliansen.

Spännande ska det bli hursomhelst.

Personligen tycker jag att man hade kunnat hålla tassarna borta från försvarsministern mot bakgrund av det säkerhetspolitiska läget, men när Kinberg Batra och Åkesson hetsar upp sig är det svårt att hejda dem.

Ett underbetyg till Annie Lööf och Jan Björklund.

En nåd att stilla bedja om vore att Birgitta Ohlsson bildar ett nytt socialliberalt parti. Det skulle kunna bli en svensk variant på Macroneffekten.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Borgaren

Underbetyg till Björklund???

Inte ett ord om hur inkompetent er regering är men du ger underbetyg till de som klär av dom nollorna.

Ok.

• Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-26 13:30:22 följande:
    En nåd att stilla bedja om vore att Birgitta Ohlsson bildar ett nytt socialliberalt parti. Det skulle kunna bli en svensk variant på Macroneffekten.
    Ett parti som jag med glädje skulle stödja.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-07-26 13:34:30 följande:
    Jag med.

Skulle hon ställa upp för ett nytt parti så skulle hon locka röster från samtliga poliska partiers väljare utom V, KD och SD och kanske M också. De som hade lockats har redan dragit till C och kanske i viss mån till L.
  • FDFMGA
    Borgaren skrev 2017-07-26 13:32:47 följande:
    Underbetyg till Björklund???

Inte ett ord om hur inkompetent er regering är men du ger underbetyg till de som klär av dom nollorna.

Ok.
    Jepp. Björklund hade inget egentligt skäl till att hjälpa Kinberg Batra, tvärtom snarare.

Vilket han säkert kommer att bli varse så småningomSkrattande
  • Borgaren
    Abegayle70 skrev 2017-07-26 13:34:30 följande:
    Du och 2% andra....

Ett nytt FI är inte vad Sverige behöver, och vi får det inte heller, BO lär vara maktkåt men hon är väl inte helt blåst.
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-07-26 13:13:07 följande:
    Jag tvivlar på att han avgår, förutom de uppenbara karaktärsbristerna och den uppenbara obildningen, är Löfven  envis.
    Jag hoppas på extraval! Jag tror att väljarna kommer att straffa Alliansen för att den driver ett politiskt spel där det nu var viktigare att förekomma SDs  misstroendeförklaring än att invänta konstitutionsutskottets granskning. Jag tror inte att väljarna ser positivt på politiker som prioriterar politiskt spel som riskerar att skicka Sverige in i ett politiskt kaos framför en ordnad politisk process.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-26 13:45:17 följande:
    Jag hoppas på extraval! Jag tror att väljarna kommer att straffa Alliansen för att den driver ett politiskt spel där det nu var viktigare att förekomma SDs  misstroendeförklaring än att invänta konstitutionsutskottets granskning. Jag tror inte att väljarna ser positivt på politiker som prioriterar politiskt spel som riskerar att skicka Sverige in i ett politiskt kaos framför en ordnad politisk process.

Hoppas du på extraval?? jag småler, i flera år har du hoppats på att denna sopregering skulle sitta kvar, nu är ditt hopp ett extraval??

Förhoppningarna på vänsterkanten är under grundvattensnivån, Sverige går åt skogen om vänstern ska styra mer.

Att ställa ansvariga ministrar till svars är inte politiskt kaos, tror du vi bor i en diktatur som Nordkorea eller?  Väx upp, andas in demokrati.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?