• Borgaren

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2017-07-26 16:40:31 följande:
    Jag ser framför mig hur Batra på varje möte pikar centerpartisten Lööf med: "Kom ihåg: stockholmare är smartare än lantisar"
    lol

Ja Lööf är nog den alliansföreträdare som är mest överskattad, hon är det för att hon är vänsterns och därmed medias favorit bland de borgerliga och får utstå väldigt lite kritik för sin oftast monumentala dumhet och okunnighet.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-26 17:02:56 följande:
    Och varför i hela friden skulle S inte stötta Alliansen i fråga om migration?
    Jag tror inte att S är så där vidare värst lockade av Lööfs och Björklunds tankar om blocköverskridande samarbete i en nybildad regering om Löfven avgår.

Men osvuret är bäst. Alliansens oansvariga agerande behöver ju inte innebära att S reagerar som jag vill och synar bluffen.. Det kan mycket väl vara så att S kommer fram till att det är bäst för Sverige att Löfven reagerar som en statsman - avgår men öppnar för ett blocköverskridande samarbete.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA

Hm, jag tycker det verkar som Kinberg Batra dragit en vals för Lööf och Björklund.

Men dett ska ju ses mot bakgrund av att Kinberg Batra kämpar för sin överlevnad som partiledare.

https://www.svd.se/c-kalla-till-svd-inte-var-avsikt-att-skapa-regeringskris

• kottelin

Personligen hade jag gärna suttit i Jimmie Åkessons knä. Tungan ute

Ja, typ så...
  • Borgaren

Det har utannonserats en presskonferens imorron kl 10.

Det är förmodligen första och enda gången , och den sista?
    som folk med intresse väntar på vad Löfven ska säga.:))

• KillBill
    FDFMGA skrev 2017-07-26 18:03:10 följande:

Hm, jag tycker det verkar som Kinberg Batra dragit en vals för Lööf och Björklund.

Men dett ska ju ses mot bakgrund av att Kinberg Batra kämpar för sin överlevnad som partiledare.

Snacka om att Björklund och Lööf är naiva om se inte förstår att det leder till regeringskris när man riktar misstroendeförklaring mot tre ministrar..
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-07-26 18:03:10 följande:

Centerpartiet ser alltså ingen möjlighet att nu bilda en alliansregering eftersom en sådan regering skulle bli allt för beroende av SD..
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-26 19:42:36 följande:
    Snacka om att Björklund och Lööf är naiva om se inte förstår att det leder till regeringskris när man riktar misstroendeförklaring mot tre ministrar..
    Var har du inbillat dig att Lööf och Björklund inte vet vad de gör??
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-07-26 19:50:15 följande:
    Centerpartiet ser alltså ingen möjlighet att nu bilda en alliansregering eftersom en sådan regering skulle bli allt för beroende av SD..
    Bra ifall C nu tvingas visa vad deras otydliga inställning i regeringsfrågan faktiskt innebär så här ett år innan valet.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-26 17:44:01 följande:
    Jag tror inte att S är så där vidare värst lockade av Lööfs och Björklunds tankar om blocköverskridande samarbete i en nybildad regering om Löfven avgår.

Men osvuret är bäst. Alliansens oansvariga agerande behöver ju inte innebära att S reagerar som jag vill och synar bluffen.. Det kan mycket väl vara så att S kommer fram till att det är bäst för Sverige att Löfven reagerar som en statsman - avgår men öppnar för ett blocköverskridande samarbete.
    Så du menar att S kommer rösta med SD bara för att jävlas? Verkar ju moget.

Varför är det oansvargt att misstro inkompetenta ministrar som riskerar rikets säkerhet?

Ett av felen är ju att vänstern regerar trots att högern har majoritet. Med eller utan skrik.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?