• Tom Araya

Har du förtroende för regeringen?

Bejje skrev 2017-09-21 09:14:04 följande:
    Håller med, speciellt när det gäller flerbarnstillägg. Jag tycker inte folk ska föda barn till höger och vänster och sedan "få betalt" för det.

Att man får ett oväntat barn kan hända och jag förstår de som är emot abort, att alla inte känner sig bekväma med det. Däremot så är det ingen olyckshändelse om man får 3-4-5-6 barn. Då har man valt det själv och jag är av uppfattningen att har man inte råd att ha flera barn så ska man inte skaffa det. 

Det är inte upp till skattebetalarna att betala för att folk skaffar många barn. Det ska familjerna själva ha råd att betala.

Alltså jag är inte emot att folk föder många barn, men jag är emot att de gör det fast de på egen hand inte har råd med det.
    Staten stödjer barnafödande eftersom befolkningen demografiskt sett producerar för få barn genomsnittligt. Det måste till en viss mängd som i framtiden jobbar, utfyller behovet av arbetskraft, betalar skatt och upprätthåller den ekonomiska utvecklingen.

Tyvärr är det inte alltid de bästa generna går vidare genom detta.

• Abegayle70

Borde egentligen inte bry mig längre men kan inte låta bli.

Läste på nätet att Margot Wallström skulle få något FN pris för feministisk utrikespolitik och stärka kvinnors rättigheter, var det schalövningarna och diktaturkramandet av Iran som blev uppmärksammat? Nu har hon detta pris och medlaj från palestinska terrorister. Bara ett fredspris som fattas.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Rindikh
    anaxo skrev 2017-09-21 12:48:03 följande:

Det låter som du inte vill investera i vår utveckling och då behöver vi bli fler eller vem ska ta hand om dig och vem ska betala vår gemensamma välfärd?

Varför skulle man inte vara villig att investera i vår framtid?

Ska för övrigt bli intressant att se vad som händer med maxtaxan på dagis nu till årsskiftet i den här sossestyrda kommunen jag bor i!
  • Anton Chigurh
    Abegayle70 skrev 2017-09-21 20:49:02 följande:

Borde egentligen inte bry mig längre men kan inte låta bli.

Läste på nätet att Margot Wallström skulle få något FN pris för feministisk utrikespolitik och stärka kvinnors rättigheter, var det schalövningarna och diktaturkramandet av Iran som blev uppmärksammat? Nu har hon detta pris och medlaj från palestinska terrorister. Bara ett fredspris som fattas.

Fru Wallström ligger nog fan bra till för Alfred's fredspris. Ingen tvekan därom.

Jag menar, finns det NÅGON annan varelse som "hafva gjort menskligheten större nytta" än vad FRU wALLSTRÖM de fakto hafver gjort....!!!

Nä, Abegayle, det gör det inte. En utrikesminister som nästan har lyckats lösa mellanösternkonflikten, helt på egen hand(nästan....!)genom att visa upp en osedvanligt opartisk profil, en sådan duktig minister måste ju belönas.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Vad är det som gör att sverigehatarna inte tål att vissa svenskar beundras utomlands?
    "Sveriges utrikesminister Margot Wallström hyllas i dag i en lång artikel i New York Times. Hon nämns i samma mening som FN-chefen António Guterres och Kanadas premiärminister Justin Trudeau"

http://www.dn.se/nyheter/varlden/wallstrom-hyllas-i-new-york-times/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-09-23 09:34:20 följande:

Vad är det som gör att sverigehatarna inte tål att vissa svenskar beundras utomlands?

"Sveriges utrikesminister Margot Wallström hyllas i dag i en lång artikel i New York Times. Hon nämns i samma mening som FN-chefen António Guterres och Kanadas premiärminister Justin Trudeau"

http://www.dn.se/nyheter/varlden/wallstrom-hyllas-i-new-york-times/

Är jag plötsligt sverigehatare för att jag har synpunkter på Sveriges antisemitiska utrikesminister. ?
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-09-23 09:50:53 följande:
    Är jag plötsligt sverigehatare för att jag har synpunkter på Sveriges antisemitiska utrikesminister. ?

Jag har inte kallat dig sverigehatare. Jag tycker däremot att det är lågt av dig att påstå att Sveriges utrikesminister är antisemit.  

Det är en paradox att de som säger sig värna Sverige så ofta är hatiska mot svenska värderingar och attityder samt mot svenskar som röner positiv uppmärksamhet utomlands, tycker du inte det?

• KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-09-23 09:50:53 följande:

Jag har inte kallat dig sverigehatare. Jag tycker däremot att det är lågt av dig att påstå att Sveriges utrikesminister är antisemit.  

Det är en paradox att de som säger sig värna Sverige så ofta är hatiska mot svenska värderingar och attityder samt mot svenskar som röner positiv uppmärksamhet utomlands, tycker du inte det?

• Abegayle70
    KillBill skrev 2017-09-23 10:10:17 följande:

Hon hamnade på Simon Wiesentthalcentrets lista över antisemiter. Hon silar mygg och sväljer kameler i sitt hyckalnde om mänskliga rättigheter.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?