• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Abegayle70 skrev 2017-09-23 10:35:03 följande:
    Hon hamnade på Simon Wiesentthalcentrets lista över antisemiter. Hon silar mygg och sväljer kameler i sitt hyckalnde om mänskliga rättigheter.
    Jag trodde det bara var bland vissa muslimer judehat var synonymt med israelhat.

Bra ändå att  Wiesentthalcentret skiljer mellan antisemitism och antiisraeliska uttalanden.

Det gör inte du och förmodligen inte Hamas heller.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-09-23 09:34:20 följande:
    Vad är det som gör att sverigehatarna inte tål att vissa svenskar beundras utomlands? "Sveriges utrikesminister Margot Wallström hyllas i dag i en lång artikel i New York Times. Hon nämns i samma mening som FN-chefen António Guterres och Kanadas premiärminister Justin Trudeau"

www.dn.se/nyheter/varlden/wallstrom-hyllas-i-.../
    Hon har väl fortfarande kvar sin humanism, och sådant tål inte sverigehatarna.

Tänker man på Trumps uttalande om att totalförstöra Nordkorea så är det rätt unikt i sin barbari. Hur många nordkoreaner finns det,, kanske 20-30 miljoner.

Det skulle placera Trump högt upp på listan över historiens värsta massmördare.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-09-23 10:35:03 följande:
    Hon hamnade på Simon Wiesentthalcentrets lista över antisemiter. Hon silar mygg och sväljer kameler i sitt hyckalnde om mänskliga rättigheter.

När det gäller Sveriges utrikesminister så hamnade hon på listan för att hon krävde att misstänkt utomrättsligt dödande i Israel skulle utredas. Anser du att en sådan begäran är grund för att bli kallad antisemit?

Överst på samma lista hittades förövrigt USAs förra president Barack Obama och Förenta Nationerna. Anser du att FN och Barack Obama är antisemiter?

Jag anser att Simon Wiesenthal centret har blandat ihop kritik med rasism/hat mot judar och jag är rädd för att sådant kan leda till en devalvering av betydelsen av ordet antisemit vilket kan leda till att ordet mister sin mening.

För övrigt så har jag noterat att efter Margot Wallströms uttalande så har en israelisk soldat blivit dömd till dråp efter utomrättsligt dödande och det är ju bra. Margot Wallström har också fått stöd av Ilan Cohen som representerar Judar för Israelisk-Palestinsk Fred.  Man kan fråga sig om även Ilan Cohen riskerar att hamna på Simon Wiesenthal centrets lista över antisemiter..

http://www.gp.se/nyheter/debatt/wallstr%C3%B6m-har-r%C3%A4tt-utred-israels-svar-p%C3%A5-knivattacker-1.19683

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-09-23 10:43:53 följande:

Jag trodde det bara var bland vissa muslimer judehat var synonymt med israelhat.

Bra ändå att  Wiesentthalcentret skiljer mellan antisemitism och antiisraeliska uttalanden.

Det gör inte du och förmodligen inte Hamas heller.

Följer man hennes ageranden och uttalenden så ser man ett tydligt mönster av israelhat från wallström.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Bejje skrev 2017-09-21 09:08:26 följande:
    Var inte så säker. Vi vet ju också av erfarenhet att det finns en myndighet som inte behöver följa budget. Skulle det komma en enorm våg av migranter igen som 2015 och migrationsverket säger att de behöver 10 miljarder extra så får dom så klart det. Behöver dom 20 miljarder extra så får dom det också. 

Konstigt det där att de inte behöver följa budget. Men som med allt annat så kan ju inte pengar trollas fram, så skulle det bli så, så måste man ju ta pengar någonstans ifrån.

Jag tror inte du behöver oroa dig för enorma vågor av migranter som kommer att nå Sverige, inte för att antalet människor som flyr kommer att minska utan för att Sverige har anpassat sitt förhållningssätt till migration till EU och det kommer inte att ändras, åtminstone inte förrän klimatförändringarna blir så allvarliga att stora delar av planeten inte längre erbjuder förutsättningar för mänsklig civilisation.

Men det slipper nog du och jag uppleva, samtidigt som detta är det arv vi ger våra barn och deras barn.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-09-23 11:10:07 följande:
    Följer man hennes ageranden och uttalenden så ser man ett tydligt mönster av israelhat från wallström.
    Eller kritik mot Israel.

Jag tycker till skillnad från Israels premiärminister att Trumps hot om att döda 30 miljoner människor var det modigaste jag någonsin hört.

Men till skillnad från Trump skulle jag inte vilja döma ett helt folk för att folket har en barbar till ledare, och detta oavsett om barbaren kallas Trump,  Netanyahu eller Kim Jong-un.

Men det kan säkert vara så att socialdemokratin har haft en tendens att blunda för fanatismen bland palestinier - vi har väl alla en tendens att vilja se världen i svart och vitt, ont eller gott.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2017-09-23 11:24:29 följande:
    Eller kritik mot Israel.

Jag tycker till skillnad från Israels premiärminister att Trumps hot om att döda 30 miljoner människor var det modigaste jag någonsin hört.

Men till skillnad från Trump skulle jag inte vilja döma ett helt folk för att folket har en barbar till ledare, och detta oavsett om barbaren kallas Trump,  Netanyahu eller Kim Jong-un.

Men det kan säkert vara så att socialdemokratin har haft en tendens att blunda för fanatismen bland palestinier - vi har väl alla en tendens att vilja se världen i svart och vitt, ont eller gott.
    Eller kritik mot Israel.

Jag tycker till skillnad från Israels premiärminister INTE att Trumps hot om att döda 30 miljoner människor var det modigaste jag någonsin hört.

• Abegayle70
    KillBill skrev 2017-09-23 11:08:34 följande:

När det gäller Sveriges utrikesminister så hamnade hon på listan för att hon krävde att misstänkt utomrättsligt dödande i Israel skulle utredas. Anser du att en sådan begäran är grund för att bli kallad antisemit?

Överst på samma lista hittades förövrigt USAs förra president Barack Obama och Förenta Nationerna. Anser du att FN och Barack Obama är antisemiter?

Jag anser att Simon Wiesenthal centret har blandat ihop kritik med rasism/hat mot judar och jag är rädd för att sådant kan leda till en devalvering av betydelsen av ordet antisemit vilket kan leda till att ordet mister sin mening.

För övrigt så har jag noterat att efter Margot Wallströms uttalande så har en israelisk soldat blivit dömd till dråp efter utomrättsligt dödande och det är ju bra. Margot Wallström har också fått stöd av Ilan Cohen som representerar Judar för Israelisk-Palestinsk Fred.  Man kan fråga sig om även Ilan Cohen riskerar att hamna på Simon Wiesenthal centrets lista över antisemiter..

www.gp.se/nyheter/debatt/wallstr%C3%B6m-har-r%C3%A4tt-utred-israels-svar-p%C3%A5-knivattacker-1.19683

Det är inte bara på grund av det uttalandet. Gör dig inte löjlig nu.

Stå och posera med terroristledaren som finansierade Münchenmassakern 1972 och ta emot en medalj, är det något som kan ha spelat in?

FN särbehandlar Israel negativt. Skurkstater går fria från kritik medan Israel ständigt demonisteras.

Barack Obamas utnämning har jag inte studerat närmare, jag är svensk, inte amerikan...

Ja det är vad du tycker, noterat.

Ja det är bra, det visar att Israel är en rättsstat, till skillnad från de skurkstater som Wallström fjäskar för.

Jag vill inte på något sätt bli förknippad med den organisationen som styrs av Dror Feiler och Henry Ascher, två kommunister som stödjer terrorism.

• Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-09-23 11:25:39 följande:
    Eller kritik mot Israel.

Jag tycker till skillnad från Israels premiärminister INTE att Trumps hot om att döda 30 miljoner människor var det modigaste jag någonsin hört.

Trumps uttalande lät lite som vad de kristna socialdemokraterna skrev i början på 70-talet.

"Palestinierna önskar utplåna Israel som stat, vill helt krossa Israel. Detta är helt  riktigt ? och det är en målsättning vi bör stödja."

Mina föräldrar var övertygade socialdemokrater fram till 70-talet, då Olof Palme förstörde de goda relationer som rått mellan Israeliska Arbetarpartiet och S.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-09-23 21:09:48 följande:
    Trumps uttalande lät lite som vad de kristna socialdemokraterna skrev i början på 70-talet.

"Palestinierna önskar utplåna Israel som stat, vill helt krossa Israel. Detta är helt  riktigt och det är en målsättning vi bör stödja."

Mina föräldrar var övertygade socialdemokrater fram till 70-talet, då Olof Palme förstörde de goda relationer som rått mellan Israeliska Arbetarpartiet och S.
    Den som är utan skuld kastar första stenen.

Nej, jag tror att det även inom socialdemokratin har varit vanligt att man romantiserar "befrielserörelser", en gissning iofs, jag har aldrig varit direkt politiskt aktiv inom S, men jag har mött personer lite längre vänsterut som på snorungevis romantiserat "kampen mot förtryckarna" utan att reflektera över vad dem de stöder egentligen står för.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?