Har du förtroende för regeringen?
Ja är det inte underligt att i de landsting som styrs av Alliansen + SD har kostnaderna ökat med mer än 50% med sämre vård?
Ja är det inte underligt att i de landsting som styrs av Alliansen + SD har kostnaderna ökat med mer än 50% med sämre vård?
Regeringens floskler, teori och praktik:
twitter.com/shekarabi/status/913429979869872128
Friskoleföretag i Sverige köper skolor runt om i världen - för svenska skattepengar. Pengarna används bland annat till skolor i Saudiarabien, skriver Lärarnas tidning.
- Jag tycker det här är skamligt, säger civilminister Ardalan Shekarabi (S).
I kommentarerna påminns dock Shekarabi om följande:
www.chamber.se/nyheter/svensk-saudiskt-affarsrad-upprattat.htm
Svensk-saudiskt affärsråd upprättat
En affärsdelegation ledd av Handelskammarens vd Maria Rankka och Oscar Stenström, statssekreterare hos närings- och innovationsminister Mikael Damberg, besökte Saudiarabien den 6 oktober. Besöket syftade till att diskutera frågor kring humankapital och inviga ett svenskt-saudiskt affärsråd tillsammans med Saudiarabiens nationella handelskammare.
Delegationen bestod av ca 25 näringslivsrepresentanter, däribland... Peje Emilsson (Kunskapsskolan).
Regeringens floskler, teori och praktik:
https://twitter.com/shekarabi/status/913429979869872128
Friskoleföretag i Sverige köper skolor runt om i världen - för svenska skattepengar. Pengarna används bland annat till skolor i Saudiarabien, skriver Lärarnas tidning.
- Jag tycker det här är skamligt, säger civilminister Ardalan Shekarabi (S).
I kommentarerna påminns dock Shekarabi om följande:
https://www.chamber.se/nyheter/svensk-saudiskt-affarsrad-upprattat.htm
Svensk-saudiskt affärsråd upprättat
En affärsdelegation ledd av Handelskammarens vd Maria Rankka och Oscar Stenström, statssekreterare hos närings- och innovationsminister Mikael Damberg, besökte Saudiarabien den 6 oktober. Besöket syftade till att diskutera frågor kring humankapital och inviga ett svenskt-saudiskt affärsråd tillsammans med Saudiarabiens nationella handelskammare.
Delegationen bestod av ca 25 näringslivsrepresentanter, däribland... Peje Emilsson (Kunskapsskolan).
En annan sak... om man går till vårdcentralen och får säg tiden 13:30. Då är det ingen idé att vara där 13:30, för minimum försening är 10min, men ofta mer.
Man kan tycka att den som bokar in tider borde känna till förseningarna och inte ge tider som de inte kan hålla, men de fortsätter tydligen med det.
Det sjuka är att om de mot förmodan skulle vara i tid vilket nästan aldrig händer och jag har räknat med minst 10min försening så vill de ta ut en avgift eller bara blir sura för att man är sen, när dom själva nästan alltid är sena utan att ge mig ersättning,
En annan sak... om man går till vårdcentralen och får säg tiden 13:30. Då är det ingen idé att vara där 13:30, för minimum försening är 10min, men ofta mer.
Man kan tycka att den som bokar in tider borde känna till förseningarna och inte ge tider som de inte kan hålla, men de fortsätter tydligen med det.
Det sjuka är att om de mot förmodan skulle vara i tid vilket nästan aldrig händer och jag har räknat med minst 10min försening så vill de ta ut en avgift eller bara blir sura för att man är sen, när dom själva nästan alltid är sena utan att ge mig ersättning,
Nja, det var inte en egen tolkning utan det är vad som framgår av artikeln om du läser den.
Inte alls. Du har bara inte förstått vad det är forskarna säger.
Nja, att ta 32 olika sjukdomstillstånd och jämföra livslängden för dem som har fått dessa i ett mycket stort antal länder är ett suveränt sätt att med kvantitativa metoder få fram ett mått på sjukvårdens kvalitet. Enligt forskningsrapporten har Sverige den fjärde bästa sjukvården i världen och två av de länder som ligger före har för vana att skicka många patienter utomlanfs för behandling, så man skulle kunna påstå att Schweiz och Sverige har världens bästa allmänna sjukvård.
Naturligtvis finns det länder där vissa priviligierade grupper kan erbjudas en bättre sjukvård, men här handlar det om sjukvård som omfattar alla.
Läs gärna artikeln en gång till och fundera över vad det är man mäter och varför forkarna menar att det är såhär man ska mäta sjukvårdens kvalitet.