-
Ministerstyre är förbjudet enligt svensk lag så en regering är förhindrad att beordra en myndighet att göra det du ör rädd för.K Markatta skrev 2018-02-22 21:28:15 följande:En framtida regering skulle kunna beordra ansvarig myndighet att dra in / inte förnya utgivningsbeviset för exempelvis Ledarsidorna med hänvisning till de luddiga formuleringar man nu vill föra in i grundlagen.
-
F.ö är det rimligt krav att exempelvis ledarsidorna ska ha ett utgivningsbevis och en ansvarig utgivare om de vill publicera personuppgifter. Det har SD siter som Nyheter Idag och Samhällsnytt.
-
Regeringen kan ge allmänna instruktioner till myndigheten. Sedan blir det myndigheten som i enlighet med instruktionerna på egen hand fattar beslutet att exempelvis Ledarsidorna inte ska omfattas av grundlagsskyddet.KillBill skrev 2018-02-23 07:06:03 följandeMinisterstyre är förbjudet enligt svensk lag så en regering är förhindrad att beordra en myndighet att göra det du ör rädd för.
-
Anser du att det är sannolikt att en framtida regering i Sverige kommer agera mot enskilda medier?K Markatta skrev 2018-02-23 23:45:36 följande:
Regeringen kan ge allmänna instruktioner till myndigheten. Sedan blir det myndigheten som i enlighet med instruktionerna på egen hand fattar beslutet att exempelvis Ledarsidorna inte ska omfattas av grundlagsskyddet.
Är det inte ett större problem att Ledsrsidorna saknar utgivningsbevis och ansvarig utgivare och att upphovsmannen bakom Ledarsidorna, Johan Westerholm en längre tid ljugit om att Ledarsidorna har utgivningsbevisboch ansvarig utgivare? -
Sannolikheten kan jag inte bedöma men det sker förhoppningsvis inte. Ett sätt att säkerställa att så inte sker är att låta bli att vattna ur grundlagsskyddet.KillBill skrev 2018-02-24 00:39:03 följande:Anser du att det är sannolikt att en framtida regering i Sverige kommer agera mot enskilda medier?KillBill skrev 2018-02-24 00:39:03 följande:Är det inte ett större problem att Ledsrsidorna saknar utgivningsbevis och ansvarig utgivare och att upphovsmannen bakom Ledarsidorna, Johan Westerholm en längre tid ljugit om att Ledarsidorna har utgivningsbevisboch ansvarig utgivare?
Den artikel jag hittar i ämnet är följande:
https://www.medievarlden.se/2017/03/ledarsidorna-se-saknar-ansvarig-utgivare/
Där står att denne sosse tidigare missat att ansöka om utgivningsbevis men att det nu är åtgärdat.
Om det stämmer eller om det är så att denne sosse gör som sossar gör mest och som du påstår, alltså ljuger, låter jag vara osagt. -
Ledarsidorna där framförallt Johan Westerholm och moderaten Ann Heberlein är skribenter betraktas som främlingskritisk och verkar mest ha läsare som befinner sig på högerkanten av den politiska skalan. Jag tror att du är ganska ensam om att betrakta Johan Westerholm som socialdemokrat (vad han själv kallar sig är en annan sak).K Markatta skrev 2018-02-24 01:01:11 följande:
Sannolikheten kan jag inte bedöma men det sker förhoppningsvis inte. Ett sätt att säkerställa att så inte sker är att låta bli att vattna ur grundlagsskyddet.Den artikel jag hittar i ämnet är följande:
Där står att denne sosse tidigare missat att ansöka om utgivningsbevis men att det nu är åtgärdat.
Om det stämmer eller om det är så att denne sosse gör som sossar gör mest och som du påstår, alltså ljuger, låter jag vara osagt.
-
Har jag förtroende för regeringen? Nej, de där clownerna talar inte för mig. br
Dessutom blev Sverige uteslutet ur en topp-EU-middag nyligen.
https://www.europaportalen.se/2018/02/sverige-uteslots-fran-eu-middag -
Har du aldrig funderat på varför moderaten Ann Heberlein har lierat sig med Johan Westerholm om han nu är socialdemokrat? Alla som lägger ihop ett plus ett inser ju att Johan W. inte är socialdemokrat.K Markatta skrev 2018-02-24 01:01:11 följande:
Sannolikheten kan jag inte bedöma men det sker förhoppningsvis inte. Ett sätt att säkerställa att så inte sker är att låta bli att vattna ur grundlagsskyddet.Den artikel jag hittar i ämnet är följande:
Om det stämmer eller om det är så att denne sosse gör som sossar gör mest och som du påstår, alltså ljuger, låter jag vara osagt.
-
Du vill försöka påskina att Westerholms egna åsikter pekar ut vilket parti han har eller inte har sin hemvist i. Så om han röstar på s eller kanske t.o.m. även medlem, så är han ändå inte sosse enligt ditt sett att se det?KillBill skrev 2018-02-24 01:40:05 följande:Har du aldrig funderat på varför moderaten Ann Heberlein har lierat sig med Johan Westerholm om han nu är socialdemokrat? Alla som lägger ihop ett plus ett inser ju att Johan W. inte är socialdemokrat.
Vad utesluter att en person med Westerlunds åsikter kan ses som sosse eller att han röstar på s? -
Han har i en del inlägg förklarat varför han är sosse och han riktar regelbundet kritik mot M och övrig borgerlighet.KillBill skrev 2018-02-24 01:35:01 följande:Ledarsidorna där framförallt Johan Westerholm och moderaten Ann Heberlein är skribenter betraktas som främlingskritisk och verkar mest ha läsare som befinner sig på högerkanten av den politiska skalan. Jag tror att du är ganska ensam om att betrakta Johan Westerholm som socialdemokrat (vad han själv kallar sig är en annan sak).
Din gissning om vilka som läser Ledarsidorna är inte särskilt intressant.