• Bobby Clarke

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2018-03-04 22:29:31 följande:

Det finns naturligtvis en historia bakom detta - ofta ser vi att det finns ett annat historiskt skede bakom terrorsismen

https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism#History

" After failed post-colonial attempts at state formation and the creation of Israel, a series of Marxist and anti-Western transformations and movements swept throughout the Arab and Islamic world. The growth of these nationalist and revolutionary movements, along with their views that terrorism could be effective in reaching their political goals, generated the first phase of modern international terrorism. In the late 1960s, Palestinian secular movements such as Al Fatah and the Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) began to target civilians outside the immediate arena of conflict. Following Israel's 1967 defeat of Arab forces, Palestinian leaders began to see that the Arab world was unable to militarily confront Israel. During the same time, lessons drawn from revolutionary movements in Latin America, North Africa, Southeast Asia as well as during the Jewish struggle against Britain in Palestine, saw the Palestinians turn away from classic guerrilla, a typically rural-based, warfare toward urban terrorism. The year 1979 was a turning point in international terrorism. Throughout the Arab world and the West, the Iranian Islamic revolution ignited fears of a wave of revolutionary Shia Islam. Meanwhile, the Soviet invasion of Afghanistan and the subsequent anti-Soviet mujahedeen war, lasting from 1979 to 1989, started the rise and expansion of terrorist groups.Since their beginning in 1994, the Pakistani-supported Taliban militia in Afghanistan has gained several characteristics traditionally associated with state-sponsors of terrorism, providing logistical support, travel documentation, and training facilities. Since 1989 the increasing willingness of religious extremists to strike targets outside immediate country or regional areas highlights the global nature of contemporary terrorism. The 1993 bombing of the World Trade Center, and the Sept. 11, 2001, attacks on the World Trade Center and Pentagon, are representative of this trend.[18]"

Tack för länken och det finns en historia bakom de allra flesta konflikter i världen.

Men för att återgå till min fråga om hur många konflikter det i dagsläget är med islamistisk närvaro, är 80% relevant?
  • Padirac
    Bobby Clarke skrev 2018-03-04 22:45:59 följande:
    Tack för länken och det finns en historia bakom de allra flesta konflikter i världen.

Men för att återgå till min fråga om hur många konflikter det i dagsläget är med islamistisk närvaro, är 80% relevant?
    Din fråga har jag inget svar på - just nu i alla fall. Mina inlägg var enbart i syfte att visa att det var b*llshit att säga att det fanns dussin kristna terrorister.  Jag tror att du håller med.

Rapporten som wikipedia refererar till säger att mer än hälften av alla terrorbrott inte kunde knytas till islamism.

Läser man vidare så ser man att det primärt inte är islam som motiverar terroristen, det är inte islam som gör terroristen islamistisk, det är andra faktorer som skapar islamistisk terrorism.

• FDFMGA

Apropå förtroende och regeringen, den kommande alltså-

Det kaske inte är så lyckat med ett samarbete mellan S och CTomte

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngBnpa/namndemannen-om-skandaldomen-jag-vill-inte-diskutera-malet

https://www.svd.se/en-hapnadsvackande-usel-dom--fylld-av-bisarra-fordomar

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2018-03-04 23:00:21 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngBnpa/namndeman...

www.svd.se/en-hapnadsvackande-usel-dom--fylld...
    Saudisk media rapporterar om domen:

https://ajel.sa/international/2078251

Översatt med google translate:

Konflikten mellan dem varade i åratal
    Svensk domstol hävdar fru eftersom hennes man är från en "respektabel" familj
    Söndag - 16 Jumada al-Akhbar 1439 - 04 mars 2018 - 01:02

Svensk domstol ansåg att rättegången väckts av hustru mot hennes make var Achtkth där han överföll dem, är detta påstående inte sant eftersom mannen tillhörde en respektabel familj och av god.

Domstolen såg avvisade en fordran hustru, där hon sade i sin dom: "Paret är bland annat" verkar tillhöra samma ursprung i familjen av en bra på reversibel (hustru)", så styrde tingsrätten i kommunen provinsen Stockholm Solna frikändes svarande i höger om ansvar för intrång På sin fru eftersom det inte finns några bevis för att bevisa sin skuld.

Hustrun hävdade att hennes man misshandlade henne att betala, till exempel mot ett säte eller slog henne och tog henne i håret, vilket förnekades av mannen i fall ut av domstolarna lång.

Webbplatsen "The Glocal" nyheten att den europeiska domen kom till förmån för män, eftersom domstolen fick höra motiverade kvinnor att rikta alla dessa anklagelser att utnyttja sin kärlek för henne att ta över hans lägenhet.
  • Bobby Clarke
    Padirac skrev 2018-03-04 22:58:38 följande:

Din fråga har jag inget svar på - just nu i alla fall. Mina inlägg var enbart i syfte att visa att det var b*llshit att säga att det fanns dussin kristna terrorister.  Jag tror att du håller med.

Rapporten som wikipedia refererar till säger att mer än hälften av alla terrorbrott inte kunde knytas till islamism.

Läser man vidare så ser man att det primärt inte är islam som motiverar terroristen, det är inte islam som gör terroristen islamistisk, det är andra faktorer som skapar islamistisk terrorism.

Jag skrev ett par dussin IRA och inte kristendomen i sig, vilket du försöker vinkla det till.

Jag bryr mig mindre om andra faktorer utan konstaterar bara att islamiskt terror och dess konflikter är ett enormt problem.

Frågan är inte om det kommer nya dåd i Europa utan frågan är var och när.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2018-03-04 23:00:21 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngBnpa/namndemannen-om-skandaldomen-jag-vill-inte-diskutera-malet

www.svd.se/en-hapnadsvackande-usel-dom--fylld-av-bisarra-fordomar

Häpnadsväckande. C verkar inte ha kontrollerat de nämndemän de utser. I media tar nu C avstånd från den ena av de centerpartistiska nämndemännen men det var ju två ju två centerpartistiska nämndemän som låg bakom den mycket fördomsfulla och rättsvidriga domen. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-03-05 07:06:11 följande:

Häpnadsväckande. C verkar inte ha kontrollerat de nämndemän de utser. I media tar nu C avstånd från den ena av de centerpartistiska nämndemännen men det var ju två ju två centerpartistiska nämndemän som låg bakom den mycket fördomsfulla och rättsvidriga domen. 
    Ja, det här med namnpublicering kan ju vara såväl kontroversiellt som onödigt, men det är märkligt att den andra nämndemannens namn inte nämns någonstans. Trots allt handlar det om politiskt tillsatta personer som har getts rätten att döma andra och den här personen står bakom en helt horribel dom.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-03-04 22:11:19 följande:
    Något att reflektera över

ligator.wordpress.com/2012/08/23/alla-terrorister-ar-muslimer-utom-de-94-som-inte-ar-muslimer/

"Om man tittar på en lista över alla terrordåd som begåtts i USA 1980-2005 ser man att extrema muslimska grupper står för 6% av alla terrordåd. Här nedan ser ni ett diagram över i vilka etniska gruppers, eller religiösa gruppers, namn terrordåd begåtts."
    Intressant, då börjar vi reflektera.

Extremvänstern och kommunisterna står för 29 % av terrordåden i USA medan extremhögern inte ens får en egen tårtbit. Judar och Islamister lyckas skrapa ihop 7% respektive 6% medan kristna blir utan en egen tårtbit. Om vi titta på etnisk terrorism så leder latinos klart med 42 % medan övriga etniska minoriteter får dela på smulorna.

Skall man tro på diagrammet, och det skall man väl eftersom det är postat på familjeliv, så är vita kristna högerextremister en grupp som inte är särskilt våldsbenägen. Åtminstone inte jämfört med andra grupper i det amerikanska samhället. Vi kan också konstatera att latinos har en så stor överrepresentation när det kommer till terrorbrott i USA att det förklarar den mur Trump vill bygga mot den latinamerikanska delen av den amerikanska kontinenten.

Sammantaget ger diagrammet en lite annan bild än den som brukar förmedlas genom media.
  • nattuw
    KillBill skrev 2018-03-04 22:27:07 följande:
    Det var kristna som var ansvariga för folkmordet i Rwanda där ca 800 000 fick sätta livet till.
    Det kan jag trumfa med att det var kristna som var ansvarig för både judeutrotningen och två världskrig.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?