• K Markatta

Har du förtroende för regeringen?

Anders Ygeman (S), som sparkades från regeringen efter avslöjandet om haveriet på Transportstyrelsen där mängder med känsliga uppgifter får antas ha läckt till främmande makt, tycker nu att han är som klippt och skuren för att bli minister igen:

http://omni.se/ygeman-oppnar-for-comeback-som-minister/a/m6yJmg

Ygeman lät ju som bekant under lång tid bli att informera statsministern om läckan på Transportstyrelsen och motiverade det med det löjliga påståendet "jamen, det fanns ju ingen lämplig lokal där vi kunde träffas och diskutera det".

Nu måste Stefan Löfven verkligen ta Ygeman i örat och markera att en sådan oansvarig person inte under några omständigheter ska komma ens i närheten av någon regering.

• FDFMGA
    K Markatta skrev 2018-03-19 13:23:11 följande:
    Anders Ygeman (S), som sparkades från regeringen efter avslöjandet om haveriet på Transportstyrelsen där mängder med känsliga uppgifter får antas ha läckt till främmande makt, tycker nu att han är som klippt och skuren för att bli minister igen:

omni.se/ygeman-oppnar-for-comeback-som-minist...

Ygeman lät ju som bekant under lång tid bli att informera statsministern om läckan på Transportstyrelsen och motiverade det med det löjliga påståendet "jamen, det fanns ju ingen lämplig lokal där vi kunde träffas och diskutera det".

Nu måste Stefan Löfven verkligen ta Ygeman i örat och markera att en sådan oansvarig person inte under några omständigheter ska komma ens i närheten av någon regering.
    Mm, begriper inte att man inte försöker värva Hanif Bali i stället. Han skulle ju kunna bli såväl försvars- som demokratiminister. Och till skillnad från M så skulle S kunna tillåta honom att twittra.

Tänk bara vilken besparing det skulle innebära för försvaret, plötsligt får Sverige inte enbart  tillgång till förstklassig rysk signalspaning utan också en vänskapligt sinnad stormakt på andra sidan ÖstersjönSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • HelaGotland
    FDFMGA skrev 2018-03-19 15:15:07 följande:
    Mm, begriper inte att man inte försöker värva Hanif Bali i stället. Han skulle ju kunna bli såväl försvars- som demokratiminister. Och till skillnad från M så skulle S kunna tillåta honom att twittra. Tänk bara vilken besparing det skulle innebära för försvaret, plötsligt får Sverige inte enbart  tillgång till förstklassig rysk signalspaning utan också en vänskapligt sinnad stormakt på andra sidan Östersjön

Åh nejjjj, säg inte att du tror på ryss-storyn?
  • FDFMGA
    HelaGotland skrev 2018-03-19 18:54:03 följande:

Åh nejjjj, säg inte att du tror på ryss-storyn? smile2.gif
    Nja, jag tror väl egentligen inte att Hanif Bali är en ryssvän, han var väl bara för självgod och för korkad för att förstå vad det var han gjorde. Det är ju nästan synd om kraken, twitterförbud, sparkad från partistyrelsen och en offentlig avbön.

Men Chang Frick däremot har ju nära kontakter med Ryssland.

Själv fick jag mig ett mycket gott skratt när Bali hoppade i galen tunna - skittunnan.

Tur att man är lättroadGlad
  • Harry H
    Padirac skrev 2018-03-18 23:34:12 följande:
    Det finns mycket att läsa på BRÅ's sida - det är klart att dödsfall i samband med kriminella konflikter ökat och att dessa konflikter löses med grovt våld som flyttat ut publika miljöer.

Det vanligaste brotten som resulterar i dödsfall har tidigare varit inom familjen/i en partnerrelation/ tidigare partnerrelation. Iom att gänguppgörelser urartar till dödligt våld nuförtiden så har andelen av dödligt våld som sker utanför hemmet ökat. 
    "Ändå är det bättre nu än det var på 70-talet. Den grova brottsligheten har minskat - i absoluta tal ligger dödskjutningarna på samma tal som de gjort de senaste 40 åren. men vi är 2-3 miljoner fler människor."

Detta var vad jag ville ha en länk till.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-03-18 22:49:41 följande:
    Självklart är det massa sanning i det din vän upplever - men att tro att ens egna upplevelser är allmängiltiga och universella är ett felslut - det förstår vem som helst.
    Padirac skrev 2018-03-18 21:29:48 följande:
    Men du Gabbe, jag växte upp och bodde i dessa områden till jag var 30 - det du säger är en direkt lögn och du har inget att backa upp det med.
    Hur var det nu, är dina upplevelser ett felslut eller gäller det bara andras upplevelser?
  • Padirac
    Harry H skrev 2018-03-19 19:43:27 följande:
    "Ändå är det bättre nu än det var på 70-talet. Den grova brottsligheten har minskat - i absoluta tal ligger dödskjutningarna på samma tal som de gjort de senaste 40 åren. men vi är 2-3 miljoner fler människor."

Detta var vad jag ville ha en länk till.
    Du kommer inte att få någon länk till en dataserie eller liknande, men jag rekommenderar att du tar del av den statistik som finns presenterad från BRÅ, SCB m.fl och de rapporter som skrivits utifrån detta - och då menar jag inte det som står på flashback eller i kvällstidningarna, avpixlat, samnytt osv..

Det finns en sak som sticker ut de senaste åren och det är det dödliga våld som kriminella gäng utsätter varandra för, om det är en bestående trend eller inte får framtiden utvisa. 

Det är ett våld som jag (och kanske du) med mycket liten sannolikhet kommer att utsättas för. Det dödliga våldet är där i huvudsak en sak mellan dem.
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-03-19 20:54:03 följande:
    Hur var det nu, är dina upplevelser ett felslut eller gäller det bara andras upplevelser?
    Menar du att ett påstående om att jag har erfarenhet av att det också finns vanligt hederligt folk i utsatta områden är en sak att debattera och ifrågasätta?  

Både mina och andras egna erfarenheter är inte hela sanningen, att tro det är ett felslut. Verkligehten är större än att enskilda personers privata erfarenheter.
  • nihka
    HelaGotland skrev 2018-03-19 12:20:41 följande:

Kan du vara vänlig och hålla dig till sanningen?? Vilket är att kirurgers tekniker för att rädda liv har blivit bättre, tekniken går framåt och många fler som ligger på operationsbordet överlever nu än på 1970talet.
    Hur går det ihop med bilden av ett "kollapsat samhälle". Det finns ju inga ambulanser som kan köra skadade och när de inte kommer fram finns det ingen sjukvårdspersonal som kan ta hand om dem

Fantastiskt att det har blivit så mycket bättre med sjukvården och särskilt när det gäller kirurger hörru!
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-03-19 12:22:12 följande:
    Malmö har fler mord/100 000 invånare än London.
    Å inte då. Det är London som har bättre kirurger
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?