• HelaGotland

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2018-03-22 02:02:27 följande:
    Ja jag frågade DIG hur alla dessa ypperliga kirurger som räddar livet på så många fler skottskadade än förr går ihop med bilden av ett "kollapsat samhälle". För du är väl medveten om att en sådan bild gärna sprids av mörka krafter. Hur tycker du att det går ihop?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!

Du är ju inte klok, rent ut sagt. Vill att jag ska stå för sakee jag inte sagt, debattera på din låga nivå, GLÖM DET. Skriv inte mer till mig, citera inte mig. Har inget intresse av den här sortens debatt-avart.
  • Tom Araya

Ygeman känner sig orättvist behandlad och göra comeback, blivit erbjuden en plats i regeringen om s kommer att sitta i den.

What, säger jag! Herr Ygeman får vara jävligt glad att han har ett jobb överhuvudtaget och inte sitter inburad.

Ska denne man få förnyat förtroende...?

Valet 2018 Valrörelsen

Ygeman öppnar för comeback som minister

Tidigare inrikesminister Anders Ygeman (S) öppnar upp för att återvända som minister. Om Socialdemokraterna får bilda regering efter valet och Ygeman får ett erbjudande är han öppen för comeback.
    ? Då är det mycket stor chans att jag tackar ja, säger Ygeman till Sydsvenskan.
    Ygeman fick lämna sin roll som inrikesminister sommaren 2017 efter att hans agerande i samband med it-skandalen på Transportstyrelsen ifrågasatts. Inför en hotande misstroendeförklaring i riksdagen fick han lämna regeringen och är i dag gruppledare för Socialdemokraterna.
    Anders Ygeman menar att han blev orättvisst behandlad i samband med skandalen och att ?det var en del av ett politiskt spel?.

http://omni.se/ygeman-oppnar-for-comeback-som-minister/a/m6yJmg

• nattuw
    nihka skrev 2018-03-22 02:02:27 följande:
    Ja jag frågade DIG hur alla dessa ypperliga kirurger som räddar livet på så många fler skottskadade än förr går ihop med bilden av ett "kollapsat samhälle". För du är väl medveten om att en sådan bild gärna sprids av mörka krafter. Hur tycker du att det går ihop?
    Att vissa delar av akutkirurgin fungerar innebär inte med automatik att samhället är på väg åt rätt håll.
  • nattuw
    Tom Araya skrev 2018-03-22 12:48:57 följande:

Ygeman känner sig orättvist behandlad och göra comeback, blivit erbjuden en plats i regeringen om s kommer att sitta i den.

Det var väntat. En tid i karantän så att den stora massan hinner glömma och sedan tillbaka in i gemenskapen. Det som möjligen kan sätta käppar i hjulet är en intern maktstrid där Ygeman hamnar på den förlorande sidan.
  • Harry H
    KillBill skrev 2018-03-22 09:29:22 följande:

Totalt skadades 140 personer förra året (42 dog). I Sverige finns det drygt 2 000 yrkesverksamma kirurger och det är således mycket ovanligt att en kirurg kommer i kontakt med skottskador.   

Tittar man på hur många som har skottskadats i Sveriges storstäder i början av året så ser man en tydlig minskning och skjutningarna har i år minskat med 34 % mot år 2017 och med 9 % mot år 2016. Även om det har gått för kort tid för att dra några säkra slutsatser så går statistiken i år i rätt riktning. 

När de dör behövs ju ingen kirurg.
  • Gabbe75

Över 300 skjutningar i Sverige förra året. Nästan en varje dygn och det är helt sjukt. Så här såg det INTE ut för några år sedan.

• Harry H
    Gabbe75 skrev 2018-03-22 22:33:47 följande:

Över 300 skjutningar i Sverige förra året. Nästan en varje dygn och det är helt sjukt. Så här såg det INTE ut för några år sedan.

Tyvärr finns förnekelse och i andra hand förringande av problemet.
  • KillBill
    Harry H skrev 2018-03-22 22:44:06 följande:
    Tyvärr finns förnekelse och i andra hand förringande av problemet.
    Kan du förklara vad du menade med inlägget som handlade om att kirurgerna inte rullade tummarna förrut? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Nya mätningen: Svenskarnas förtroende för polisen ökar stort:

https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/nya-matningen-fortroendet-for-polisen-okar-stort/reprcv!EEZgWhXaokv16UTb1M2A/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Harry H
    KillBill skrev 2018-03-22 22:54:07 följande:
    Kan du förklara vad du menade med inlägget som handlade om att kirurgerna inte rullade tummarna förrut? 
    Finns inte nåt att tillägga. Vårdlöerna räckte nog till redan innan skjutningarna.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?