• HelaGotland

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2018-03-18 16:37:01 följande:
    Menar du att gammelmedia underlåtit att rapportera om mord och skottlossningar? 

:D SJÄLVKLART! Tro inte på gammelmedia.

Följ polisens sida för nyheter.
    https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/
  • Bobby Clarke
    Abegayle70 skrev 2018-03-18 16:02:47 följande:

Ja vad ska man säga...

It's OK when we do it.

Så är det ju och det var vackert när GP stod med knuten näve och sjöng, upp till kamp.
  • HelaGotland

T ex skottlossning på Gärdet på Östermalm i Stockholm 8/3. Skotthål fanns i en byggnad. Polisen kommer antagligen aldrig få tag i den skyldige. Tror ni de skrev om detta i tidningarna? Hah!

• Padirac
    HelaGotland skrev 2018-03-18 16:59:12 följande:
    T ex skottlossning på Gärdet på Östermalm i Stockholm 8/3. Skotthål fanns i en byggnad. Polisen kommer antagligen aldrig få tag i den skyldige. Tror ni de skrev om detta i tidningarna? Hah!
    nähä ..

två av fler länkar som google listar ang skjutningar den 8/3 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2Q9JA/skottlossning-pa-gardet-i-stockholm--polisen-utreder-mordforsok

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/misstankt-skottlossning-pa-gardet-i-natt/reprch!@lMpsLjyR6Uw4jf0hCR8bA/
  • Abegayle70
    Bobby Clarke skrev 2018-03-18 16:56:46 följande:
    Så är det ju och det var vackert när GP stod med knuten näve och sjöng, upp till kamp.
    Jo visst, men jag hade gärna bytt bort denna regering mot regeringen Persson. Han stod åtminstone upp mot antisemitism.
    Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Gabbe75
    Bobby Clarke skrev 2018-03-18 16:30:30 följande:
    Fake News och vinklade sanningar? Hur många mord, skottlossningar har det varit hittills i år?

Om tio år kommer mina barn att fråga varför vi inget gjorde, i detta sociala experiment som nu pågår!
    Eller hur? Då drar man vill bara in statskontrollerade "BRÅ"- i folkmun skämtsamt kallad Brottsförnekande Rådet - för att sitta och ljuga ihop saker som att det alltid har skjutits i Sverige och att gruppvåldtäkter bara är ett resultat av "social oro" som i sin tur är skapat av den massiva rasism som invandrarna möter i Sverige...

Nej, sanningen å säga känns det som att svenskarna börjar inse mer och mer att det får vara nog nu. Det räcker och blir över. Det får lov att bli ett slut på den vansinniga politik som sossar och alliansregeringar har ställt till med sedan 70-talet och framåt. Reinfeldts strävan och sitt hat mot välfärdssystemet är ju allmänt känt. Hans strategi att krossa välfärdssystemet genom att överbelasta det ser onekligen ut att ha lyckats. Det blir alltfler som inte vill se sina barn växa upp i det här landet. Det är alldeles för otryggt.
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-03-18 16:11:51 följande:
    Rullstolsattacken är epic Sist jag var i Rinkeby så var de jag träffade vanligt folk som bor och arbetar i området, de har drömmar om sin och sina barns framtid precis som jag och kanske du har.

Det är snarare du som ser extremister överallt, jag ser dem bara där de producerar fake news byggda på alternativa media och vinklade halvsanningar.

Mitt erbjudande om flytthjälp kvarstår f.ö.

InfoWars är kända för fake news och en autentisk video från CBS 60 minutes förändrar ingenting ang InfoWars.

Det finns en klar strategi att utmåla gammelmedia som lögnare och alternativmedia som sanningssägare- så att du drar upp CBS är hedrande.
    Viss omsvängning bland gammelmedia har kunnat skönjas senaste tiden. Antagligen har de blivit smärtsamt medvetna om att sanningen är svår att mörka år 2018 då nyhetsflödet och nyhetskanalerna är närmast oändliga.

Tyvärr håller kriminaliteten på att ta överhand över alltfler svenska bostadsområden. Områden där det knappt finns några svenskar kvar.

https://www.youtube.com/watch?v=N6PT2dMilsQ

• KillBill
    Gabbe75 skrev 2018-03-18 19:03:13 följande:
    Viss omsvängning bland gammelmedia har kunnat skönjas senaste tiden. Antagligen har de blivit smärtsamt medvetna om att sanningen är svår att mörka år 2018 då nyhetsflödet och nyhetskanalerna är närmast oändliga.

Tyvärr håller kriminaliteten på att ta överhand över alltfler svenska bostadsområden. Områden där det knappt finns några svenskar kvar.

">

Då du länkar till ett norskt reportage antar jag att du har missat att SR idag har rapporterat om att organisationen Faktisk.no kommit fram till att de reportage som Norsk media publicerar om Sverige väldigt ofta är överdrivna eller bara berättar en liten del av verkligheten..

"När vi går in och faktakontrollerar upptäcker vi hela tiden att historierna är mycket mer nyanserade, ofta helt annorlunda och det slutar med att de är delvis sanna eller helt felaktiga för att de används helt fel i den norska debatten, säger Kristoffer Egeberg, redaktör för Faktisk.no"

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6906188
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gabbe75
    KillBill skrev 2018-03-18 19:37:28 följande:

Då du länkar till ett norskt reportage antar jag att du har missat att SR idag har rapporterat om att organisationen Faktisk.no kommit fram till att de reportage som Norsk media publicerar om Sverige väldigt ofta är överdrivna eller bara berättar en liten del av verkligheten..

"När vi går in och faktakontrollerar upptäcker vi hela tiden att historierna är mycket mer nyanserade, ofta helt annorlunda och det slutar med att de är delvis sanna eller helt felaktiga för att de används helt fel i den norska debatten, säger Kristoffer Egeberg, redaktör för Faktisk.no"

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6906188
    Att svensk statsstyrd media helst vill sopa dessa problem under mattan är välkänt sedan länge och det är precis vad man kan förvänta sig av dem.

Jag förstår gammelmedias frustration över att Sverige fortfarande är ett öppet land. Regeringen och deras lakejer är nämligen rädda för sanningsenlig mediarapportering. Då riskerar ju nämligen deras korthus att fall ihop och eftersom de lever i tät symbios med varandra förstår man ju att de inte vill att det ska ske. Antagligen skulle de trivas bättre i Nordkorea.
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-03-18 20:06:20 följande:
    Att svensk statsstyrd media helst vill sopa dessa problem under mattan är välkänt sedan länge och det är precis vad man kan förvänta sig av dem.

Jag förstår gammelmedias frustration över att Sverige fortfarande är ett öppet land. Regeringen och deras lakejer är nämligen rädda för sanningsenlig mediarapportering. Då riskerar ju nämligen deras korthus att fall ihop och eftersom de lever i tät symbios med varandra förstår man ju att de inte vill att det ska ske. Antagligen skulle de trivas bättre i Nordkorea.
    Så här duger det med dina konspirationsteorier som faktiskt är fake newsKräks
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?